Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این پروژه ها به خبرنگاران گفت: این پروژه ها در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در دسترسی تمامی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی، لزوم نصب دکل و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر توسط اپراتور همراه اول و توسعه شبکه انتقال، فیبر نوری و راه اندازی Wifi با حمایت مخابرات منطقه گیلان به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد توکلی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان با بهره برداری از این پروژه ها اظهار داشت: اپراتور همراه اول در بخش شهری و روستایی اقدام به ارتقاء تکنولوژی ۱۲۳ سایت به نسل سوم و چهارم در آستانه اشرفیه، اطاقور، بندر انزلی، چابکسر، رانکوه، رشت، رودسر، صومعه سرا، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، ماسوله و هشتپر و ۱۵ سایت جدید نیز در حوزه شهری و روستایی آستانه اشرفیه، رشت، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، هشتپر کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت مخابرات گیلان نیز در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اقدام به اجرا و توسعه شبکه کابل فیبر نوری در ۳۳ نقطه شهر و روستا، توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافو نوری در هفت نقطه شهری و روستایی و نصب و راه اندازی Wifi در ۲۳ نقطه شهری نموده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول با تعداد دو میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۸۵ درصدی نزدیک به ۹۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است و مخابرات منطقه گیلان نیز با بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مشترک تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۴۰.۳۳ درصدی بیش از ۳۱۶ هزار مشترک اینترنت ثابت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

توکلی ادامه داد: با توجه به شعار جهش تولید، امید است با راه اندازی، ایجاد زیرساخت و ارتقاء سایت های ارتباطی شاهد توسعه روزافزون، ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین در ادامه همچنین از  بهره برداری از ۲۱ پروژه ارتباطی ایرانسل و رایتل طی امروز خبر داد و  گفت: با توجه به ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی و لزوم نصب دکل های ارتباطی و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر، اپراتور ایرانسل مبادرت به نصب ۲۰ سایت ارتباطی و اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب یک سایت در استان کرده است.
وی افزود: اپراتور دوم در بخش شهری با نصب و راه اندازی دو سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در شهرهای آستانه اشرفیه و رشت و ارتقاء یک سایت به نسل سوم در شهر رشت نموده و در حوزه روستایی نیز با ارتقاء ۹ سایت به نسل چهارم در روستاهای بره پشت، تازه آباد، جنگ سرا، جیرگوابار، خیاط محله، داماش، سه شنبه، سیاهچال و لاپوندان به بهره برداری خواهد رسید.
توکلی تصریح کرد: در راستای این بهره برداری، اپراتور ایرانسل با نصب و راه اندازی هفت سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در بخش جاده ای، مسیرهای امامزاده هاشم به لوشان، رستم آباد به کلیشم، رضوانشهر به تالش، رضوانشهر به ماسال، سیاهکل به دیلمان، فومن به ماسوله و قزوین به رشت را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب و راه اندازی یک سایت با تکنولوژی نسل سوم در بخش کومله از شهرستان لنگرود در راستای افزایش پوشش ارتباطی روستاهای این منطقه نموده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور ایرانسل با یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۶۸ درصدی بیش از ۸۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود و اپراتور رایتل با بیش از ۱۳۹ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۵.۴۳ درصدی بیش از ۶۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است.
توکلی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید باید در راستای به روز رسانی فناوری موجود، ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید و ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات و افزایش بهره‌ وری صورت گیرد و در همین راستا این ۲۱ پروژه ارتباطی به بهره برداری رسید

برچسب‌ها رشت شبکه ملی اطلاعات گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت شبکه ملی اطلاعات گیلان رشت شبکه ملی اطلاعات گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان استان را تحت پوشش خود نصب و راه اندازی هزار مشترک تلفن بهره برداری ضریب نفوذ تلفن همراه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد