Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@09:40:06 GMT

رفع چالش‌های کودکان در مواجهه با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۷۰۵۶

رفع چالش‌های کودکان در مواجهه با ویروس کرونا

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق برای شرکت در جایزه ملی راه‌کارهای نوآورانه برای رفع چالش‌های فراروی کودکان و نوجوانان با موضوع کووید-۱۹ دعوت شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جایزه ملی راه‌کارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران کووید -۱۹، اقدامی مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران است که با هدف گسترش فرهنگ نوآوری برای کودکان در ایران طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این برنامه توسعه راه‌کارهای خلاقانه در زمینه‌های آموزش، تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی و روحی، حمایت از کودکان، اقتصاد و محیط‌زیست، فرهنگ، تفریح و ورزش است. این کار با تمرکز بر چالش‌هایی است که همه‌گیری بیماری کرونا، آن‌ها را پیچیده‌تر کرده است.

فراهم کردن بسترهای قابل دسترس و فراگیر آموزش مجازی، طراحی سیستم‌های بهداشتی دیجیتال، حمایت از کودکان در برابر آزار و اذیت در فضای مجازی، ارائه راه‌کارهای مهارتی برای نوجوانان، تلنگرهای نوآورانه، نوآوری‌های مقرون به صرفه و اجتماعی و سایر راه‌کارها با به کارگیری فناوری‌های پایه و نوظهور از جمله راه‌هایی است که در این جایزه ملی بررسی خواهد شد.

هدف از برگزاری جایزه ملی راه‌کارهای نوآورانه برای چالش‌های کودکان و نوجوانان در دوران کووید -۱۹ تسهیل و تقویت هم‌افزایی‌ها و فرصت‌ها در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. جایزه امسال به راه‌کارهای کاربردی که به چالش‌های فراروی کودکان و نوجوانان با تمرکز بر همه‌گیری بیماری کرونا تمرکز داشته باشد، تعلق می‌گیرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند راه‌کارهای نوآورانه خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ارسال کنند. پس از ارزیابی همه طرح‌های دریافتی توسط یک تیم داوری ذی‌صلاح، طرح‌های برتر در تاریخی که اعلام خواهد شد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین طرح‌های برتر از حمایت فنی و مالی معاونت علمی و فناوری و حمایت فنی دفتر یونیسف در ایران بهره‌مند خواهند شد تا این راه‌کارها به صورت موثر برای حمایت از کودکان در ایران به کار گرفته شوند.

کد خبر 440873

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران کرونا و کودکان پیشگیری از کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه کارهای نوآورانه کودکان و نوجوانان جایزه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد

زهرا آب‌سوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار خواهد شد.

مدیرکل کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: این استان ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابت‌های هنری انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی روز‌های هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • هفته زمین پاک
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان