Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@02:52:36 GMT

تعلیق‌کارت‌بازرگانی2100صادرکننده‌متخلف

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۱۶۶۱

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: کارت بازرگانی ۲۱۰۰ صادرکننده که ایفای تعهد ارزی آن‌ها صفر بوده، تعلیق شده است. ناطقان: زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص تعلق کارت های بازرگانی تصریح کرد: میزان صادرات غیرنفتی کشور از بازه زمانی ۲۲ /۱/ ۹۷ تا پایان سال  ۹۸ بیش از ۸۰ میلیارد دلار بوده، اما تعهدات ارزی به این میزان نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در سال های ۹۷ و ۹۸ حدود ۵۵ میلیارد یورو صادرات غیر نفتی داشتیم و میزان تعهدات ارزی ۵۰ میلیارد یورو  بوده است. بر اساس آمار  بانک مرکزی از صادرات غیرنفتی به غیر از گاز و فرآورده های نفتی، ۵۰ میلیارد یورو ارز باید به کشور باز می گشت اما ۳۳ میلیارد یورو بازگشته  و  ۱۷ میلیارد یورو ارز باقی مانده که بازنگشته است.

زادبوم در خصوص شرکت هایی که ارز را بازنگردانده اند گفت: شرکت های دولتی و خصوصی به سه دسته تقسیم می شوند. دسته اول شرکت هایی که کارت بازرگانی دارند و به عنوان واحد تولیدی کار می کنند. دسته دوم شرکت هایی که کارت بازرگانی دارند و صرفا فعالیت بازرگانی انجام می دهند و دسته سوم کارت بازرگانی ندارند و  با کارت پیله وری و مرزنشینی فعالیت می کنند.

او ادامه داد: ۲۱ هزار صادرکننده کارت بازرگانی دارند، حدود ۱۰ هزار نفر کارت بازرگانی ندارند  و با کارت پیله وری و مرزنشینی فعالیت می کنند.

این مقام مسئول در خصوص برخورد با کسانی که تعهدات ارزی خود را انجام نداده اند گفت:کارگروهی متشکل از اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، گمرک و وزارت صمت در این خصوص تصمیم گیری می کند و بر این اساس صادرکنندگانی که تا تاریخ ۲۱ تیر ماه امسال هیچ تعهد ارزی به بانک مرکزی نداشتند، کارت بازرگانی آن‌ها تعلیق شده است.

او افزود: در مرحله اول کارت بازرگانی  ۲۵۰۰ نفر تعلیق شد که  ۴۰۰ نفر ایفای تعهدات ارزی کردند و تعلیق کارت های آن ها برداشته شد و ۲۱۰۰ شرکت باقی  ماندند که ایفای تعهد ارزی آن ها صفر درصد بود.


رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: صادرکنندگانی که یک تا ۳۰ درصد تعهد ارزی ایفا کرده اند در تاریخ ۱۵ شهریور و صادرکنندگانی که ۳۱ تا ۶۹ درصد تعهد خود را ایفا کرده اند، در تاریخ ۳۱ شهریور کارت بازرگانی آن‌ها تعلیق می‌شود.

او افزود: صادرکنندگان جهت جلوگیری از تعلیق کارت بازرگانی خود باید ایفای تعهدات ارزی خود را حداقل به ۶۹ درصد برسانند.

  منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کارت بازرگانی ، تعلیق ، صادرکننده متخلف

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کارت بازرگانی تعلیق صادرکننده متخلف کارت بازرگانی میلیارد یورو تعهدات ارزی ایفای تعهد تعهد ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد