Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- یک استاد دانشگاه در تشریح جمله "ما ملت امام حسینیم"، گفت: باید بدانیم اگر فرد و یا جامعه‌ای نسبت به امام حسین(ع) معرفت یافت، به دنبال فرهنگ حسینی رفت و توانست در مقام عمل نیز آن را اجرایی کند آن‌وقت تبدیل به "ملت امام‌حسینی" می‌شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چهارم مردادماه سال 1397 بود که فرمانده دلاور سپاه قدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در یادواره شهدای عملیات رمضان و در جمع مردم همدان در پاسخ به تهدیدات پوچ و بی‌ارزش  دشمنان اسلام و جبهه استکبار در رأس آن سردمداران آمریکا اعلام کرد: ما ملت امام حسینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخشی از این سخنران حماسی، ماندگار و با اهمیت خطاب به جبهه استکبار بیان کرد: تا به امروز چه غلطی کردید که برای ما خط و نشان می‌کشید؟ من حریف شما هستم و نیروی قدس حریف شماست نه همه نیروهای مسلح ایران. بدانید هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم، بیا که ما منتظریم و مرد‌ این میدان برای شما ما هستیم ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم.

 این روزها جمله " ما هستیم ما ملت شهادت و ملت امام حسینیم" درست چند ماه بعد از شهادت این رزمنده مجاهد، فرمانده دلاور و سرباز مطیع ولایت ورد زبان مردم شده است. دهان‌به‌دهان می‌چرخد و در عمق روح و جان تمام آزادگان نفوذ می‌کند. حال سؤال اینجاست چه چیزی سبب شده این جمله این‌گونه در افراد و جامعه تحولی ایجاد کند؟ مگر سلیمانی که بود و چه ویژگی‌هایی داشت؟

کاظم غفارنژاد: امام حسین(ع)، "حاج قاسم" را در آغوش گرفت/ تحریف‌ها و بدعت‌های عاشوراسکوت برخی مسئولان در برابر مشکلات مردم "خیانت" است/ باید از زندگی امام حسین(ع) درس گرفتحجت‌الاسلام انصاریان: بر ما حرام است پرچم امام حسین(ع) را زمین بگذاریم/ اگر حسینیه‌ها و مساجد را هم ببندند، زیر آفتاب داغ روضه‌ می‌خوانیم

رمز موفقیت افرادی مانند شهید سلیمانی نگاه توحیدی آنهاست

دکتر صالح حسینی از اساتید دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: برای رسیدن به جواب این سؤال باید سراغ کتاب انسان کامل شهید مطهری (ره) رفت.

وی افزود: این متفکر بزرگ شیعه دلیل نفوذ و گیرایی کلام افرادی مانند شهید سلیمانی را تقرب این افراد به خدای متعال می‌داند. چراکه آنها انسان‌هایی توحیدی هستند و رمز موفقیت آنها نیز گره‌ای است که باخدای خود دارند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه وقتی می‌خواهیم این جمله شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی را تشریح کنیم باید به قبل و بعد این جمله و سخنان ایشان نیز توجه کنیم، گفت: این جمله را شهید سلیمانی در پاسخ به رجزخوانی‌های دشمنان اسلام و جبهه استکبار در رأس آن آمریکایی‌ها بیان کردند که معنای بسیاری مهم و بزرگی دارد.

ملت امام حسین (ع) حاضر است برای ظلم ستیزی هزینه بدهد

وی مهم‌ترین مؤلفه جمله "ما ملت امام حسینیم" را مبارزه با ظلم دانست و مطرح کرد: در این نگاه ملت امام حسین (ع) نه‌تنها با ظلم مبارزه می‌کند بلکه هیچ ظلمی را نپذیرفته و حتی حاضراست برای این ظلم ستیزی هزینه نیز بدهد چرا که این ملت نگاهی توحیدی دارد و می‌داند در نهایت پیروزی از آن آنهاست.

حسینی افزود: امروز فضای فکری حاکم برجهان که برگرفته از تفکرات اومانیستی، لذت گرایی، پوچ‌انگاری و غیره است تلاش می‌کند به مردم  القا کند از همین چند روز دنیا و لذت‌های آن بهره برده و به دیگر مسائل توجهی نکنند و چون دنیای غرب از یک هژمونی مادی برخوردار است سر تعظیم در برابر او فرود آورند.

وی بیان کرد: "ملت امام‌حسینی" ملتی است که نه در برابر ظلم خارجی و نه در برابر ظلم داخلی سکوت نمی‌کند و آن را نمی‌پذیرید اظهار داشت: ملتی که خود را ملت امام حسین(ع) می‌داند باید در مفهوم بزرگ‌تری تداعی‌کننده سبک زندگی حسینی، بایدها و نبایدهای ایدئولوژی حسینی باشد.

شهید قاسم سلیمانی کسی است که هم معرفت حسینی داشت و هم در عمل پیرو حضرت بود

این استاد دانشگاه عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم "ملت امام حسین (ع)" باشیم نباید ایشان را محصور در واقعه عاشورا کرده و صرفاً به بیان برخی نکات بسنده کنیم، بلکه باید بدانیم اگر فرد و یا جامعه‌ای نسبت به امام حسین(ع) معرفت یافت، به دنبال فرهنگ حسینی رفت و توانست در مقام عمل نیز آن را اجرایی کند آن‌وقت تبدیل به "ملت امام‌حسینی" می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهید قاسم سلیمانی کسی است که هم معرفت حسینی داشت و هم در عمل پیرو حضرت بود، گفت: چنین شخصیت ممتازی چون نگاه توحیدی داشته و همه‌چیز را در دنیا خلاصه نمی‌کرد توانست به چنین جایگاهی دست یابد و چنین جملات گیرا، نافذ و اثرگذاری را بر زبان جاری سازد.

برای تبدیل شدن به " ما ملت امام حسینیم" باید سبک زندگی امام حسین(ع) در جامعه جاری شود

حسینی با اظهار تأسف از اینکه ما در مقام نظر ملت امام حسین(ع) هستیم اما در مقام عمل با ایشان فاصله معناداری داریم و حتی گاه یزیدی عمل می‌کنیم، افزود: نخبگان جامعه وظیفه‌دارند امام حسین (ع) را به‌گونه‌ای معرفی کنند که اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان احساس کنند می‌توانند با حسین بن علی (ع) و به سبک او زندگی کنند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم به مردم یاد دهیم که علاوه بر مقام نظر، در عمل نیز پیرو امام حسین (ع) باشند آن‌وقت به معنای واقعی کلمه "ملت امام حسین (ع)" خواهیم بود مطرح کرد: در حال حاضر فاصله عمیقی بین نظر و عمل ما در این عرصه وجود دارد و حتی این تضاد و فاصله گفتار تا عمل به‌ویژه در مسئولان ما نیز در عملکرد جمهوری اسلامی ایران تأثیر گذاشته است که باید اصلاح شود.

این استاد دانشگاه  تصریح کرد: باید سبک زندگی امام حسین (ع)، فرهنگ و ایدئولوژی عاشورا در زندگی ما جاری شود  تا بتوانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم.

انتهای پیام/742/ی

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... با کاروان حسینی تا اربعین| امام حسین(ع) در اشتیاقِ دیدار یاران وقایع روز پنجم محرم/ سخت‌گیری ابن زیاد بر عمر سعد مبنی بر بستن آب بر امام حسین(ع) گزارش ویدئویی| چرا کوفیان در برابر امام حسین(ع) ایستادند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... با کاروان حسینی تا اربعین| امام حسین(ع) در اشتیاقِ دیدار یاران وقایع روز پنجم محرم/ سخت‌گیری ابن زیاد بر عمر سعد مبنی بر بستن آب بر امام حسین(ع) گزارش ویدئویی| چرا کوفیان در برابر امام حسین(ع) ایستادند؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد ۳ صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس/‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد ۵ گزارش ویدئویی| روایت تلخ تسنیم از بی‌آبی در بلوچستان / چرا ۱۳۰۰ روستا هنوز با تانکر‌ آبرسانی سیار می‌شود؟ ۶ اختصاصی| دستاوردی دیگر در شرکت ملی صنایع مس ایران / رکورد ۵۰ ساله تولید کاتد شکسته شد + فیلم ۷ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۸ تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام/ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش| شور و شعور حسینی در ایران اسلامی / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا، کوچه‌ها و حاشیه شهرها / عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش قهرمانان پار‌المپیکی ایران / ورزشکارانی که زیر بار مشکلات زندگی قد خم کرده‌اند معاون وزیر کشور: اولویت‌های سی‌گانه کشور به استانداران ابلاغ شد / ‌طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شوند‌ "هر محله یک حسینیه"| ‌مدیحه سرایی مداح اهل بیت(ع) در حاشیه شهر مشهدمقدس + تصویر مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا جنگ خاموش ــ ۲۲| صادرات گاز در اولویت دولت تدبیر و امید نیست زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ما ملت امام حسینیم بر امام حسین ع گزارش ویدئویی استاد دانشگاه مقام عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان

 از ساعت ۱۰ امروز و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر شهید محمد رنجنوش، از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) تشییع و پس از پیمودن مسیر خیابان شهدا، در گلزار شهدای همدان آرام خواهد گرفت.

حاج محمد رنجنوش، شهید تازه شناسایی شده، متولد یکم فروردین ۱۳۴۰ در روستای قوره جینه کبودراهنگ است.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید محمد رنجنوش در همدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • «ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند