Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا ۲۰۲۵ از ۵ میلیون بشکه در روز فعلی به ۷ میلیون بشکه در روز برساند و همچنین سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف و واردات سوخت از ایران را صفر کند.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از اس پی گلوبال پلتس، احسان اسماعیل، وزیر نفت عراق، اعلام کرد این کشور قصد دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا 2025 از 5 میلیون بشکه در روز فعلی به 7 میلیون بشکه در روز برساند و همچنین سوزاندن گاز در میادین نفتی را متوقف و واردات سوخت از ایران را صفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسماعیل گفت دومین تولیدکننده بزرگ اوپک ظرفیت صادرات نفت خود را هم تا 6 میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد.عراق در حال حاضر 3.8 میلیون بشکه در روز صادرات دارد.

این کشور همچنین 80 درصد از تمام پروژه‌های گازی خود را با هدف کاهش سوزاندن گاز و واردات از تهران تکمیل کرده است.

اسماعیل گفت:« غیر از میدان رتاوی، تمام پروژه های گازی در حال اجرا هستند».

«ار رتاوی» بزرگترین پروژه گاز عراق است که به خاطر کمبود منابع مالی به تعویق افتاده است. قرار است در ابتدا 300 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی از این میدان تولید شود و سپس ظرفیت آن به یک میلیارد فوت مکعب در روز برسد. این میدان گازی می‌تواند 1.2 گیگا وات برق تولید کند.

طی بخشی از قراردادهای انرژی 8 میلیارد دلاری که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در دیدارش از واشنگتن در هفته گذشته امضا کرد، شرکت هانیول و شرکت نفت عراق برای توسعه میدان گازی رتاوی به توافق رسیدند. با اجرای این پروژه عراق می تواند منابع گازی خود را فرآوری و کاربردی کرده و از پس تامین نیاز داخلی به انرژی برآید.


عراق تحت فشار آمریکا برای قطع واردات گاز و برق از ایران قرار دارد. عراق به خاطر کاهش تولید نفت طبق قرارداد اوپک پلاس و سوزاندن گاز در میادین نفتی با کمبود برق مواجه شده است.

اسماعیل گفت اگر عراق بتواند تا 7 میلیون بشکه در روز نفت تولید کند، قادر خواهد بود حداکثر 5 میلیارد فوت مکعب گاز هم تولید کند و 20 گیگابایت برق از آن به دست آورد. ولی نیاز عراق به برق تا 2030 برابر با 35 گیگاوات خواهد بود. به همین دلیل است که عراق نیاز به توسعه منابع انرژی تجدید پذیر مثل انرژی خورشیدی دارد تا جلوی کمبود برق در کشور را بگیرد. همچنین می تواند از سایر کشورها غیر از ایران گاز طبیعی مایع وارد کند.

علی علاوی، معاون نخست وزیر عراق گفت اگر کشورش بتواند قراردادهای چند میلیارد دلاری خود را با شرکت‌های آمریکایی اجرایی کرده و سرمایه‌گذاری عربستان را هم جذب کند، می تواند وابستگی خود به واردات برق و گاز از ایران را در سال آینده کاهش دهد.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عراق تولید نفت پول نیوز صادرات نفت صادرات گاز میلیون بشکه در روز سوزاندن گاز تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی عصر امروز در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار کرد: شرکت‌های زیرمجموعه بنگاه‌های اقتصادی یک ظرفیت ارزشمند به حساب می‌آید که استفاده درست و هدفمند از این ظرفیت برای انجام امور و اجرای پروژه‌ها، باعث ایجاد ارزش افزوده و نتایج مطلوب‌تر می‌شود.

وی یکی از مهمترین چالش های موجود بر سر راه پروژه ها را تامین مالی دانست و ادامه داد: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای، باید از همه ظرفیت‌ها مانند اخذ تسهیلات، گواهی سپرده، برات و... برای تامین منابع مالی مورد نیاز بهره گرفت و مانع از تعطیلی پروژه ها شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه استعلام قیمت کالاهای مورد نیاز شرکت مس به شفاف سازی و جلوگیری از اعمال سلیقه های شخصی کمک می‌کند، طراحی و اجرای این مدل را به عنوان یک مطالبه از شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین در نشست دیگری با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان شرکت کانی مس، بر ضرورت تلاش برای تکمیل پروژه های توسعه ای با هدف افزایش ظرفیت تولید در صنعت مس و همچنین تولید مستمر طرح لیپ لیچینگ سونگون از خردادماه تاکید کرد و گفت: در سال مزین به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، پایداری وضع موجود و تلاش برای افزایش تولید محصول در مجتمع‌های تولیدی شرکت مس و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژه‌ها از جمله طرح تولید کاتد و کنسانتره مس به عنوان یک راهبرد اساسی مدنظر قرار دارد.

ایجاد یک پلنت بالانس ملی از طریق واگذاری یک معدن کوچک، استحصال نیکل و سایر عناصر گرانبها، مشارکت در افزایش راندمان خطوط تولید مجتمع‌ها، پیگیری موضوع واگذاری مالکیت و همچنین توانمندسازی صندوق cvc ویرامس، پنج مطالبه دکتر مدرس خیابانی از شرکت کانی مس بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد اقدامات لازم در این راستا دنبال شود.

دیگر خبرها

  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد