Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@18:28:21 GMT

مقتل نوجوان کمتر از 14 روز چاپ سومی شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۹۰۷۸

مقتل نوجوان کمتر از 14 روز چاپ سومی شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب مقتل نوجوان که در آن زندگی‌نامه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام از تولد تا شهادت در واقعه کربلا، بر اساس معتبرترین مقاتل با زبانی سلیس و روان برای نوجوانان به زیور طبع آراسته شده است، در کمتر از دوهفته به چاپ سوم رسید.

شعیبی در این اثر که با بهره‌گیری از منابع مختلف و مقاتل متعدد نوشته شده، تلاش کرده است تا در پنج فصل زندگی و زمانه اباعبدالله الحسین(ع) را برای مخاطب نوجوان خود ترسیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از زمان تولد امام(ع) و احادیث و روایات مربوط به آن زمان آغاز کرده و در ادامه به دوران کودکی ایشان پرداخته است. بررسی چرایی وقوع قیام عاشورا از منظر تاریخی بعد دیگر کتاب است که شعیبی در آن کوشیده تا با زبانی روایی و نه تاریخی صرف، علت این قیام و زمینه‌های تاریخی آن را ترسیم کند.

در سال‌های اخیر آثار متعددی در زمینه عاشورا برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده است، اما با نگاهی به آثار منتشر شده در می‌یابیم که بخش قابل توجهی از آثار نوشته شده توان پاسخگویی به پرسش‌های نوجوان امروز را ندارد و عمدتاً از یک بُعد به ماجرای عاشورا نگاه می‌کنند. مزیت کتاب شعیبی بر بسیاری از آثار این است که او به ابعاد مختلفی از قیام اباعبدالله(ع) پرداخته است.

مطالعه این کتاب در خیمه‌ها و در خانواده‌ها، برای نوجوانان، معرفت‌افزا و تقویت‌کننده ایمان و عشق به سالار شهیدان و راه شهادت بوده و باعث افزایش کینه و نفرت به یزیدیان تمام تاریخ می‌شود. نمونه آن در این زمان، آمریکا و اسرائیل و تکفیری‌های جهان اسلام هستند که در کشتار مسلمانان مظلوم شمر گونه عمل می‌کنند.

همچنین کتاب آبشار اندیشه دیگر کتاب نوجوان که راهی است برای آموزش فلسفه به چاپ دوم رسید.

در کتاب «آبشار اندیشه» سعی شده تا به‌دور از مستقیم‌گویی‌های رایج، ذهن نوجوان را در برابر دنیای پیرامون خودش به چالش بکشد و بعد با ظرافت خاصی به این چالش‌ها پاسخ دهد. شاید این کتاب، کتاب راهنمایی برای والدین باشد تا بتوانند به راحتی این‌گونه مسائل را برای نوجوانانشان مطرح کنند. در این کتاب سعی شده نوجوان به فکر وادار شود و تا زمانی که به پدیده‌های پیرامون خود نگاه می‌کند، دنبال چرایی‌های آن باشد.

لازم به توضیح است این کتاب‌ها توسط علی شعیبی به نگارش درآمده و به‌وسیله نشر گل آبی واحد کودک و نوجوان مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت به زیور طبع آراسته شده است. از این آثار روز دوشنبه 27مردادماه 99رونمایی شد.

انتهای پیام/

171 / 347 مقتل نوجوان مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت علی شعیبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مقتل نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات

نمایشگاه کتاب و آثار خطاطان و نقاشان در تاسیسات ولایت هرات با ۳ هزار جلد کتاب و ۱۵۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده افتتاح شد.

شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام جار والی هرات هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه بین جوانان و همچنین تشویق نویسندگان و خوش‌نویسان عنوان کرده و گفت تاریخ فرهنگ بشریت با علم و خط گره خورده است.

والی هرات گفت اکثریت هنرمندان نویسندگان، خط‌نویسان و نقاشان از جمله محروم‌ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

شیخ اسلام جار از مردم و تجار خواست برای حمایت از آثار هنری هنرمندان اثرهای شان‌را خریداری نموده و به خانه هایشان نمایش بگذارند.

همچنان والی هرات می‌گوید استفاده از شبکه‌های اجتماعی جوانان را از مطالعه و تحقیق بازداشته و ضررهای دینی و دنیایی را برای آنان به همراه داشته است.

ناصر شهاب، رئیس اتحادیه کتاب فروشان در هرات از این اقدام مسئولان استقبال نمود. او گفت که تقریبا سه هزار جلد کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

برخی از فرهنگیان با نگرانی از کم‌رنگ شدن فرهنگ کتابخوانی خواهان توجه مسئولان محلی در امر فرهنگ‌سازی و ارزش‌ گذاری بیشتر به آثار نویسندگان و هنرمندان شدند.

از سویی هم الحاج حیات الله مهاجر معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ، از تلاش‌ها برای حمایت از نویسندگان و خوشنویسان سخن زده و هرات را به عنوان مرکز فرهنگی افغانستان یاد کرده و گفت این ولایت تاریخ غنی از فرهنگ و هنر را دارا می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • تاریخ برده‌داری به زبان طنز
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»