Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: این بیماری از ۱۵ مرداد ۹۹ با استفاده از مواد لبنی آلوده به سم باکتری بی‌هوازی در شهر زنجان افرادی را آلوده کرده است.

علیرضا آرمانی‌کیان افزود: بوتولیسم نوعی بیماری نادر اما بسیار جدی است که در اثر استفاده از مواد لبنی آلوده به باکتری‌های بی‌هوازی که سم بوتولینوم ایجاد می‌کند سبب مسمومیت در فرد شده و در نهایت باعث ضعف عضلات و فلج عضلانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که متاسفانه حدود ۲۵ نفر در طول مدت فروش لبنیات آلوده از یک فروشگاه دچار بیماری بوتولیسم شده‌ و در بیمارستان بستری هستند، گفت: اکنون هفت نفر در بیمارستان تحت درمان هستند و یک نفر از بیماران حال بسیار وخیمی داشته و در آی سی یو تحت درمان قرار دارد.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: توصیه ما به مردم استفاده لبنیات پاستوریزه است و خواهشمندیم از لبنیات غیراستاندارد به هیچ عنوان خریداری و استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: جوشاندن کنسروهای صنعتی حداقل به مدت ۱۰ دقیقه، تهیه کنسروهای خانگی در دمای ۱۲۰ درجه به مدت نیم ساعت، پرهیز از غذاهایی که بوی نامطبوع دارند و پرهیز از مصرف کنسروهای با لبه بالا آمده و دندانه‌دار از جمله اقداماتی است که برای پیشگیری از مسمومیت باید رعایت شود.  

کد خبر 543649 برچسب‌ها بیماری استان زنجان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال