Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:25:29 GMT

نقش پررنگ حاشیه شهر در معضلات اجتماعی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۸۸۳۳

نقش پررنگ حاشیه شهر در معضلات اجتماعی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید هادی شریعت یار معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز خراسان رضوی در نشست خبری با محوریت مسائل و مشکلات حاشیه شهر مشهد گفت: حاشیه شهر خود باعث به وجود آمدن بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی است و نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل در پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه پیگیری و حل مشکلات مردم و مناطق زندگی آنهاست، زیرا بسیاری از جرایم و معضلات موجود، نتیجه مشکلات و چالش‌های حل نشده زندگی مردم هستند.

معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز استان خراسان رضوی ادامه داد: چالش‌های فرهنگی و اجتماعی و امنیتی خاصی را در حاشیه شهر شاهد هستیم و این مهم نیازمند این است که توجه ویژه به موضوع حاشیه نشینی صورت گیرد.

شریعت یار بیان کرد: بعضی از مشکلات و معضلات باید بدون معطلی و در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود، چون زندگی روزمره مردم را تهدید می‌کند و مورد مخاطره قرار داده است از جمله مشکلات روستای احمدآباد در منطقه تبادکان که جمعیت قابل توجه ساکن در این بخش، مشکل آب آشامیدنی دارند.

او با بیان عزم جدی قوه قضائیه و دادستانی برای پیگیری مشکلات مردم تصریح کرد: با پیگیری‌های سریع دادستانی آب منطقه‌ای در حال حفر چاه است و به زودی مشکل آب این منطقه رفع خواهد شد.

معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز استان خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین روستا‌های دهرود و همت آباد با جمعیت بیش از بیست هزار نفر مشکل آب شرب دارند و ما در این زمینه مسئولان آب و فاضلاب را با الزام قانونی مقید کردیم تا با فوریت این مشکل پیگیری و حل شود.

اجرای طرح‌های گسترده امنیتی و اطلاعاتی در مناطق مستعد مشهد شریعت یار اظهار کرد: طرح‌های گسترده امنیتی و اطلاعاتی به منظور پیشگیری از معضلات و جرایم در مناطق مستعد مشهد انجام شده است، چون اراذل و اوباش امنیت افراد و خانواده‌ها را به خطر می‌اندازند و با حل این مسائل می‌توان از ظرفیت‌های فراوان و نهفته جوانان این مناطق در جهت اعطلای شهر و حاشیه شهر بهره برد.بیشتربخوانید ستون‌های شهری که با کوهخواری می‌لرزد/ ویلا‌های سربرآورده بجای گندمزار‌ها از دل زمین‌های زراعی


او افزود: مشکل دیگری که به طور جد در حال پیگیری و حل آن هستیم مبارزه با مبارزه با زمین خواری و موقوفه خواری و تصرف اراضی طبیعی است که در اغلب مناطق ییلاقی شاهد تصرف اراضی و تبدیل آن به باغ ویلا هستیم.

معاون اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای مرکز خراسان رضوی ادامه داد: مسئله بعدی که بسیار هم مهم است پهنه بندی اطراف مشهد می‌باشد که در حال حاضر انجام نمی‌شود و این در حالی است که با نبودن پهنه بندی استاندارد نمی‌توانیم حاشیه شهر را نیز ساماندهی کنیم.

انتهای پیام//م. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معضلات اجتماعی حاشیه شهر پیشگیری از وقوع جرم زمین خواری معاون اجتماعی خراسان رضوی حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا،  ابوالفضل نیکوکار در این باره گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد