Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به استقبال واحدهای فناوری برای استقرار در این مرکز گفت: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش بنیان در این مرکز استقرار یافته‌اند و بیش از ۱۶۷ شرکت دانش بنیان متقاضی استقرارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود توفیقی در ادامه افزود: این استقبال نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار خوب منطقه آزاد کیش برای توسعه کسب‌ وکارهای دانش‌بنیان و فناوری است که به عنوان یک مدل منحصر به‌فرد توسعه در جنوب کشور مطرح شده است.

در ادامه این نشست، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این‌که توسعه و ارتقای نوآوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از مهم ترین اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است، افزود: همکاری‌های مشترک برای توسعه زیست‌بوم فناوری‌های معدن و صنایع معدنی، آموزش و توسعه زیرساخت‌های ترویجی و تحقیقاتی این حوزه از اولویت‌هایی است که این معاونت به کمک ظرفیت ایجاد شده بر بستر زیست‌بوم نوآوری در دستور کار خود قرار داده است.

کامبیز مهدی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های ارزنده جزایر خلیج فارس در حوزه زمین‌شناسی و معدن خاطر نشان کرد: ژئوتوریسم صحرایی و زیردریایی از محورهایی است که با کمک ایده های نوآورانه جوانان می‌تواند به خلق ارزش افزوده و کارآفرینی منجر شود.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دائمی معدن و موزه زمین شناسی در جزیره کیش نشان دهنده ظرفیت های بالای این منطقه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تسهیل شرایط و فرآیند اخذ مجوز های مورد نیاز و تاییدیه‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی طرح های موفق و صادرات محصولات استارتاپ های معرفی شده را در دستور کار قرار می‌دهد.

همچنین معرفی و ارزیابی طرح های فناورانه و پروژه های پژوهشی کاربردی حوزه معدن برای استقرار و بهره‌برداری از امکانات مرکز نوآوری کیش و نیز حمایت از پروژه‌های کاربردی با هدف توسعه فناوری‌های زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی از دیگر وظایف این معاونت است.

به موجب این تفاهم‌نامه مؤسسه علوم و فنون کیش نیز فضای کافی را برای راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی اختصاص خواهد داد و در برگزاری رویدادها و نمایشگاه های تخصصی مشارکت خواهد کرد. همچنین در جهت جلب مشارکت و تشویق به سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در اجرای ایده ها و طرح های نوآورانه و فناورانه برای تسهیل فرایند فروش محصولات خروجی در کنار برگزاری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت استارتاپ‌ها فعالیت خواهد داشت.

برچسب‌ها کیش سازمان منطقه آزاد کیش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سازمان منطقه آزاد کیش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کیش سازمان منطقه آزاد کیش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معدن و صنایع معدنی علمی و فناوری دانش بنیان تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان