Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری گفت: آیت‌الله تسخیری مدافع سرسخت مکتب اهل بیت(ع) و رئوف بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری، مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) با حضور شخصیت‌های فرهنگی، علمی، دانشگاهی، حوزوی و سیاسی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان و اعضای خانواده و بستگان آن عالم ربانی حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر در سخنرانی خود درباره ویژگی‎های شخصیتی آیت‌الله تسخیری اظهار کرد: مرحوم حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی تسخیری از رجال علمی، فقهی، دانشمندی فرهیخته در جهان اسلام و مجاهد بود. آشنایی من با آن عالم ربانی به بیش از 40 سال قبل برمی‌گردد و همیشه جزء مریدان و شیفتگان ایشان بودم.

وی با اشاره به اینکه در مدت 40 سال آشنایی خود با آیت‌الله تسخیری تاکنون یک بار از وی کلمه خستگی را نشنیده است، گفت: ایشان در سمینارها و همایش‌ها با توجه به شرایط جسمی با نشاط و فعال حضور داشت، ما هرگز به پای آیت‌الله تسخیری نمی‌رسیدیم.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر افزود: آیت‌الله تسخیری یکی از شاگردان موفق و ارزشمند شهید بزرگوار آیت‌الله العظمی سیدمحمدباقر صدر  بود که درس او را فراگرفت و از محضر او بهره‌های فراوان برد. ایشان به عنوان چهره شناخته شده و بی‌نظیر در جهان اسلام بود.

وی تأکید کرد: آیت‌الله تسخیری فقیهی متبحر بود و دیگران را مجذوب خود می‌کرد و مقالات عالمانه او از نظر فقهی بسیار قوی بود. از طرف دیگر انسانی سیاستمدار ولی بی‌حاشیه بود و مسائل داخلی و بین‌المللی را به خوبی می‌شناخت و در عرصه بین‌الملل حضوری جدی داشت و در مجامع بین‌المللی هر کجا که بودیم از ایشان به عنوان شخصیت مبتکر و خلاق یاد می‌شد.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: ایشان متفکر و روشنگری بود که کارهای بزرگی را در مجمع تقریب مذاهب، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هر جایی که حضور داشت انجام داده است و آثار و برکات فراوانی از وی به جا مانده است.

وی همچنین افزود: ایشان علاوه بر سیاست‌مداری، شخصیتی ادیب، شاعر و بسیار متواضع بودند و آثار برجسته ادیبانه‌ای دارند. همچنین، در رابطه با مکتب اهل بیت(ع) مدافعی سرسخت اما رئوف بود.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر با تأکید بر اینکه آیت‌الله تسخیری یکی از پایه‌های مهم کنفرانس‌های بین‌المللی دینی و معرف اسلام و تشیع در خارج از کشور بودند، گفت: ایشان عاشق اهل بیت(ع) بودند. هرگاه که نام مبارک صدیقه کبری(س) و امام حسین(ع) بر زبان خطیب جاری می‌شد، می‌گریستند. ما اگر می‌خواهیم تقریب را در دنیا عملی کنیم، روش آیت‌الله تسخیری بهترین شیوه است.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر ضرورت حضور علماء در مجامع بین‌المللی و گفت‌وگوی عالمانه گفت: ایشان ساده‌زیست و به شدت به انقلاب اسلامی و امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) علاقه فراوانی داشت. همچنین، رهبر معظم انقلاب اسلامی تعبیر زیبایی از آیت‌الله تسخیری مبنی بر اینکه خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی بود، داشتند.

در بخشی از این مراسم، کریم منصوری و حمیدرضا احمدی وفا، از قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و حاج مرتضی طاهری، ذاکر اهل بیت(ع) در رثای حضرت سید الشهدا علیه‌السلام و سوگ رحلت این عالم ربانی به مرثیه‌سرایی پرداختند.

همچنین متن پیام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری، عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع و همچنین پیام‌های جداگانه همدردی و تسلیت‌ شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی قرائت شد.

بزرگداشت آیت‌الله تسخیری در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامیمراسم بزرگداشت آیت الله تسخیری برگزار می‌شود

انتهای پیام/ 

R1539/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان فرهنگ و ارتباطات قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سازمان فرهنگ و ارتباطات پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۲ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۳ مداحی بنی‌فاطمه در شب چهارم محرم ۹۹ ۴ منوچهر طیاب درگذشت ۵ برگزاری روضه محرم در بیان آیت‌الله بهجت/ فقط خدا می‌داند به‌یاد امام حسین(ع) بودن، چقدر اجر دارد ۶ اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم ۷ مداحی میثم مطیعی در شب سوم محرم ۹۹ ۸ مداحی حاج منصور ارضی در شب چهارم محرم ۹۹ مهمترین اخبار فرهنگی سینمای دینی| قدرت ژانر اکشن برای تبلیغ محتوای دینی کمتر از اجتماعی نیست/ مدیران فرهنگی اولین سد راه ساخت فیلم دینی احتکار کاغذ و مقوا با قراردادهای جعلی/ شترمرغ‌دزدها آزادانه می‌گردند اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم رونمایی از اشعار عاشورایی "ژولیده نیشابوری"| شاعری که انقلاب و عاشورا موضع شعرش است نه موضوعش/ ماجرای حج رفتن ژولیده با سرودن شعر مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا جنگ خاموش ــ ۲۲| صادرات گاز در اولویت دولت تدبیر و امید نیست آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حجت الاسلام قاضی عسکر آیت الله تسخیری محمدعلی تسخیری بین المللی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در دیدار با سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در بیروت گفت که اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در سفر به بیروت با سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار داشت: اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد و در صورت پیروزی، این اتفاق به قدرت یافتن اسرائیل منتهی می‌شد. در حالی که امروز رسوایی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله موجب تضعیف جایگاه این رژیم در منطقه و امیدواری نیروهای انتفاضه در فلسطین شده است.

امین انصاری گفت: حزب الله با نیّات الهی و خالصانه و بر اساس مبانی اسلامی و شیعی تشکیل شده و باید توجه داشت که فعالیت‌های آن صرفاً نظامی نیست. امروزه حزب الله فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در لبنان انجام می‌دهد و هزاران نفر را با تفکر اسلامی و انقلابی پرورش داده و مانعی جدی برای تبلیغ و جذب گروه‌های تکفیری شده است. یکی از شعارهای انقلاب اسلامی نیز حمایت از مستضعفان و آزادی خواهان جهان در برابر مستکبران بوده و این شعارها و آرمان‌ها محدود به مردم ایران نیست.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود اجتماع نیروهای مخلص و فداکار لبنان زیر خیمه حزب الله و تبعیت آنان از سید حسن نصرالله که او هم خود را تابع فرامین ولی فقیه می‌داند، موجب وحدت، انسجام و اقتدار آنان شده است و اگر حزب الله نبود، این ظرفیت‌ها به اندازه کنونی به ثمر نمی‌رسید.

انصاری در ادامه به تبیین حقوق بشر آمریکایی و نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری پرداخت و گزارشی از اقدامات سازمان جوانان حقوق بشر در حوزه حقوق بشر آمریکایی را ارائه کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به جنایات آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی سخنان راهبردی و ارزشمندی داشتند و ایشان پیشنهاداتی ارائه دادند که مورد توجه و استقبال انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر قرار گرفت.

انصاری پیش از دیدار با رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با دکتر مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و حجت الاسلام و المسلمین سید کمیل باقرزاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد