Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، نادر فخری روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، افزود: در سفر وزیر میراث فرهنگی ساخت تلکابین در جنگل ابر حوزه شاهرود هم در دستور کار قرار گرفت تا با همکاری با سرمایه گذار حوزه علی آباد کتول این ۲ نقطه بهم متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه پارسال تا قبل از شیوع ویروس کرونا ، ۱۹۴ هزار تن در هتل ها، اقامتگاه ها، بومگردی‌ها  و مسافرخانه‌های شاهرود اسکان یافتند، افزود : در این مدت ۶۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۱۳۵۴ گردشگر خارجی از مجموعه‌های تاریخی و مذهبی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شاهرود با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت های بالایی در امر گردشگری است، خاطرنشان کرد: براساس همین مزیت ها اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری از ۶۰۰ میلیون تومان پارسال به ۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.

  فخری اجرای طرح های راه و شهرسازی را زمانبر خواند و افزود: اجرای طرح راهسازی در محور شاهرود و آزادشهر به دلیل حجم بالای عملیات اجرایی این طرح به چهار قطعه تقسیم شده و این طرح ۳۳ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گفته وی برای عملیات کلنگ زنی ابتدا اعتبار پیش بینی می شود سپس تخصیص و در نهایت نقدینگی باید تامین گردد تا اجرای یک طرح آغاز شود.

فرماندار شاهرود یکی از مهمترین طرح های که عملیات اجرایی آن در هفته دولت آغاز می شود ساخت پل تقاطع غیر همسطح شهید سردار سلیمانی است ، تصریح کرد : با ایجاد این پل از بار ترافیکی کاسته خواهد شد و این طرح در توسعه شهری نقش به سزایی دارد.

وی با بیان اینکه پیمانکار جدید پل تقاطع غیر همسطح سه راهی مجن تعیین و آغاز به کار کرده ، ابراز داشت : اختلافاتی در ساخت این پل با اداره منابع طبیعی و میراث فرهنگی ایجاد شد که با برگزاری نشستی مشکل اداره منابع طبیعی حل شد و میراث فرهنگی هم با اعزام کارشناس باستان شناسی و تحقیقات لازم معین شد این طرح در محدوده تپه تاریخی نیست.

معاون استاندار سمنان یکی از مهمترین دغدغه ها اشتغال جوانان است، ابراز داشت: شهرستان شاهرود با ظرفیت های بالایی که دارد، می بایست با تلاش بیشتر مسوولان زمینه ها و زیرساخت برای اشتغال ایجاد شود.

وی معادن شهرستان را یکی از ظرفیت ها مهم برای ایجاد اشتغال خواند و اظهارداشت: شهرستان شاهرود از لحاظ دارا بودن معادن در رتبه پنجم کشور است اما در بهره برداری از این معادن رتبه ششم را دارد.

به گفته وی می بایست درکنار بهره برداری از معادن و استخراج مواد معدنی، کارخانه های فرآوری ساخته شود تا هم از خام فروشی جلوگیری شود و هم موجبات اشتغال بیشتر در شهرستان فراهم گردد.

فخری از افزایش ظرفیت ۲۳ بنگاه تولیدی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: ایجاد ۸۰ هکتار گلخانه در بیارجمند در دستور کار است که در صورت تامین آب از ۵ لیتر به ۲۰ لیتر سرمایه گذار تعهد فراهم شدن ۵۰۰ فرصت شغلی را داده است.

وی در خصوص فعالیت معدن بوکسیت هم گفت: هر آنچه که قانون در واگذاری معدن امتیاز، اختیار و یا سلب آن باید تابع قانون بوده و همه باید تابع ضوابط باشیم.

وی ادامه داد:۲۰ مورد تعهد برای سرمایه گذار تعیین شده که مکلف به اجرای آنهاست در گام بعد هم دستگاه های ناظر موارد اجرایی تعهد را بررسی و نظر خواهند داد.

فخری از آغازعملیات اجرایی کاشت زعفران در ۱۰۰ هکتار با مشارکت بخش خصوصی و مرکز تحقیقات کشاورزی و ایجاد اشتغال ۸۰ تن خبر داد.

در هفته دولت به رغم مشکلات و کمبود نقدینگی و تحریم ها ۹۹ طرح عمرانی و اقتصادی  در شهرستان شاهرود افتتاح می شود که ۸۹ طرح عمرانی و ۱۰ طرح اقتصادی با هزینه کرد ۹۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.    

همچنین عملیات اجرایی ۲۵ طرح در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۱۴۸ میلیارد تومان آغاز می شود.

برچسب‌ها هفته دولت شاهرود افتتاح طرح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شاهرود افتتاح طرح هفته دولت شاهرود افتتاح طرح میلیارد تومان عملیات اجرایی میراث فرهنگی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد

 با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع چند منظوره موسسه آوای کوچه در شهرستان بروجرد افتتاح شد.
محمد حسین اسماعیلی با اشاره به طرح ملی تابا برای تجلیل از الگو‌های برتر آموزشگاهی در سطح کشور گفت:این طرح برای اولین بار در شهرستان بروجرد افتتاح شدو این آموزشگاه به عنوان الگوی برتر آموزشی در کشور معرفی شد. 
 همچنین در این مراسم از تعدادی از هنرمندان شهرستان بروجرد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد