Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: ۱۷۰ بسته لوازم تحریر و کمک آموزشی در قالب اجرای مهر تحصیلی از سوی اداره کل اوقاف گیلان به دانش آموزان کم برخوردار استان اهدا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور و گیلان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار کرد: یکی از این طرح‌های اجتماعی سازمان اوقاف اجرای امینانه نیات موقوفات برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت در قالب تهیه لوازم‌التحریر با عنوان طرح مهر تحصیلی است.


وی افزود: طرح مهر تحصیلی هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس و با شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از طریق مراجع ذیصلاح مانند آموزش و پرورش، موسسات خیریه و پرورشگاه‌ها و اداره بهزیستی اجرا می‌شود.


علیزاده افزود: در راستای اجرای مهر تحصیلی در سال 99، 170بسته لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی تهیه شده و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: 60 بسته متعلق به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و 110 بسته متعلق به دانش‌آموزان دوره متوسطه است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: ارزش بسته‌های اهدایی 22 میلیون و 200 هزار تومان است.


وی گفت: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت در چهار شهرستان رشت، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و تالش تهیه شده است.


علیزاده اذعان داشت: موقوفات آقا سید جنید سیاهکوچه، میرمرادی و موقوفه سید جلال الدین اشرف(س) آستانه اشرفیه، ناصرقلی خان امجدالدوله، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، اسماعیل گواهی شهرستان تالش و عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان بی بضاعت دانش آموزان مهر تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد

ایسنا/گیلان نخستین کارت شهر یار در حوزه آموزش پسماند با عنوان پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان توسط استاندار گیلان به صورت نمادین به یک دانش‌آموز کلاس پنجم اهدا شد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان امروز هشتم اردیبهشت در مراسم اهدا نخستین کارت شهر یار با عنوان «پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان»، با اشاره به تأکیدات استاندار گیلان در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و آموزش تفکیک زباله از مبدأ، اظهار کرد: شهرداری لاهیجان از سال گذشته در زمینه آموزش پسماند دانش‌آموزان اقدام کرد و در این راستا با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست تاکنون در ۲۲ مدرسه مقطع ابتدایی بیش از شش هزار نفر از دانش‌آموزان با مباحث حوزه پسماند آشنا شدند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته پویشی با عنوان لاهیجان، پاک شهر گیلان طراحی شد، افزود: در این پویش یک زنگ کامل به واحد مدیریت پسماند شهرداری لاهیجان برای آموزش پسماند در مدارس ابتدایی اختصاص داده شد.

شهردار لاهیجان، بیان مسئله بحران زباله و بررسی راهکارهای احتمالی با مشارکت دانش‌آموزان، سبک زندگی پسماند صفر، تفکیک زباله از مبدأ، حذف پلاستیک از زندگی، دوخت کیسه پارچه‌ای، ساخت کاردستی با پسماند خشک، تولید کمپوست از زباله‌تر، پاکسازی محیط زیست، همیاری پاکبانان و «نه» به مصرف گرایی را از اهداف پویش لاهیجان، پاک‌شهر گیلان بیان کرد.

مشارکت مردم در امر مدیریت پسماند ضروری است

استاندار گیلان در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز معلم و قدردانی از توجه معلمان و دانش‌آموزان به حوزه پسماند و محیط زیست، اظهار کرد: طرح‌های حوزه پسماند در کنار اقدامات مسئولان نیازمند همراهی مردم است و اگر مردم همراهی نکنند در این زمینه راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: مهمترین بخش این است که تلاش کنیم زباله کمتری تولید شود و اگر زباله‌ای تولید شد آن را تفکیک کنیم و دانش‌آموزان به عنوان یک شهر یار در این زمینه برای کاهش تولید زباله و تفکیک آن تلاش و همکاری کنند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما با شهرداری مدیریت کنید تا لاهیجان به عنوان شهر نمونه از نظر طرح جامع پسماند مطرح شود، شما دانش‌آموزان با اراده و شناخت و علم خوبی که دارید دارای سطح اطلاعات بالایی هستید و خوب متوجه می‌شوید که چه کاری انجام دهید.

عباسی تصریح کرد: ما کارهایی را در زمینه پسماند شروع کردیم اما تا اراده مردم نباشد به تنهایی موفق نخواهیم شد، تا مردم همکاری نکنند شهردار و همکارانشان نمی‌توانند مشکل را حل کنند.

استاندار گیلان گفت: امروز به صورت نمادین به این مدرسه آمدیم تا کار آموزشی پسماند را اجرا کنند و امیدواریم این کار در همه مدارس استان گیلان و کشور گسترش یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، در ادامه این آیین، نخستین کارت شهر یار در حوزه آموزش پسماند با عنوان پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان توسط استاندار گیلان به صورت نمادین به یک دانش آموز کلاس پنجم اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • بسته خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت فارس
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید