Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: به نقل از اسکای نیوز، وزیر خارجه انگلیس مدعی شد ایران به دلیل حمایت از گروه‌های مسلح در خاورمیانه، تهدیدی برای امنیت منطقه محسوب می‌شود.

دومنیک راب که در اراضی اشغالی به سر می‌برد، در کنفرانس خبری مشترک با همتای صهیونیست خود به طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی پرداخت. رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس همچنین مدعی شد حزب الله تهدیدی برای امنیت لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تمجید از عادی سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو در ادعای واهی گفت خاورمیانه به پیمان‌های صلح بیشتری احتیاج دارد.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، نیز با تکرار گزافه‌گویی‌های همتای انگلیسی خود ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی و تضعیف صلح در منطقه متهم کرد. وزیر خارجه صهیونیست‌ها با توسل به این ادعا‌ها بر ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

ادعای وزیر خارجه انگلیس در حالی مطرح می‌شود که دولت متبوع او از بانیان اصلی جنگ‌های منطقه‌ای خونبار یمن، سوریه، افغانستان و عراق است. رژیم صهیونیستی نیز سالهاست با اشغال غیر قانونی سرزمین فلسطین، حکومت جعلی خود را بنا کرده است.

گفتنی است دولت آمریکا در می‌سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و تعهدات خود ذیل این توافق را زیر پا گذاشت. به دنبال آن واشنگتن در قالب کارزار فشار حداکثری علیه ایران تمامی تحریم‌های لغو شده بر اساس برجام را از سر گرفت و تلاش کرد با تحمیل تروریسم اقتصادی علیه تهران، کشورمان را در راستای مقاصد خود به پای میز مذاکره بکشاند. تلاشی که تا به امروز نافرجام بوده است.

در پی این ناکامی چند باره آمریکا تلاش می‌کند تا با توسل به تحریم‌های تسلیحاتی آن هم به بهانه نقض برجام، راهی برای مذاکره با ایران در زمان سرنوشت ساز باقی مانده تا انتخابات سوم نوامبر بیابد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزرای خارجه انگلیس رژیم صهیونیستی ایران وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است

به گزاری خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای تهاجم اسرائیل به رفح را گسترش دامنه نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه توصیف کرد.

این نهاد اسلامی در ادامه افزود که تهاجم ارتش اسرائیل به گذرگاه رفح، نقض آشکار تصمیمات و رویه‌های مصوب در دیوان بین‌المللی دادگستری است.

پیش از این مصر، برزیل، ونزوئلا و سازمان همکاری اسلامی نیز آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شرق رفح را محکوم کردند.

با افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص آغاز عملیات نظامی اسرائیل در شرق رفح، دیروز دوشنبه هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه از پیوستن آنکارا به شکایت «نسل کشی در غزه» آفریقای جنوبی براساس بندهای ۶۲ و ۶۳ خبر داد.

برهمین اساس برخی منابع عبری از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتصی هلوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. به دنبال انتشار این خبر دستگاه وزارت خارجه و لابی‌های اسرائیل در واشنگتن با اعمال نفوذ در کنگره به دنبال جلوگیری از صدور این حکم هستند.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت با انتشار گزارشی اختصاص مدعی شد که کریم خان مسئول اصلی رسیدگی به پرونده نسل کشی اسرائیل در غزه، در نامه‌ای از سوی ۱۲ نماینده مجلس آمریکا تهدید شده است. در متن این نامه آمده است که اگر دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام به صدور قرار بازداشت علیه نتانیاهو کند، آنگاه مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های سختی علیه کریم خان وضع خواهد کرد.

کد خبر 6099643

دیگر خبرها

  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی