Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@16:30:40 GMT

رئیس جمهور مصر با شاه اردن دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۰۷۴۳

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، رئیس جمهور مصر که برای حضور در نشست سه جانبه با سران اردن و عراق در راس یک هیات امنیتی و نظامی به پایتخت اردن سفر کرده است، قبل از این نشست با شاه اردن دیدار کرد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر برای حضور در اجلاس سه جانبه با سران دو کشور اردن و عراق امروز وارد «امان» پایتخت اردن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، «عبدالله دوم» شاه اردن و ولی‌عهد وی هم برای استقبال از السیسی به فرودگاه بین المللی «ملکه علیاء» امان رفتند و طی مراسم رسمی از السیسی استقبال کردند.

وزیر خارجه مصر، رئیس دفتر ریاست جمهوری، رئیس سازمان اطلاعات عمومی و فرمانده نیروهای گارد ریاست جمهوری مصر از جمله اعضای حاضر در هیئت همراه السیسی در سفر به اردن هستند.

دفتر پادشاهی اردن هم اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی قبل از حضور در نشست سه جانبه مذکور با عبدالله دوم شاه اردن دیدار دوجانبه داشته است.

ساعاتی پیش نیز مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق وارد اردن شد و پس از اینکه مورد استقبال شاه اردن و ولی‌عهد وی در فرودگاه قرار گرفت، نشستی دوجانبه با شاه اردن داشت.

محور گفت‌وگوهای نشست سه جانبه سران اردن، مصر و عراق تقویت همکاری اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری میان سه کشور و همچنین تحولات منطقه است.

دفتر نخست وزیری عراق هم در آستانه سفر الکاظمی اعلام کرد که تاکید بر ضرورت استیفای کامل حقوق ملت فلسطین از جمله محورهای گفت‌وگوی نخست وزیر عراق با سران اردن و مصر در امان است.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی عبدالله دوم اردن مصر سه جانبه شاه اردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است