Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@04:27:38 GMT

سه خبر از یزد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۱۵۹۱

سه خبر از یزد

به گفته معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد قبل از انتخاب دولت تدبیر امید، ۳۸ تیم ورزشی استان در لیگ‌های مختلف کشوری حضور داشت که هم‌اکنون این تعداد به ۱۰۰ مورد افزایش یافته است.

سیداحمد هاشمی به مناسبت هفته دولت ( ۲ الی هشتم شهریور) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم‌ها در رشته‌های مختلف مردان و بانوان به خصوص اسکواش، والیبال، شمشیربازی ، تنیس و فوتبال ساحلی فعالیت دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حضور تیم‌های یزد نقش مهمی در معرفی استان، ایجاد انگیزه، دلگرمی ورزشکاران و توسعه رشته‌های مختلف به خصوص در بین مردم و خانواده‌های ورزشی دارد.

این مسوول اظهار کرد: اگر فرهنگ ورزش با حضور مستمر و قوی تیم‌های یزد در لیگ‌های کشوری محقق شود بدون شک شاهد تحول در ایجاد نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.

هاشمی تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۵۰ باشگاه ورزشی در استان فعال است که توجه به گسترش قانونمند آنها جزو رویکردهای مهم این اداره‌کل است و نظارت و بازرسی ها در چارچوب قوانین صورت می‌گیرد.

معاون توسعه ورزش یزد یادآور شد: توجه به ورزش‌های همگانی در کنار بعد قهرمانی در سال‌های اخیر به نحوی است که یزد سال گذشته در این بخش مقام اول کشوری را به خاطر گسترش آن کسب کرد.

هاشمی گفت: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برحسب ضرورت با همکاری رسانه‌ها و بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌شود.

استان یزد ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.

انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ خورشیدی و شهادت ۲ یار دیرین امام (ره) و انقلاب و ۲ اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رییس جمهوری  و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام دولت نامگذاری شده که از دوم تا هشتم شهریور است.

یزد 

هفت فقره ملک مازاد دولت در یزد در کارگروه ویژه ای که به ریاست استاندار و با حضور مدیران امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد، مورد رسیدگی قرار گرفت و با فروش آنها در راستای سیاست های دولت موافقت شد.

به گزارش ایرنا ، این اموال متعلق به  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری است که در نشست یادشده مقرر شد برای انجام مجوزهای لازم پرونده  تکمیل و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شود.

پیشتر نیز در راستای سیاست های دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ۱۰ ملک مازاد دولتی استان متعلق به اداره های کل دامپزشکی و ورزش و جوانان به کارگرده معرفی شد که مجوز فروش یک مورد آن از سوی وزارتخانه صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و د ارایی یزد در این مورد اظهار کرد: در این نشست دستور العمل نحوه مصرف اعتبار ناشی از فروش اموال غیرمنقول تشریح و قرار شد وجوه حاصل از  فروش اموال منقول و غیرمنقول برای تامین کسری اعتبار دستگاه های اجرایی مصرف شود.

علی نمازی افزود: ۷۷۰ میلیارد ریال به منظور تامین اعتبار ناشی از افزایش حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی اختصاص خواهد یافت و بقیه برای اجرای طرح های نیمه تمام استان هزینه خواهد شد.

دبیر ستاد درآمد استان یزد با اشاره به سیاست دولت در خصوص فروش اموال مازاد اظهار کرد:  در نشست با استاندار یزد مقرر شد اموال مازاد استان شناسایی و نسبت به تعیین تکلیف فروش آنها اقدام شود.

نمازی خاطر نشان کرد: اگر دستگاه های اجرایی در مدت یک ماه نسبت به تعیین تکلیف اموال خود اقدام نکنند طبق بند دال تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ این اموال مازاد تلقی خواهد شد و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام می شود.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم پیشتر گفته بود که دستگاههای دولتی می توانند کسری اعتبار خود را از محل فروش و یا اجاره اموال مازاد غیرمنقول تامین کنند.

 سعید نورایمانی افزود: ثبت اموال در سامانه «سادا» یکی از شروط اصلی فروش اموال مازاد است  در صورتیکه نسبت به این کار اقدام نشود نمی توانند اموال خود را بفروشند.

وی با بیان اینکه حدود ۸۵ درصد دستگاه های دولتی استان یزد اموال غیرمنقول خود را در سامانه مورد نظر ثبت کرده اند؛ اما اطلاعات اموال برخی دستگاه ها کامل نیست  افزود: در صورتیکه دستگاه ها، اموال خود در سامانه یاد شده را ثبت نکند این اموال از نظر دولت مازاد محسوب شده و دولت خود اقدام به فروش آنها خواهد کرد.

بر اساس این بخش از قانون بودجه،  دستگاه های اجرایی مکلف هستند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری، غیراداری و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول را در سامانه جامع اموال دستگاه های اجرایی ( سادا ) تکمیل کنند. تخصیص اعتبار طرح های تعمیر اساسی و ماشین‌آلات و تجهیزات در سال ۱۳۹۹ منوط به ثبت اطلاعات موضوع این بند است.

تاکنون مشخصات هفت هزار و 596 فقره اموال غیرمنقول دولت در یزد در سامانه یادشده ثبت شده است. 

یزد 

فرمانده انتظامی یزد گفت: برای نخستین بار مرکز آموزش مشمولان استان راه‌اندازی شد و با توجه به محدودیت‌های موجود اولویت پذیرش با افراد غایب است.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد افزود: با پیگیری به عمل آمده برای رفاه حال بیشتر شهروندان و رضایت مردم در این ایام کرونایی و موافقت نیروی انتظامی،  شرایط آموزش مقدماتی سربازان وظیفه به مدت یک ماه در ستاد فرماندهی استان فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به شرایط استثنایی به وجود آمده برای مشمولان به ویژه افراد غایب برای خدمت سربازی ادامه داد: مشمولان باید حداکثر تا بیستم شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند تا در اول مهرماه به خدمت اعزام شوند.

فرمانده انتطامی یزد اظهار کرد: ادامه خدمت این افراد نیز در استان است و شرایط و تسهیلات ویژه‌ای برای مشمولان غایب در نظر گرفته شده است.

بهدانی فرد گفت: مشمولان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۲۱۸۲۵۱۳۸ معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها هفته دولت اسکواش یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت اسکواش یزد هفته دولت اسکواش یزد امور اقتصادی و دارایی دستگاه های اجرایی اموال مازاد فروش اموال دستگاه ها استان یزد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در این منطقه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی اظهار کرد: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در مرزهای پرویزخان، خسروی، سومار و شیخ‌صله انجام‌شده که بیشترین فروش در مرز پرویزخان به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدام‌های مفید در این مرزها، ۴۲ میلیون و ۵۷۹ هزار لیتر (معادل ۵۲۷ میلیارد تومان) فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافت، تصریح کرد: این مقدار ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌های مرزی، سهمی بسزا در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه و قوانین تعیینی داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تصریح کرد: از رقم یادشده حدود ۱۸ میلیون لیتر (معادل ۲۲۳ میلیارد تومان) مربوط به فروش از طریق کنترل باک وسایل نقلیه خروجی از کشور بوده است.

بهرامی گفت: با راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی باک کامیون در مرزهای استان، افزون بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل‌ و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی، مابه‌التفاوت نرخ تعادلی مرزی اخذ و به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان