Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:23:39 GMT

پذیرش دانشجو در رشته بورس

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۱۸۷۴

پذیرش دانشجو در رشته بورس

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش لطیفی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد در خصوص جذب دانشجو توسط مراکز خصوصی و غیردولتی عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت مبنی بر عدم فعالیت مراکز وابسته به دستگاه‌های دولتی دانشگاه علمی و کاربردی فقط در ۱۳ مرکز خصوصی و غیردولتی حق جذب دانشجو دارد، لذا این دانشگاه به دنبال درآمدزایی نبوده و ارتقای علمی جامعه از اهداف ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پذیرش دانشجوی مقطع کاردانی از چهارم تا یازدهم شهریورماه خبر داد و افزود: پذیرش دانشجویان در مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در رشته کارشناسی از مورخه ۱۱ تا ۱۷ شهریور ماه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل از برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری و غیرحضوری از ۱۵ شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: برای سالتحصیلی جدید ۹ رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی بر اساس رشته‌های مورد نیاز در جامعه به دانشگاه علمی کاربردی اضافه شده است.

لطیفی ادامه داد: علاوه بر اینکه رشته بورس به این دانشگاه اضافه شده در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات نیز رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه اضافه شده است.

وی مهارت آموزی را از اولویت‌های مهم دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و افزود: با توجه به آمار سال گذشته در خصوص ثبت نام دانشجویان ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم که این امر نشان از علاقه و اعتماد دانشجویان به این دانشگاه دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل در خصوص تأمین هزینه‌های جاری دانشگاه عنوان کرد: هزینه دانشگاه جامع علمی کاربردی از محل اعتبارات دولتی تنها ۱۰ درصد است و ۹۰ درصد هزینه‌های این دانشگاه از محل شهریه دانشجویان تأمین می‌شود.

لطیفی راه اندازی و حمایت از شرکت‌های نوآوری را جزو اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی دانست و گفت: ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت با سود ۲ درصد به مراکزی که شرکت نوآوری راه‌اندازی کنند تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص حذف دانشکده خبر عنوان کرد: در صورتیکه متقاضی برای تحصیل در دانشکده خبر و رشته‌های مربوط به آن باشد آماده راه اندازی مجدد این دانشکده هستیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت ۶ هزار نفری این دانشگاه، تصریح کرد: ۱۰۵ کد رشته در این دانشگاه تعیین شده و همچنین برای قهرمانان ورزشی تخفیف ویژه در دانشگاه ارائه می‌شود و سایر دانشجویان نیز می‌توانند برای پرداخت شهریه از تسهیلات قرض الحسنه اعطایی این دانشگاه بهره مند شوند.

کد خبر 5008494

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه جامع علمی کاربردی بورس پذیرش دانشجو محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • شمار زیادی از دانشگاه‎های مرکزی محدودیت پذیرش دانشجو دارند
  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • بورسیه دستیاران تخصصی پزشکی برای ارائه خدمت در رشته‌های مورد نیاز
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد