Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، بیش از یک میلیون روهینگیایی در بزرگترین پایگاه اسکان پناهندگان جهان در جنوب بنگلادش زندگی می‌کنند و کورسوی امیدی برای بازگشت به میانمار دارند. کشوری که حقوق شهروندی و دیگر حقوق قانونی و مدنی آنها را انکار می‌کند.

نمایی از یک درخت "بانیان" در میان  کمپ "بالوخالی" مسلمان روهینگیا در جنوب بنگلادش- سال 2018/ عکس: رویترز

پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش اعلام کرده‌اند که به دلیل گسترش ویروس جدید کرونا تجمع بزرگ و گسترده‌ای را در "روز یادبود" برگزار نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات می‌گویند 88 مبتلای جدید به کرونا در کمپ‌های مسلمانان روهینگیا در جنوب بنگلادش شناسایی شده و 6 نفر نیز جان باخته‌اند.

سه سال پیش شورشیان روهینگیا به 30 مرکز پلیس و یک پایگاه نظامی در استان "راخین" میانمار حمله کردند و 12 نفر از نیروهای امینتی و پلیس را کشتند.

پس از آن نیروهای نظامی میانمار به جمعیت مسلمانان روهینگیا حمله کرده و 730 هزار نفر از مردم روهینگیا را وارد به فرار و مهاجرت به بنگلادش و پیوستن به 200 هزار نفر دیگری کردند که در آنجا زندگی می‌کردند.

بسیاری از گروه‌های روهینگیایی در بیانیه‌ای اعلام کرد‌ه‌اند: "ما به زور از سرزمین مادری خود به بزرگترین اردوگاه پناهندگان جهان رانده شدیم".

گروهی از مسلمانان روهینگیا در کمپ پناهندگان در بنگلادش/ عکس: رویترز

سازمان ملل متحد اعلام کرد که حملات ارتش میانمار در سال 2017 به مسلمانان روهینگیا با قصد نسل‌کشی انجام شده است.

میانمار نسل‌کشی را انکار کرده و می‌گوید که نیروهای نظامی‌اش درگیر کارزار مشروع علیه شورشیان روهینگیا شده‌اند و این شورشیان روهینگیا بودند که دست به خشونت زده و روستاها را سوزانده‌اند.

نمایی از بازار داخلی یکی از کمپ‌های مسلمانان روهینگیا در ماه مارس 2020 در بنگلادش/ عکس: AP

اما بسیاری از پناهندگان روهینگیا می‌گویند که این قوم مسلمان میانمار  در دهه‌های اخیر با "نسل‌کشی پنهان" مواجه بوده‌ است. آنها از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های جهان خواسته‌اند تا اتفاق سال 2017 در میانمار را نسل کشی بنامند.

آنها اعلام کردند: لطفا در کنار مردم بی گناه روهینگیا بایستید. ما امیدواریم که بتوانیم به خانه بازگردیم.

بنگلادش در یک خبر نادر خوب برای پناهندگان روهینگیایی گفت به زودی ممنوعیت اینترنت پرسرعت موبایل در اردوگاه‌های پناهندگان را حذف می‌کند. قانون ممنوعیت اینترنت پرسرعت تلفن همراه در سال گذشته و به دلیل اتهام وحشت‌پراکنی از سوی پناهندگان در فضای مجازی اعمال شد.

نمایی از بازار داخلی یکی از کمپ‌های مسلمانان روهینگیا در ماه مارس 2020 در بنگلادش/ عکس: AP

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مسلمانان روهینگیا نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاریه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • نماز باران در بنگلادش
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد