Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، وندی شرمن، مذاکره‌کننده اصلی آمریکا در توافق هسته‌ای روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: زمانی که در خصوص چیزی که به اسم توافق هسته‌ای ایران می‌شناسیم مذاکره کردیم، می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که اگر ایران عمیقا دست به نقض توافق زد، هرکشوری که در برجام مشارکت داشته بتواند به سازمان ملل برود و تحریم‌های چندجانبه را علیه ایران اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد. رئیسجمهور با صدای بلند اعلام کرد که ما دیگر در برجام مشارکت نداریم. شما شنیدید که آلمان، انگلیس و فرانسه - که از طرفین برجام هستند - گفتند که ایالات متحده دیگر شراکتی در برجام ندارد؛ بنابراین آمریکا در این خصوص هیچ جایگاهی در سازمان ملل نداشته و نمی‌تواند تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند.
شرمن افزود: آمریکا تحت دولت ترامپ تمامی تحریم‌هایی را که در نتیجه توافق برداشته شده بودند را بازگرداند. در سازمان ملل به دنبال آن هستند که در کنار کمپین فشار حداکثری، تحریم‌های چندجانبه سازمان ملل نیز علیه ایران اعمال شوند. برخی کشور‌ها کاملا از تحریم‌های آمریکا پیروی نکرده‌اند. این یکی از دلایلی است که دولت می‌خواهد تحریم‌های چندجانبه بازگردند، چون آنوقت آن‌ها به باور خودشان شانس بهتری برای اعمال تحریم‌هایی که ذیل توافق هسته‌ای برداشته شده بودند - چه یکجانبه چه چندجانبه - پیدا خواهند کرد.
وندی شرمن ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت کنونی برجام گفت: این مسئله به خاطر کمپین فشار حداکثری و دیگر اقدامات دولت ترامپ نگران‌کننده است. متاسفانه ایرانی‌ها گام‌های در مسیر اشتباه برداشته‌اند. آن‌ها اورانیوم را با درصد بالاتر غنی‌سازی می‌کنند. آن‌ها ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده‌شان را افزایش داده‌اند. آن‌ها در حال توسعه و استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌تر هستند. آن‌ها به دنبال راهی برای راه‌اندازی مجدد برنامه پلاتینیومی خود هستند که این خود مسیری برای دستیابی به مصالح لازم برای سلاح هسته‌ای است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مارک ویلموتس قطعنامه 2231 شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان وندی شرمن برجام فشار حداکثری غنی سازی مکانیسم ماشه مارک ویلموتس قطعنامه 2231 شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان سازمان ملل تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • پاکبان دزفولی چک یک میلیاردی را به صاحبش بازگرداند
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت