Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از کم‌آبی به عنوان مانعی بر سر راه توسعه استان سمنان و شهرستان شاهرود نام برد و گفت: با تامین آب، بسیاری از محدودیت‌های زیرساختی در شاهرود مرتفع و فرآوری محصولات معدنی در این منطقه غنی و معدنی در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

علیرضا آشناگر چهارم شهریورماه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان شاهرود در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه شاهرود شهرستان ویژه استان است و توسعه این شهرستان در اولویت است اظهار کرد: روند توسعه شاهرود باید با همکاری و تلاش‌های مستمر مسوولان تداوم بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مسوولان خواست: توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان شاهرود در بخش کشاورزی، گردشگری، معدنی، صنعتی و زیرساختی در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی باشد.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه در استان سمنان به دنبال توسعه متوازن هستیم افزود: انتظار می‌رود که مسوولان، در هر شهرستان باتوجه به ظرفیت ها، نهایت تلاش خود را انجام دهند تا این ظرفیت‌ها منجر به افزایش ثروت و رفاه شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه طبیعت منحصر به فرد منطقه مورد استقبال گردشگران زیادی است، ادامه داد: شاهرود در بخش‌های مختلف ظرفیت توسعه و اشتغال را دارد .

آشناگر گفت: در بخش صنعت، معدن کشاورزی و در دیگر بخش‌ها هم این شهرستان دارای ظرفیت های اقتصادی است که با تلاش و استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید کاری کرد که از این منابع در راستای منافع مردم بهره برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه شاهرود دارای راه‌های دسترسی قابل توجهی در مسیر کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب است، گفت: این جاده ها، ظرفیتی مهم برای توسعه استان است.

وی تصریح کرد: راه آهن و فرودگاه از دیگر زیرساخت ها مهم شاهرود است و باوجود این زیرساخت‌ها اما، کمبود منابع آبی یکی از دغدغه های این شهرستان است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان تصریح کرد: امیدواریم هرچه سریع تر طرح انتقال آب از چشمه سارهای قطری که ۸۰ درصد این طرح هم تکمیل شده به زودی به اتمام برسد.

استاندار سمنان گفت: با تامین آب، بسیاری از محدودیت‌های زیرساختی شاهرود برطرف خواهد شد و فرآوری محصولات معدنی که یکی از اولویت‌های اقتصادی است در شهرستان شاهرود در گام اجرایی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در تکمیل طرح ها ، جذب اعتبارهای عمرانی استانی و ملی است و مسئولان در شهرستان شاهرود باید به جد پیگر جذب این اعتبارها باشند.

این مقام ارشد اجرایی افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده در شهرستان شاهرود قابل توجه بوده و تلاش می‌شود تا پایان دولت تدبیر و امید طرح‌های نیمه تمام با بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری برسد.

همزمان با هفته دولت امسال، یک‌هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان طرح‌ در استان سمنان بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شود. در سه روز نخست هفته دولت، پروژه‌های شهرستان‌های سمنان، گرمسار، آرادان و شاهرود به صورت نمادین افتتاح شده‌اند

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار سمنان شاهرود کم آبی هفته دولت علیرضا آشناگر شهرستان شاهرود استاندار سمنان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ ساخت مجتمع پرورش ۲۰۰۰ رأسی اسب در شهرکرد بر زمین خورد و عملیات اجرایی آن آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، با حضور نماینده شهرکرد بن سامان و فرخشهر در مجلس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار شهرکرد و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ ساخت مجتمع پرورش2000 رأسی اسب در شهرکرد بر زمین خورد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

از سال 98 این طرح شروع شده و سال 1400 موافقت اصولی آن اخذ شد تا در حدود 30 هکتار، مجتمع پرورش اسب با ظرفیت 2 هزار و 28 رأس ساخته شود، همچنین ظرفیت مولد این طرح 882 رأس اسب است.

به گزارش تسنیم مجموعاً 81 پلاک 900 متری در این مجتمع پرورش اسب مستقر می‌شود تا اشتغال 400 نفر به طور مستقیم و 1200 نفر را به طور غیرمستقیم به همراه داشته باشد.

هزینه اجرای کامل این طرح در شهرکرد حدود 15 هزار میلیارد ریال است و قرار است در این مجتمع نژادهای خالص ایرانی مانند اسب دره شوری، کرد، عرب و ترکمن، پرورش یابند. بر اساس بررسی‌ها، این مجتمع ظرفیت بیش از 75 درصد اسب استان را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت مجتمع پرورش اسب در شهرکرد
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • تیم فوتسال زیر ۲۱ سال ناشنوایان عراق در شاهرود اردو زد
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است