Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:56:02 GMT

فرماندار: خواف در ریل توسعه قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۶۵۶۱

فرماندار: خواف در ریل توسعه قرار گرفته است

حسین سنجرانی روز سه‌شنبه به مناسبت هفته دولت طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از ظرفیتهای خیران و معینهای اقتصادی از جمله رویکردهای مورد توجه دولت و مسوولان ذیربط برای مشارکت در پیشرفت و آبادانی و توسعه شهرستان خواف به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: خیران طی یک سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال در امور زیربنایی این شهرستان در بخش‌های گوناگون هزینه کرده‌اند و طی سالجاری نیز این مشارکت با قوت در مسیر توسعه منطقه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خواف گفت: در این راستا ۳۰ تفاهمنامه با شرکتهای معدنی و سازمانهای مختلف با مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته به امضا رسیده است که بخشی از آنها عملیاتی شده و بقیه در دست اقدام است و امسال ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت این بخشها در قالب مالیات بر ارزش افزوده در بخشهای اقتصادی، اجتماعی و زیربنایی شهرستان هزینه می‌شود و سال گذشته هم تعداد بسیاری از طرحهای در دست اقدام خواف با مشارکت آنها از این محل تامین شد.

وی افزود: در این راستا قرار شد به مدت پنج سال و هر سال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط این شرکتها و بخشها به صورت ودیعه پرداخت شود تا به صورت تسهیلات قرض الحسنه با سود ۲ تا سه درصد به متقاضیان دارای شرایط پرداخت شود.

سنجرانی ادامه داد: از این محل ۲۰۰ میلیارد ریال به حساب دهیاریها و ۲۴۰ میلیارد ریال برای شهرداریهای شهرستان خواف واریز شده که صرف عمران و آبادانی منطقه می‌شود.

وی گفت: با اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید و طرح مثلت توسعه اقتصادی و با اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، امید و نشاط بین مردم شهرستان خواف ایجاد شده و فعالیتهای موثری با همیاری شرکتهای معدنی به عنوان معین اقتصادی شهرستان انجام یا در دست اقدام است که در این میان نقش شرکت فولاد سنگان خواف بسیار در خور توجه می‌باشد.

فرماندار خواف افزود: با استفاده از ظرفیت معین‌های اقتصادی و به خصوص شرکت فولاد سنگان خواف و طبق تفاهمنامه‌ای با دانشگاه تهران سند توسعه و اشتغال ۸۳ روستا و پنج شهر این شهرستان تدوین و آماده استخراج  و بهره برداری است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۳ روستای دارای شورای اسلامی در خواف صندوقهای توسعه روستایی در ۸۱ روستا شکل گرفته و در این راستا روستاییان یارانه ماهانه خود را در این صندوقها واریز می‌کنند تا در زمینه فعالیتهای خرد و عمران و رونق مناطق خودشان هزینه شود.

سنجرانی گفت: تاکنون در بیش از ۱۰ صندوق بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط مردم واریز شده و از ایده‌های آنان برای توسعه کسب و کارهای خرد و عمران در بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه استفاده می‌شود که تاکنون بالغ بر ۲۵۰ ایده دریافت شده است.

وی افزود: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی خواف در ابتدا شرکتهای فولاد سنگان و شرکت معدنی دولتی سنگان به عنوان معین اقتصادی این شهرستان انتخاب شدند که شرکت معدنی سنگان تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده و فولاد سنگان خواف مشارکت خوبی در راستای تفاهمنامه داشته است و تعداد دیگری از شرکتهای معدنی مانند اپال پارسیان و احیای سپاهان در بخشهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشارکت دارند.

فرماندار خواف ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا ۲۴  هزار و ۵۰۰ سبد کمک معیشتی طی پنج ماه گذشته در قالب سه مرحله رزمایش مواسات و همدلی با مشارکت خیران و شرکتهای معدنی در شهرستان تهیه و بین آسیب دیدگان ناشی از این ویروس توزیع شده است.

طی هفته دولت نیز ۴۷ طرح با هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال در شهرستان مرزی خواف به بهره برداری می رسد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن، و سلامی و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها هفته دولت توسعه اقتصادی خواف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت توسعه اقتصادی خواف هفته دولت توسعه اقتصادی خواف شرکتهای معدنی میلیارد ریال فولاد سنگان سنگان خواف سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: بدنبال شکایت این اداره و در پی اخطار مکرر به یکی از واحدهای غیر مجاز جمع آوری ضایعات در شهر خواف و توجه نداشتن به اخطارها و رفع نواقص لازم متصدی این واحد همزمان با هفته زمین پاک ( هفته اول اردیبهشت) با حکم دادگاه به ۶ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.    سعید شفیعیان افزود: اداره حفاظت محیط زیست خواف ضمن اخطار به واحدهای غیر مجاز جمع آوری پسماند از آنها برای رفع نواقص تعهد می گیرد ولی برخی از این واحدها نسبت به اجرای تعهد کوتاهی می کنند   وی ادامه داد: به این منظور شکایتی از یک واحد جمع آوری پسماند این شهرستان در مرجع قضایی ارایه و متصدی با رای قاضی به رفع نواقص و تحمل حبس محکوم شد.   شفیعیان اظهار کرد: با عنایت به تعریف واحدهای جمع آوری ضایعات در ردیف ۲۴ آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری، دستگاههای ذیل این آیین نامه باید در جهت ساماندهی این مشاغل طبق درخواست و انتظارات مردمی فعال تر عمل کنند.   خواف با یک میلیون هکتار وسعت از وسیع‌ترین عرصه‌های طبیعی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی برخوردار و دارای یک منطقه حفاظت شده، یک تالاب ملی و ۲ منطقه شکار ممنوع است.   عرصه‌های طبیعی خواف از نظر حیات وحش جانوری، زیستگاه گونه‌های تحت حمایتی چون پلنگ ایرانی، قوچ و میش وحشی، آهو، فلامینگو و حواصیل و تعدادی دیگر گونه‌های نادر پرندگان و حیات وحش است.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.      

دیگر خبرها

  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • متصدی واحد جمع‌آوری ضایعات در خواف به حبس محکوم شد
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات