Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@14:32:46 GMT

هر روز یک شعر و هر روز یک کتاب تا عاشورا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۹۵۷۷

هر روز یک شعر و هر روز یک کتاب تا عاشورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، در دهه اول محرم «هر روز یک شعر» عاشورایی از شاعران نام‌آشنای معاصر و «هر روز یک کتاب» با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) از نویسندگان سرشناس با هدف آشنایی با آثار فاخر و ارزشمند آئینی و ترویج نوجوانان به مطالعه، در صفحه‌های اینستاگرام انجمن شاعران و نویسندگان نوجوان کانون منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، تاکنون مثنوی از علی معلم‌دامغانی، غزلی از محمدعلی مجاهدی (پروانه)، غزلی از قادر طهماسبی (فرید)، رباعیاتی از مرحوم سیدحسن حسینی و مثنوی از مرحوم قیصر امین‌پور در صفحه انجمن شاعران نوجوان کانون منتشر شده و روزهای آینده نیز آثاری از احمد عزیزی، علیرضا قزوه، حسین منزوی، سیدعلی موسوی‌گرمارودی و مرتضی امیری‌اسفندقه منتشر خواهد شد.

همچنین کتاب‌های «تشنه لبان» به نویسندگی حمید گروگان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «پدر، عشق و پسر» نوشته سیدمهدی شجاعی از انتشارات نیستان، «فراموشان» به قلم داوود غفارزادگان از انتشارات قدیانی، «قاصدک کربلا» نوشته محبوبه زارع از انتشارات بوستان کتاب قم و «راز سر به مهر» به قلم حسین حداد معرفی شد و تا پایان دهه اول محرم نیز کتاب‌های نویسندگان دیگری همچون مژگان شیخی، فریبا کلهر، مریم صباغ‌زاده، لیلا قربانی و مهدی قزلی در صفحه انجمن نویسندگان نوجوان کانون منتشر می‌شود.

عباس جهانگیریان دبیر انجمن نویسندگان نوجوان و محمدسعید میرزایی دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند. در حال حاضر بیش از ۱۱۰ انجمن شعر و داستان با ۲ هزار و ۵۰۰ عضو فعال نوجوان و ارشد، در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، فعال هستند.

کد خبر 543557 برچسب‌ها شعر و شاعر ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شعر و شاعر ماه محرم نوجوان کانون روز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان

دریافت 5 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاخانه سیار در فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار شد.

کد خبر 6093037

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان