Web Analytics Made Easy - Statcounter

صالحی در مراسم رونمایی از سامانه‌های «حافظه ملی ایرانیان» و «سنا» گفت: راه‌اندازی این سامانه‌ها نشان از قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران دارد. می‌توانیم این قدرت نرم را وسعت و عمق دهیم و در دیپلماسی ارتباطی با جهان استفاده کنیم؛ یعنی جهان حس کند که به اعتبار داده‌های ارتباطی ایران نیازمند است و صرفاً به نفت ما نیازمند نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، در مراسم رونمایی از سامانه‌های «حافظه ملی ایرانیان» و «سنا» که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با بیان این مطلب افزود: راه‌اندازی این سامانه‌ها و داده‌های موجود در آن و دیجیتال‌سازی منابع بخش مهمی از قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران است.

وی ادامه داد: تمدن و توسعه علوم چه در علوم انسانی و چه در علوم پایه پیشرانانی دارد که می‌تواند به گسترش علم و تحقیق کمک کند. خروجی دومی که چنین سامانه‌هایی می‌توانند داشته باشند این است که به خدمت اقتصاد فرهنگ و کسب و کارهای فرهنگی، تشکل‌ها و صنوف فرهنگی بیایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این داده‌ها کمک می‌کنند چشم‌انداز روشن‌تری از مدیریت کسب و کارهای فرهنگی داشته باشیم و نسبت به آینده‌شان تصمیم‌گیری بهتری شود.

صالحی یادآور شد: هر اندازه که از حافظه کلاسیک ملی به سوی حافظه دیجیتال و حافظه هوشمند حرکت کنیم می‌توانیم دستاوردهای بهتری به خصوص در عصر حاضر داشته باشیم.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه‌های «حافظه ملی ایرانیان» و «سنا» و داده‌های موجود در این سامانه‌ها نشان از قدرت نرم فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ایران دارد. ما می‌توانیم این قدرت نرم را وسعت و عمق دهیم و در دیپلماسی ارتباطی با جهان استفاده کنیم؛ یعنی جهان حس کند که به اعتبار داده‌های ارتباطی ایران نیازمند است و صرفاً به نفت ما نیازمند نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عدالت اطلاعاتی یکی دیگر از مهمترین خروجی‌های طرح‌هایی از این دست است. زیرا اطلاعات امروز بخش اصلی سرمایه عملیاتی توسعه به شمار می‌آید. با این نگاه هر فردی می‌تواند دسترسی‌ها به اطلاعات و داده‌های خام و غیرخام پیدا کند.

صالحی در پایان گفت: امیدواریم این زحمتی که دوستان کشیدند و در هفته دولت عرضه می‌شود، مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های دیگر در عرصه فرهنگ باشد تا جامعه ایرانی و فراتر از آن جامعه جهانی که به فرهنگ ایرانی تعلق خاطر دارند از این دستاورد بهره‌مند شوند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حافظه ملی ایرانیان دیپلماسی فرهنگی سامانه ها قدرت نرم داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • وزیر خارجه گامبیا: ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است