Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:56:55 GMT

آبشار " آبقد" در دل طبیعت سرسبز و بکر مشهد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۹۳۳۶

آبشار ' آبقد' در دل طبیعت سرسبز و بکر مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای آبقد در خراسان رضوی، مملو از پدیده‌های طبیعی دل انگیز می باشد. این روستا نزدیک مشهد و در ۱۶ کیلومتری جنوب غرب شهر چناران قرار گرفته است.

یکی از جاذبه‌های روستای آبقد در مشهد، آبشار پر شور و خروش آبقد است که در ۶۹ کیلومتری جاده مشهد به گوارشک روستای آبقد در چناران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آبشار آبقد مشهد در دره‌ای زیبا قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل و خشک می‌باشد. این آبشار در دره‌ای در حدودهزارو ۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

 



به دلیل وجود دره‌ای مرتفع و البته هیجان انگیز، امکان تفریح و ورزش کوهنوری نیز در مجاورت آبشار زیبا وجود دارد. ارتفاع بلند‌ترین آبشاری که در روستای آبقد مشغول جلوه گری است، حدود ۸ متر می‌باشد که ریزش آب، تصویری تماشایی را به وجود آورده است.

دره آبقد که آبشار هم از آن عبور می‌کند، دارای دیواره‌های بلندی به ارتفاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر است که تصاویر هیجان انگیزی را به نمایش گذاشته است. زمانی که می‌خواهید خود را به آبشار معروف آبقد برسانید، در مسیر خود با دو دره که دارای پوشش گیاهی و درخچه‌های متعددی هستند عبور خواهید کرد. پوشش گیاهی که نقش به سزایی در زیبا سازی این منطقه ایفا می‌کنند.


دلیل نام گذاری آبشار به نام آبقد

آبقد از دو کلمه " آب" و " قد" تشکیل شده است که دلیل این نامگذاری، فراوانی آب در این آبشار و چشمه‌ای که آبشار از آن سیراب می‌شود، می‌باشد. منظور از قد؛ آبی به اندازه قد انسان است و خبر از فراوانی نعمتی گران بها می‌دهد.




درختانی که به برکت فراوانی آبشار آبقد شکل گرفته اند

وجود آب کافی، خاک مناسب و آب و هوای معتدل باعث رشد روز افزون درختان ثمر دار شده است. میوه‌هایی خوش رنگ و بو که علاوه بر طعم خوشمزه شان، منبع درآمدی برای مردم روستای آبقد هم شده اند.

 

انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبیعت گردی جاذبه های گردشگری آبشارهای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارم، نگین سبز زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  شهر خوش آب‌و‌هوای طارم، که مانند نگینی سرسبز است، در استان زنجان قرار دارد.

طبیعت این شهر بکر و دست‌نخورده است و با وجود دریاچه‌ها، غار‌های طبیعی، آبشارها، روستا‌های باستانی و آثار متعدد تاریخی به بهشتی برای گردشگران تبدیل شده است.

سفر به شهر طارم به دلیل داشتن طبیعت دلنشین، زمین‌های حاصلخیز و شرایط اقلیمی منحصر‌به‌فرد مانند سفر به هندوستانی در دل ایران است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • طارم، نگین سبز زنجان
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • سقوط مرد ۴۵ ساله در آبشار لوه/ اعزام ۸امدادگر به محل حادثه
  • آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم