Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پست بانک ایران در مراسم اعطای مجوز بانک مرکزی به سه تن از کارگزاران باجه های بانکی روستایی این بانک گفت: صدور مجوز بانک مرکزی برای این باجه‌ها، گام بسیار مهمی برای تثبیت جایگاه این واحدها در نظام بانکی کشور است. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهزاد شیری با اشاره به صدور مجوز مذکور و ثبت سوم شهریور به نام روز باجه‌های بانکی در تقویم این بانک تصریح کرد: امسال، سال باجه‌های بانکی است و برنامه‌های اساسی برای توسعه و رشد آنها در بخش های درآمدی و خدماتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیری ضمن تأکید بر تجهیز و ساماندهی باجه‌های پست‌بانک‌ایران درسطح کشور گفت: رسالت ما در باجه‌های بانکی مدیریت هزینه‌ها و ترافیک کاری و خدمات است، بطوریکه حداقل 90 درصد نیازهای ذینفعان باجه‌های روستایی در همان روستا برطرف شود.
مدیرعامل پست‌بانک‌ایران با اشاره به لزوم افزایش هزینه تخلف در مجموعه برای کاهش بروز آن افزود: درحال حاضر میزان انحرافات در باجه‌های بانکی به کمترین حد خود درسنوات گذشته رسیده است که این مهم نشان از تعلق و امنیت خاطر کارگزاران در راستای اهتمام مجموعه بانک به باجه‌ها به‌عنوان اعضای خانواده پست‌بانک‌ایران است که این مهم تأثیر خوبی در اقتصاد ملی و اشتغال پایدار در روستاها دارد.
شیری با اشاره به رشد 120درصدی سرانه کارمزدهای پرداختی به باجه‌های بانکی اظهارداشت: قطعاً این حرکت با اعطای مجوز بانک مرکزی به باجه های بانکی روستایی روند بیشتری خواهد شد.
وی در پایان عنوان کرد: راه اندازی و توسعه اتوماسیون اداری و فرآیندها (سامانه گام) در باجه‌های بانکی جهت دسترسی و اطلاع کارگزاران به مکاتبات مجموعه بانک و ارائه بسته‌های آموزشی در محورهای مالی و بانکی، مشتری مداری، بازاریابی و سایر موارد مرتبط برای رشد سطح علمی کارگزاران از جمله برنامه های اساسی پست‌بانک‌ایران برای ارتقا سطح کیفی باجه‌های بانکی است.
همچنین در این مراسم جمعی از مدیران ستادی پست‌بانک‌ایران و افشین کلانی مدیرشعب پست‌بانک استان اصفهان گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.
گفتنی است: در مراسم مذکور؛ مجوز بانک‌مرکزی برای فعالیت باجه‌های بانکی روستاهای هراتمه شهرستان مبارکه و آبپونه و تندران شهرستان تیران و کرون استان اصفهان به صورت نمادین به ‌کارگزار آنها اعطاء شد.

انتهای پیام/

R1010113/P/S1407,1431/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بازار ۱ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۴؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۲ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۳؛آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد ۳ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۴ ۴ رئیس اتحادیه طلا: خرید طلا با کارت ملی ارتباطی با اخذ مالیات ندارد/ پیشنهاد افزایش سقف خرید طلا با کارت ملی ۵ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۴|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان ۶ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۳/ هر اونس طلا ۱۹۳۵ دلار و ۹۳ سنت شد ۷ سفارش فروش سهام عدالت در بانک ملی ایران به صورت کاملا غیرحضوری ۸ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۳|کاهش جزئی قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان شد مهمترین اخبار بازار قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۳؛آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۶/۰۳/ هر اونس طلا ۱۹۳۵ دلار و ۹۳ سنت شد قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۶/۰۳|کاهش جزئی قیمت ارز در صرافی‌ها/ دلار ۲۲ هزار و ۴۸۰ تومان شد فولاد هرمزگان در مسیر ارزش افزوده بیشتر مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا جنگ خاموش ــ ۲۲| صادرات گاز در اولویت دولت تدبیر و امید نیست آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته رشد موالید برای چهارمین سال متوالی منفی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت دلار و قیمت مجوز بانک مرکزی پست بانک ایران باجه های بانکی امروز ۹۹ ۰۶ ۰۳ صرافی ها تومان شد قیمت طلا قیمت ارز باجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان به ایسنا افزود: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

او درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد.

البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان هستند.

اختلاف بین ارز دولتی و غیر رسمی

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد.

این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران