Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی «سه شنبه های تکریم» این هفته با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس در منزل والدین دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «احمد پهلوانی» در این دیدار ضمن دلجویی از والدین شهید خلیل تختی نژاد، امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا و صبوری خانواده های معظم شاهد دانست و گفت: سرکشی از خانواده های شهدا وظیفه همه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه به معرفی طرح ملی سه شنبه های تکریم پرداخت و افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس طرح ملی سه شنبه های تکریم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اولویت تجلیل از خانواده های شهدا در سراسر کشور در حال اجراست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی جوانان با سیره شهدا و تکریم خانواده های معظم شاهد را ازجمله اهداف این طرح برشمرد و عنوان کرد: روزهای سه شنبه هر هفته اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به دیدار خانواده های شهیدان می روند و از آنان دلجویی می کنند.

 

پهلوانی با اشاره به آثار و برکات این طرح به ویژه برای نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابراز امیدواری کرد که طرح ملی سه شنبه های تکریم همانند طرح تلاوت نور در کشور نهادینه شود.

 

وی از اعلام فراخوان رویداد بین المللی روح مقاومت به عنوان یکی دیگر از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و گفت: سلسله نشست های صحیفه خوانی از برنامه های جانبی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هر شب به نیابت از یک شهید به مدت 40 شب برگزار می شود.

 

ترویج فرهنگ ایثار نیازمند تفکر در امر شهادت است

«غلام فتح آبادی»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرعباس نیز گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امروزه نیاز به تفکر عمیق در امر شهادت و خلاقیت و ابتکار در این فرهنگ دارد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به فرهنگ ایثار و شهادت دین مبین اسلام شکل گرفته است که این امر باعث ماندگاری و تأثیر گذاری آن در جوامع مختلف است.

 

شهید خلیل تختی نژاد در جوار مسجد، قرآن و کانون رشد کرد

«محمد تختی نژاد»، پدر دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان نیز با بیان اینکه شهید « خلیل تختی نژاد » رابط کانون فرهنگی هنری حضرت حمزه(ع) بندرعباس و پرورش یافته مسجد بود، گفت: با کانون های مساجد آشنایی کامل دارم و در برهه ای خودم مدیر و شهید تختی نژاد رابط کانون بود.

 

وی با ذکر این نکته که شهید خلیل تختی نژاد در جوار مسجد، قرآن و کانون رشد کرد، افزود: این رشد را مدیون کارهای فرهنگی که به همت کانون فرهنگی هنری در مسجد صورت می گیرد، می دانم.

 

پدر شهید خلیل تختی نژاد تصریح کرد: رشد خلیل و دهها جوان دیگر در استان هرمزگان بیانگر تاثیرگذاری برنامه های متنوع کانون های فرهنگی هنری مساجد است که زیر نظر ائمه جماعت برگزار می شود.

 

شهید خلیل تختی نژاد سومین فرزند خانواده محمد تختی نژاد 10 مراد مرداد سال 72 در شهر بندرعباس به دنیا آمد و وقتی یک ساله بود به دلیل شغل پدرش که نظامی بود به همراه خانواده به کردستان می رود و تا سال 74 در این استان زندگی را سپری می کند. 

دوران دبستان را در مدرسه بلال گذرانده و مقطع راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر سپری نمود و سپس دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در رشته تجربی در مدرسه شهید ذاکری بندرعباس با موفقیت طی نمود و پس از آن وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد و تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داد. 

شهید تخ تی نژاد مقطعی را در سپاه شهرستان های بندر خمیر و قشم خدمت نمود و بعد از آن دوران خدمتش را به اصرار و علاقه خودش در سپاه قدس گذراند و سرانجام در شب 19 رمضان در سال 97 همزمان با شب لیالی قدر و ضربت خوردن حضرت علی(ع) در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به دست نیروهای تکفری به فیض عظیم شهادت نائل شد.

 

پایان خبر/

 

 

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم شهید خلیل تختی نژاد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهید خلیل تختی نژاد فرهنگ ایثار و شهادت سه شنبه های تکریم طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها