Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار سهام پس از افت 11 روزه امروز سبز پوش شد و با رشد 41 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 650 هزار واحد قرار گرفت البته هنوز سخن گفتن از آغاز روند صعودی بازار پُرنوسان بورس زود است و باید منتظر ماند عملکرد روزهای آینده ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در پایان معاملات امروز (4 شهریور ماه) بالاخره پس از افت 11 روزه و با حمایت حقوقی‌ها رنگ سبز را به خود دید و روند صعودی را آغاز کرد؛ البته قرار است حمایت حقوقی‌ها تا 9 روز آینده ادامه داشته باشد اما هنوز سخن گفتن از آغاز روند مثبت بازار پرنوسان بورس به نظر زود است و باید منتظر ماند که وضعیت آن را در روزهای آینده به سمتی حرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با رشد 41 هزار و 713 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 650 هزار واحد و 295 واحد ایستاد؛ اما شاخص کل با معیار هم‌وزن قرمزپوش ماند و با افت 222 واحدی به عدد 455 هزار و 979 واحد رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران  بیش از 9 میلیارد و 492 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 755 هزار نوبت و به ارزش 14 هزار و 550 میلیارد تومان دادوستد کردند.

ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه (بورس و فرابورس) با تغییر مالکیت 13 میلیارد و 737 میلیون سهم و اوراق مالی به بیش از 23 هزار و 378 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات خرد امروز بازار سهام بیش از 20 هزار و 262 میلیارد تومان ثبت شد. در روز جاری شاهد خروج 226 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها بودیم.   امروز اکثر خریدها بر عهده حقیقی بود. با این حال تراز حقیقی به اندازه حدود 236 میلیارد تومان منفی بود و حقوقی‌ها با مثبت شدن بازار خرید خاصی انجام نداد. البته ارزش خریدهای حقوقی به نزدیک 9 هزار میلیارد تومان رسیده بود.   بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران،سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایشگاه تهران، پالایشگاه اصفهان و گروه سرمایه گذاری امید ثبت شد.   نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، سایپا و پالایش نفت بندرعباس نمادهای پربیننده‌های امروز بورس تهران بودند.  

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز سبزپوش بود و با رشد 290 واحدی به 17 هزار و 511 واحد رسید. ارزش معامله گران روز جاری فرابورس به 8 هزار و 828 میلیارد تومان رسید که حاصل جابه‌جایی 3 میلیارد و 245 میلیون سهم و اوراق مالی در 912 هزار معامله بود. 

سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و ذوب آهن اصفهان بیشترین تاثیر مثبت را روز رشد شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای بانک دی، سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، س. توسعه و عمران استان کرمان، صنایع ماشین های اداری ایران و صنایع فولاد آلیاژی یزد پربیننده‌های امروز فرابورس بودند.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان سرمایه گذاری بازار سهام روز جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!

به گزارش خبرآنلاین ،در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۴ درصدی، معادل ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۸ درصدی (معادل ۶ هزار و ۳۲۱ واحد) تا پله ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه شنبه بورس، خبر از خروج ۲۳۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاید اگر دنبال بهترین کلمه برای توصیف معاملات بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بگردید، فرسایشی و خسته‌کننده کلمات متناسبی برای این مقصود به شمار رود. در همین حین، معاملات بازارهای طلا و ارز جان دوباره‌ای گرفته است.

ربع‌سکه برای اولین بار از هفته گذشته بالاتر از سطح ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز پس از اصلاح تندوتیز دلار تا محدوده ۶۰ هزار تومانی، اهالی این بازار شاهد برگشت قیمت هستند. این موضوع در کنار عملکرد ضعیف نماگرهای بازار سهام، تالار شیشه‌ای را در رقابت بازدهی هفتگی در جایگاه‌ آخر قرار داده است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران انتظار دارند اوضاع معاملات با اصلاح بند س ماده ۶ قانون بودجه بهبود پیدا کند. همچنین محرک دیگری که بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد تعیین تکلیف وضعیت دلار نیماست. در صورتی که گپ میان دلار نیما و آزاد کاهش یابد، یا حداقل در مسیر کاهش قرار گیرد، تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، بدون مشخص شدن ابهاماتی که در ذهن سهامداران راجع به سقف مالیات و وضعیت دلار نیما وجود دارد، نمی‌توان انتظار متحول شدن وضعیت بازار را در روز پایانی هفته داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901504

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار