Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) گفت: توسعه همکاری با شرق در دستور کار ساترا قرار دارد و در این میان، چین که در زمینه نظام رسانه‌ای خود پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته، جایگاه ویژه‌ای دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه ببینید:

دیدار معاون رئیس رسانه ملی با سفیر چین در ایران / توسعه همکاری با شرق در دستور کار ساترا

سیدصادق امامیان، معاون رئیس رسانه ملی و رئیس ساترا با اعلام این خبر در دیدار با چانگ هوا، سفیر چین در ایران تصریح کرد: وظیفه ساترا توسعه صنعت رسانه ایرانی است، به همین دلیل این سازمان از بدو تأسیس فعالیت گسترده‌ای در سطح بین‌المللی داشته است؛ به‌طوری‌که ظرف دو سال اخیر بیش از 40 تنظیم‌گر غربی را شناسایی و با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید زمینه همکاری بین رسانه‌های ایران و چین و حتی سازمان‌های تنظیم‌گر دو طرف را فراهم کنیم. امیدواریم این جلسه، شروع همکاری مشترک برای انتقال تجربیات و رابطه نهادهای خصوصی مربوطه باشد.

امامیان با اشاره به محورهای همکاری رسانه‌ای ایران و چین ادامه داد: دو کشور می‌توانند در زمینه رسانه‌های مبتنی بر اینترنت ایرانی و سرویس‌های مشابه چینی، در هر دو مسیر حاکمیتی و تنظیم‌گری همکاری خوبی داشته باشند. انتقال تجربیات و به اشتراک گذاشتن دغدغه‌ها می‌تواند دیگر محور همکاری ایران و چین در زمینه رسانه باشد. در دنیای رسانه‌های مبتنی بر اینترنت مرزها معنایی ندارد، به همین دلیل نیازمند همکاری‌های بین‌المللی برای رسیدن به توافقات جهانی هستیم.

رئیس ساترا سرمایه‌گذاری‌های مشترک را از دیگر مبانی مهم توافقات رسانه‌ای و دوجانبه ایران و چین دانست و افزود: ازآنجاکه حکمرانی رسانه‌ای با فیلترینگ یا سانسور میسر نیست، همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به رشد رسانه‌های ما در همه زمینه‌ها کمک کند. هم ‌چین و هم ایران دغدغه‌های مشترک و قابل‌توجهی هم درزمینهٔ سیاسی و هم در زمینه اجتماعی دارند.

امامیان با اشاره به همکاری‌های ایران و اروپا در این خصوص و عضویت ناظر ایران در سازمان اروپایی ایپرا که 43 تنظیم‌گر عضو آنند، افزود: همکاری‌های ما با شرکای اروپایی همیشه خوب بوده، به همین دلیل علاقه داریم این همکاری‌ها با شرق نیز برقرار شود.

وی همچنین تشکیل کارگروه مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه را در خصوص اهم حوزه‌های همکاری بین دو کشور ایران و چین پیشنهاد داد و اظهار داشت: ما خواستار همکاری در موضوعاتی از جمله همکاری‌های رسانه‌های مبتنی بر اینترنتیم.

استقبال از نمایش فیلم و سریال ایرانی در پلتفرم‌های چینی

چانگ هوا، سفیر چین در ایران هم در این نشست، با استقبال از همکاری مشترک در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای، با بیان اینکه هر دو کشور چین و ایران دارای فرهنگ و تمدن قوی هزاران ساله‌اند، گفت: فرهنگ یکی از مهمترین نیروها و گفت‌وگو بین فرهنگ‌های مختلف، راهی برای انتقال تجربیات است.

وی در بخش دیگر اظهاراتش خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر رسانه‌های جدید، به‌ویژه رسانه‌های غربی، فضای مجازی را به کنترل خود درآورده‌اند، اما ما باید پلتفرم خود را داشته باشیم تا صدای‌مان شنیده شود.

سفیر چین افزود: باوجود اینکه رسانه‌های سنتی هنوز فعالند و نقش خود را ایفا می‌کنند، اما نسل جدید کشش بیشتری به رسانه‌های جدید دارند.

چانگ هوآ با بیان اینکه در سال‌های اخیر شرکت‌های اینترنتی و همچنین رسانه‌های جدید در چین در حال ‌توسعه‌اند، گفت: رسانه‌های چین سریال‌ها و برنامه‌های تفریحی تولید می‌کنند و مطمئنم تبادل‌نظر و تقویت همکاری‌ها نتایج خوبی دارد.

سفیر چین با تأکید بر اینکه دفتر مدیریت اطلاعات فضای مجازی چین در تنظیم مقررات فعالیت شرکت‌های اینترنتی در چین نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: سفارت چین از همکاری و ارتباطات بین سازمان‌های تنظیم‌گر بین دو کشور چین و ایران استقبال می‌کند و حتماً این تمایل به سازمان تنظیم‌گر و دفتر مدیریت اطلاعات فضای مجازی چین منتقل خواهد شد.

وی با استقبال از پیشنهادهای همکاری مشترک بین دو کشور نیز بیان کرد: شرکت‌های بزرگ اینترنتی و فناوری اطلاعات در چین اکثراً شرکت‌های خصوصی‌اند که مطمئناً از همکاری با شرکت‌های اینترنتی ایرانی استقبال خواهند کرد.

سفیر چین گفت: ما حاضریم تعدادی از سریال‌های چینی را به‌صورت رایگان برای نمایش در اختیار رسانه‌های صوتی و تصویری ایرانی قرار دهیم و از نمایش فیلم و سریال‌های ایرانی در پلتفرم‌های چینی استقبال می‌کنیم.

پخش مستند «آخرین روزهای زمستان» از شبکه یک

مستند «آخرین روزهای زمستان» از فردا چهارشنبه 5 شهریور روی آنتن خواهد رفت. این مستند به زندگی شهید غلامحسین افشردی (حسن باقری) به روایت خانواده و همرزمانش از بدو تولد تا عملیات آزادسازی خرمشهر می‌پردازد. همچنین از دیگر موضوعاتی که در این مستند به آن پرداخته می‌شود می‌توان به جنگ ایران و عراق و شهیدان این جنگ اشاره کرد.

این مستند 5 قسمتی هر روز حوالی ساعت 10:15 پخش و ساعت15:10 و ساعت2:30 بامداد روز بعد بازپخش می‌شود.

در این مستند مهدی زمین‌پرداز، سهیل بابایی، ابراهیم امینی، مجتبی شفیعی و سعید میرزایی‌فر ایفای نقش کرده است.

عوامل تولید مستندآخرین روزهای زمستان عبارتند از: تهیه‌کننده حبیب‌الله والی‌نژاد،کارگردان و نویسنده محمدحسین مهدویان، فیلمبردار هادی بهروزی، صدابردار امیر ترکمن. شهید حسن باقری در نهم بهمن 1361 وقتی در منطقه فکه مشغول شناسایی منطقه دشمن و آماده‌سازی عملیات والفجر مقدماتی بود، درسنگر دیده بان مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و همراه با مجید بقایی به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید باقری که در هنگام شهادت 27 ساله بود، سمت قائم‌مقامی فرمانده نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

«میدون» یک هفته روی آنتن نمی‌رود

به علت فرارسیدن ماه محرم، 2 قسمت جدید برنامه «میدون» امشب سه‌شنبه 4 و فردا چهارشنبه 5 شهریور از شبکه سه سیما پخش می‌شود. برنامه «میدون» با رسیدن ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، به مدت یک هفته پخش نخواهد داشت. 

در قسمت یازدهم این برنامه، مصطفی مصطفوی با کسب و کار تولید بتن با قابلیت کاشت گیاه، مهدی انصاری فرد با تولید پهباد های موقعیت یاب و ماجد عاشورین با تولید سفال و سرامیک به صحنه «میدون» می‌آیند. همچنین در قسمت دوازدهم، محمد زلفی با تولید تخت کم جا، محسن کوثری با تبدیل کود مرغ به غذای دام و محمدرضا معصومی با فروش آنلاین تابلوهای اورجینال به رقابت در «میدون می‌پردازند.

مسابقه تلویزیونی «میدون»، به تهیه کنندگی سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی کاری از گروه شبکه سه سیما است که پنجشنبه و جمعه شب‌های هر هفته بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

پخش مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) از شبکه یک

مراسم عزاداری امسال در حسینیه امام خمینی (ره) به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر انقلاب اسلامی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. امسال مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) امسال به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضوابط اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت عمومی برگزار نمی‌شود و مشروح برنامه‌های عزاداری در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

ویژه برنامه‌های شبکه «الثقلین» در محرم/ زنده نگه داشتن فضای تکایا در ایام کرونا

همزمان با آغاز ایام ماه محرم و برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، شبکه بین‌المللی «الثقلین» با برنامه‌های ویژه مذهبی و اجتماعی، میزبان عزاداران حسینی می‌شود. ویژه برنامه‌های زنده و تولیدی در قالب  برنامه‌های ترکیبی، سخنرانی‌های مذهبی، مداحی، و میان برنامه‌های دیدنی با موضوع محرم حماسه عاشورا و ادبیات عاشورایی از جمله برنامه‌های این شبکه برای پخش در ماه محرم است.

ویژه برنامه‌هایی چون «ملحمة الطف(حماسه کربلا)»، «الحسین عندالرضا(ع) (حسینیه رضوی)»، «تطمئن القلوب» (آرامش دلها) ،«موکب الثقلین» (هیئت تلویزیونی الثقلین) و "طریق الحیاة" برای پخش در این ایام آماده شده است.

تکریم مباحث معرفتی سیره اهل‌بیت

ویژه برنامه «الحسین و عند الرضا (ع)» با همکاری آستان قدس رضوی  هر شب از شبکه «الثقلین» به صورت زنده برای مخاطبین عرب زبان در سراسر دنیا پخش می‌شود. این برنامه باتوجه به آموزه‌های قرآنی، مباحث معرفتی و اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار داده است تا با مدد گرفتن از اهل بیت (ع) و بهره بردن از  آموزه‌های عملی زندگی آنان نکات معرفتی مرتبط با ذات انسانی را بیش از پیش برای مخاطبین به نمایش بگذارد. همچنین باید اشاره کرد اجرای این برنامه توسط مجری بین‌المللی وشناخته شده در جهان عرب احمد نجف صورت می‌گیرد. ساعت پخش این برنامه روزانه ساعت 20  به وقت تهران است.

مجله‌ای عاشورایی محرمی با نگاهی به ادبیات عاشورایی

ویژه برنامه «ملحمة الطف» تحت عنوان حماسه کربلا یک مجله عاشورایی است که دربه مسائل ادبی عاشورایی می‌پردازد. در این میان کارشناسان متخصص در این حوزه ورود پیدا می‌کنند و ادبیات و اشعار مرتبط با عاشورا را مورد بررسی، تفصیل و بحث قرار می‌دهند. همچنین یکی از آیتم‌های این برنامه حضور مداحان مطرح و شناخته شده است که مخاطبین با آنها خاطرات ذهنی دارند که باگذشت زمان تبدیل به نوستالژی مخاطب عاشورایی شده است. ساعت پخش این برنامه روزانه ساعت  21به وقت تهران است.

آرامشی شبانگاهی در شب‌های عاشورایی

برنامه «تطمئن القلوب» یک برنامه شبانگاهی است که بنا دارد با ارائه مفاهیم انسانی و اخلاقی آرامش را برای مخاطبان به همراه داشته باشد. در ایام محرم این برنامه با همان آیتم‌هایی که پیش از این اجرا شده بوده به نمایش در می‌آید با این تفاوت که در این ایام هر آیتم با همان ساختار اما با محتوایی مرتبط با محرم پخش می‌شود تا آرامشی عمیق  را در شب‌های عاشورایی برای مخاطبین به ارمغان آورد. همچنین تهیه ‌کنندگان این برنامه منصور ضابطیان  و محمد صوفی هستند. ساعت پخش این برنامه روزانه ساعت 19  به وقت تهران است.

زنده‌ نگه داشتن فضای تکایا در ایام کرونا

برنامه «موکب الثقلین» نیز از استودیو دفتر تهران با فضا سازی تکیه‌های ایام محرم پخش می‌شود. در چنین فضایی سخنرانان به مباحث خود می‌پردازند تا در این روزها که نمی‌توان به دلیل شیوع بیماری کرونا در محافل سر پوشیده تجمع داشت عاشقان سیدالشهدا (ع) بتوانند ارتباط معنوی خود را  حفظ کنند. ساعت پخش این برنامه روزانه ساعت 15  به وقت تهران است.

شبکه الثقلین در دهه سوم محرم برنامه‌های خود را بصورت زنده از بین‌الحرمین ادامه خواهد داد.

پورتال اینترنتی شبکه بین‌المللی الثقلین جهت دسترسی مخاطبان به جدول پخش و توضیحات برنامه‌ها، آرشیو، لینک‌های دسترسی به صفحات  در فضای مجازی و همچنین پخش زنده برنامه‌ها به نشانی www.thaqalayn.tv  قابل دسترسی است.

استقبال کم‌نظیر مخاطبان طرح ملی قرآنی 1454 در تابستان 1399

طرح ملی و قرآنی 1454 که تابستان 99 با محوریت قران، خانواده و آرامش برگزار شد با افزایش مخاطبان خود نسبت به سال گذشته به پایان رسید. 

در این طرح که از 31 خردادماه با هدف اشاعه فرهنگ قرآنی و مهارت‌آموزی و آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی با محوریت خانواده و با هماهنگی نهادهای قرانی برگزار شد . در این طرح آیات قرآن کریم حول محور قرآن ، خانواده و آرامش روزانه از شبکه‌های مختلف سیما از جمله یک، دو، سه، چهار، کودک ،آموزش، شبکه رادیویی قرآن و 10 شبکه رادیویی قرآنی، مراکز استانها و فضای مجازی پخش شد و ضمن تبیین مفاهیم این آیات، حفظ موضوعی نیز در دستور کار این  طرح قرآنی قرار داشت.

در طرح ملی قرآنی 1454 که به مناسبت هزار و چهارصد و پنجاه و چهارمین سالروز نزول قرآن کریم به این نام نامگذاری شده است، هر هفته یک موضوع مطرح و هفت آیه مرتبط با آن به مخاطبان ارائه ‌شد و در نهایت این طرح در هفته نهم همزمان با ایام محرم با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» پایان یافت.

در برنامه بشارت 1454 جشنواره ایی برگزار شد که علاقمندان آثار هنری خود را با محوریت قرآن، خانواده و آرامش در رشته های شعر، داستان ، نقاشی، خوشنویسی و نقاشی خط به شبکه قرآن و معارف سیما ارسال کردند که این آثار در قالب میان برنامه پخش شد.

بخش‌های نمایشی، ارتباط زنده با مراکز استان‌ها، بیان مفاهیم کاربردی متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان، حفظ قرآن کریم و ایجاد زمینه برای تربیت 10 میلیون حافظ قران از دیگر مواردی است که در این طرح به آنها پرداخته شد.

یکی از وجوه اختلاف این دوره از طرح ملی قرآنی با دوره های قبل، تغییر رویکرد از سوره محوری به آیه محوری و بیان مفاهیم بود به گونه ای که طی 60 روز، 60 آیه در دستور کار طرح قرار گرفت و در مجموع دو هزار برنامه و 60 هزار دقیقه برنامه در قالب این طرح قرآنی تولید و پخش شد که دو باکس 30 دقیقه‌ای از این مقدار بصورت روزانه در اختیار مراکز استان‌ها بود.

همچنین برنامه‌ریزی برای استفاده از فضای مجازی و پخش برنامه در شبکه اینترنتی سپهر انجام شد و به این ترتیب تمام محتواهای تولید شده سازمان صدا و سیما و شبکه های سازمان از طریق کانال اینترنتی بشارت در نرم افزار سپهر بصورت 24 ساعته این طرح را از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

اجرای این طرح با هم افزایی نهادهای قرآنی نظیر صداوسیما با همکاری معاونت سیما، معاونت صدا، معاونت فضای مجازی، معاونت استان‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن، شورای عالی قرآن و شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای توسعه قرآنی سازماندهی شد.

اختتامیه طرح با توجه به شرایط فعلی کشور با اطلاعیه قبلی به صورت تلویزیونی برگزار خواهد شد و همچنین مسابقه حفظ و مفاهیم از آیات طرح ملی قرآنی 1454 هم‌اکنون در پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir بصورت آنلاین در حال برگزاری است.

 

بزرگداشت شهید عراقی در برنامه یه روز تازه شبکه پنج

امروز چهارم شهریور ماه مصادف بود با سالروز شهادت حاج مهدی عراقی به همین منظور برنامه یه روز تازه بحثی را درباره شخصیت این شهید ارائه داد.

محمدمهدی اسلامی کارشناس تاریخ معاصر ایران درباره این شهید بزرگوار در برنامه یه روز تازه گفت: شهید حاج مهدی عراقی جزو چهره‌های بسیار ممتاز است، یکی از ویژگی‌های او این است که امام خمینی(ره) در تشییع پیکر وی شرکت می‌کند و بعد از آن در شب اول قبر بالای سرش رفته و فاتحه خوانده و قرآن تلاوت کردند، فکر نمی‌کنم برای شهید دیگری این کار را کرده باشند.

وی افزود: حاج مهدی عراقی گمنام است و اسمش کمتر مطرح شده است، اما ویژگی‌هایی داشته که منجر می‌شود در لیست ترور در اولویت قرار بگیرد. او در چهارم شهریورماه 1358 توسط گروه فرقان ترور می‌شود و اسم او جزو رهبرانی هست که به نظر می‌رسد قرار بود حذف شوند تا نهضت دچار آسیب شود.

اسلامی درباره سال‌های اسارت این شهید والامقام ادامه داد: شهید عراقی بهمن‌ماه 1343 به زندان می‌افتد و تا بهمن‌ماه 1355 در زندان بوده و زمانی آزاد می‌شود که امام (ره) در تبعید بودند. وقتی سال 1357 در شهر نوفل‌لوشاتو خدمت امام خمینی(ره) می‌رسند از بس نحیف شده بودند ابتدا امام حاج مهدی را نمی‌شناسند و اطرافیان در گوش ایشان می‌گویند حاج مهدی عراقی است و ایشان تعجب می‌کنند و او را در آغوش می‌گیرند و می‌گویند آن بازوان پرتوان چه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من این است اسناد ساواک درباره ایشان را حتما بخوانید تا ببینید چه شخصیتی داشتند.

حسینیه تلویزیونی از فردا شب در شبکه امید + فیلمحضور متفاوت مهران احمدی در فیلم تلویزیونی"اکسیر" سریال محرمی تلویزیون شد/ شراره درشتی برگشت + عکس‌

انتهای پیام/

 

 

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه پنج سیما شبکه قرآن شبکه سه شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... مهدی سلطانی اولین بازیگر سریال "افرا" شد "فصل مینا" سریال رمضانی می‌شود؟/ بازیگران "آهنج" را بشناسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مهدی سلطانی اولین بازیگر سریال "افرا" شد "فصل مینا" سریال رمضانی می‌شود؟/ بازیگران "آهنج" را بشناسید واژه های کاربردی مرتبط شبکه پنج سیما شبکه قرآن شبکه سه شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۲ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۳ اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم ۴ منوچهر طیاب درگذشت ۵ مداحی بنی‌فاطمه در شب چهارم محرم ۹۹ ۶ برگزاری روضه محرم در بیان آیت‌الله بهجت/ فقط خدا می‌داند به‌یاد امام حسین(ع) بودن، چقدر اجر دارد ۷ مداحی میثم مطیعی در شب سوم محرم ۹۹ ۸ تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها مهمترین اخبار فرهنگی سینمای دینی| قدرت ژانر اکشن برای تبلیغ محتوای دینی کمتر از اجتماعی نیست/ مدیران فرهنگی اولین سد راه ساخت فیلم دینی احتکار کاغذ و مقوا با قراردادهای جعلی/ شترمرغ‌دزدها آزادانه می‌گردند اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها مهمترین اخبار تسنیم روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ظریف در دیدار با گروسی: آژانس باید اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای گری را رعایت کند بشار اسد مهندس «عرنوس» را مامور تشکیل دولت جدید کرد+تصویر وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه پنج سیما شبکه قرآن شبکه سه شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون شبکه پنج سیما شبکه قرآن شبکه سه شبکه یک شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون حسینیه امام خمینی وقت تهران حاج مهدی عراقی مراسم عزاداری امام خمینی ره طرح ملی قرآنی دستور کار ویژه برنامه رهبر انقلاب ایران و چین فضای مجازی بین المللی پخش می شود شبکه یک برنامه ها همکاری ها رسانه ملی شبکه قرآن سیما پخش رسانه ای خواهد شد تنظیم گر سفیر چین قرآنی 1454 شبکه سه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد

اعتماد نوشت: بهنام تشکر به‌تازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.

گفت‌وگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.

دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟

من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سری‌های جدیدتری از مافیا تولید شد، نقش‌های بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.

گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟

گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخش‌تر است.

نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟

محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار می‌گیرد، مخاطب همراهش است. فکر می‌کنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش می‌برد و مراعات بازیکن‌ها را می‌کرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.

از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟

من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوت‌های مشخصی دارند. محدودیت‌های صدا و سیما، فیلمنامه‌هایی که تثبیت می‌کند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرم‌ها راحت‌تر است و به این واسطه، کارگردان‌ها، نویسنده‌ها به تبع آن بازیگران دست‌شان در کار بازتر است. این‌ها مواردی است که همه می‌دانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.

به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاری‌اش را به نقش‌آفرینی در سریال‌های تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلی‌ها، نگران حال این روز‌های تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور می‌تواند به وضعیت سابقش برگردد؟

تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عده‌ای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیز‌هایی گذاشته‌اند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب می‌دانند که بخش زیادی از مخاطب‌شان را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد که با این شیوه‌ای که پیش می‌روند، خیلی هم برای‌شان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاری‌شان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریال‌های پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریال‌های خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر می‌کنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.

به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهره‌های دهه‌های قبل چقدر در تلویزیون احساس می‌شود؟

به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریال‌ها یا برنامه‌ها کار می‌کردند، جای خالی برنامه‌های‌شان احساس می‌شود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیم‌گیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیات‌شان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید می‌کنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژه‌ای نمی‌خواهد. به هر حال آن برنامه‌ها و سریال‌های خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شده‌اند.

ترجیح‌تان کار در فضای کمدی است یا جدی؟

در حال حاضر به فضای کمدی نمی‌توانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه می‌دانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.

دیگر خبرها

  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب