Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه به تعداد مبتلایان کرونا در دنیا و ایران اشاره کرد و گفت: در این مورد عدد قطعی نمی‌توانیم بگوییم چراکه تعداد قابل توجهی از افراد که ویروس وارد بدن‌ها می‌شود ممکن است بی علامت باشند و گاهی مطالعات نشان می‌دهد تا ۳۰ درصد افراد واکنش دفاعی اولیه را هم را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقدوست اظهار کرد: در صد قابل ملاحظه‌ای از بیماران کرونایی علائم سطحی و کوتاه دارند و درصدی از آن‌ها بیماران سرپایی هستند، در نتیجه از اینکه ویروس وارد بدن چند نفر شده است اطلاعاتی نداریم و فقط از طریق مدل ریاضی برآورد انجام می‌شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شروع پاندمی کرونا به اوایل دی برمی‌گردد، گفت: برآورد‌ها با توجه براساس بررسی‌های مولکولار اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد که از آبان ماه این ویروس در کشور‌های مختلف وجود داشته است، اما هنوز متقن نیست.

حقدوست اظهار کرد: در مورد آغاز سال تحصیلی سعی داریم براساس مصوبه ستاد کرونا ۱۵ شهریور آغاز آموزش رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشد و با همان شیوه ترم قبل یعنی مجازی پیش برویم. در مواردی آموزش تلفیقی خواهیم داشت. البته با توجه به شرایط فعلی و اعلام نتایج کنکور، عمده ورودی جدید از بهمن به دانشگاه‌ها مراجعه می‌کنند به همین دلیل تلاش داریم دانشجویانی که در شرف دانش آموختگی هستند زود‌تر فارغ التحصیل شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره نحوه مواجهه با بیماری کرونا در ایام پاییز گفت: ویروس کرونا خیلی خطرناک است و باید به آن توجه داشته باشیم و عوارض اجتماعی را هم در نظر بگیریم، پیش بینی بنده این است که کرونا می‌تواند از بیماری خیلی خفیف تا شدید وارد شود و ما در این شرایط یک وظیفه داریم که آن هم جلوگیری از سفر، ماسک زدن و پرهیز از اجتماعات است.

رفتار ژنتیکی ویروس کرونا پیچیده است

حقدوست گفت: بعد از دو ماه شرایط متفاوت شده است و نمی‌دانیم دقیقه چندم بازی هستیم و چه شرایطی داریم. رفتار ویروس متفاوت است، بعد از چین دومین کشور هستیم که خیلی از اتفاقات در کشور ما رقم می‌خورد؛ زمانی که در کشور ما اپیدمی شروع شد و آشوب روانی ایجاد کرد حرف و حدیث بسیاری پیش آمد، اما بعد از دو هفته که کشور‌های دیگر دنیا هم وارد شدند شرایط متفاوت شد و نشان داد که ایران منحصر به فرد در شیوع بیماری نیست بعد از شیوع پیک دوم بیماری هم این اتفاق رخ داد.

او افزود: اپیدمیولوژی و ایمونولوژی کرونا را نمی‌شناسیم و شرط عقل بر پیشگیری است، حتی رفتار ژنتیکی این ویروس پیچیده است و در برخی از کشور‌های دنیا جهش‌هایی داشته است. نمی‌دانیم حتی در مواردی هم که خفیف شده است چه عوارضی دارد.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال