Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:04:43 GMT

هنوز نمی دانیم در دقیقه چندم بازی کرونا هستیم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۶۶۳۳

هنوز نمی دانیم در دقیقه چندم بازی کرونا هستیم

رییس کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا با اشاره به پیچیدگی ویروس کرونا و رفتارهای متفاوت در کشورها و حتی استانهای کشور خودمان، گفت: به دلیل همین پیچیدگی ها نمی‌دانیم در دقیقه چندم این بازی و در کدام نیمه هستیم، از نیمه اول گذشته ایم یا خیر.

به گزارش ایسنا، دکتر حقدوست در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره برآورد تعداد مبتلایان به کرونا در کشور گفت: در این خصوص از آنجایی که برخی افراد بدون علامت مبتلا می‌شوند نمی‌توانیم  عدد دقیقی بگوییم؛ برخی افراد ممکن است  هیچ گونه علامتی نداشته باشند و حتی افزایش آنتی بادی نیز در خونشان اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مطالعات نشان می‌دهد شاید تا ۳۰درصد افراد حتی واکنش ایمنی اولیه نسبت به بیماری نداشته باشند که این  عدد درصد  قابل توجهی است. اگر سوال این باشد که تاکنون با توجه به این شرایط چند نفر در کشور  به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده باشند، پاسخ این است که نمی‌دانیم. البته شاید بتوان از  طریق مدل‌سازی‌های ریاضی اعداد و ارقامی را برآورد کرد، اما این اعداد از دو میلیون نفر تا ۲۵ میلیون نفر می‌تواند متفاوت باشند که مشاهده می کنید اعدادی با عدم قطعیت هستند؛ اما اگر منظور از تعداد مبتلایان براساس تعریف دنیا باشد این اعداد و ارقام روزانه توسط سخنگوی وزارت بهداشت به اطلاع می‌رسد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که ویروس کرونا بسیار پیچیده است گفت: همین موضوع سبب می‌شود ویروس  در یک کشور نسبت به کشور دیگر و حتی در کشورمان هم از یک استان نسبت به استان دیگر متفاوت عمل کند. همین عدم قطعیت‌ها  است که سبب می‌شود پیش بینی‌ها متفاوت از آب درآید.  حتی اگر به برخی سایت‌های معتبر دنیا نگاه کنید  می‌بینید که پیش بینی‌ها نسبت به روزهای اول تغییر کرده است؛ این به دلیل ماهیت بیماری است. حتی حرف‌های برخی از مدیران ارشد کشورها نسبت به روزهای اول و بعد از دو ماه ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

وی افزود: نمی‌دانیم در دقیقه چندم این بازی و در کدام نیمه هستیم، از نیمه اول گذشته ایم یا خیر. ایران پس از چین اولین کشوری بود که خیلی از اتفاقات جدید در مورد بیماری را تجربه می‌کرد و پس از چند مدت ماه کشورهای دیگر این موضوع را با تاخیر مشاهده می‌کردند.

وی ادامه داد: شروع کرونا در ایران حرف و  حدیث‌های زیادی داشت، اما بعد از آن که در کمتر از دو هفته سایر کشورها نیز درگیر ویروس شدند مشخص شد که مشکلی در مدیریت ما وجود نداشته است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی دورتموند و لایپزیش + فیلم

دیدار دو تیم دورتموند و لایپزیش با پیروزی پر گل لایپزیش به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال دورتموند و لایپزیش عصر امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌ویکم بوندسلیگا آلمان از ساعت ۱۷ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد لایپزیش به‌پایان رسید.

جیدون سانچو در دقیقه ۲۰ تک گل تیم دورتموند را به ثمر رساند.

ایکوما اوپندا در دقیقه ۲۳، بنجامین سسکو در دقیقه ۲+۴۵، محمد سیماکان در دقیقه ۴۶ و کریستوف بوامگارتنر در دقیقه ۸۰ گل‌های لایپزیش را رقم زدند.

خلاصه بازی دورتموند و لایپزیش کد خبر 748525

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • خلاصه بازی دورتموند و لایپزیش + فیلم
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!