Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، گروهی از نمایندگان مجمع تقریب در عراق به ریاست «سید کاظم الجابری» مدیر دفتر مجمع تقریب در عراق و همراهی شیخ عدنان العانی، رئیس اتحادیه علمای اعتدال عصر دوشنبه با حیدر العبادی دیدار و به گفتگو پرداختند.

در ابتدای این دیدار، سید کاظم الجابری گزارشی از فعالیت های مجمع تقریب در استان های مختلف عراق ارائه و اعلام کرد که دفتر مجمع تقریب در عراق توانسته است شبکه گسترده ای از روابط میان علما و خطیبان ایجاد کرده و توانسته است اعتماد آنها را برای حل مشکلات مختلف کسب نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز همچنین فعالیت های علمی و کنفرانس هایی را در دانشگاه های کرکوک و موصل برگزار کرده است.

الجابری ضمن تقدیم پرونده فعالیت های سال 2019 مجمع تقریب به حیدر العبادی، از مواضع مسئولانه وی قدردانی کرد و گفت که این مواضع تأثیر بسیاری در تحقق وحدت و حمایت از فعالیت های مجمع تقریب در طول زمان نخست وزیری او داشته است.

حیدر العبادی نیز ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت های مجمع تقریب در عراق، بر اهمیت کار تقریبی و ضرورت حفظ پیوند اجتماعی و بازیابی اعتماد مردم توسط روحانیون تأکید کرد. وی همچنین بر ضرورت دوری دولت عراق از هرگونه موضعگیری مذهبی یا نژادی تأکید کرد چرا که وظیفه دولت خدمت رسانی مساوی به همه افراد جامعه است.

شایان ذکر است این دیدار در راستای برنامه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای دیدار با شخصیت های سیاسی عراق برای اطلاع از فعالیت های مجمع تقریب و برنامه های آینده این مجمع انجام شد. شیخ نوری العنزی، مشاور حیدر العبادی در امور مصالحه ملی، ترتیب دهنده این دیدار بود.



ترجمه: فرشته صدیقی

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: فعالیت های مجمع تقریب مجمع تقریب در عراق حیدر العبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفارت ایران در باکو حضور یافت و با سفیر کشورمان در باکو دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز پنجشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه در دومین روز‌ از سفر خود به آذربایجان با حضور در سفارت ایران در باکو با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان دیدار و‌ گفت‌‌وگو کرد.

بحث و‌ بررسی تحولات اخیر رابطه ایران و‌ آذربایجان و اقدامات فرهنگی صورت گرفته و‌ همچنین فضای فرهنگی پیش روی دو‌ کشور از مهم‌ترین محورهای این دیدار بود.

وزیر فرهنگ بامداد روز گذشته(دوازدهم اردیبهشت) به منظور حضور و سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی عازم باکو شد. اسماعیلی در این مجمع با اشاره به اهداف جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی فرهنگی، بر نقش سازمان‌ها و مجامع بین‌‌المللی برای ایجاد صلح پایدار جهانی و رفع منازعات کشورها تأکید کرد.

وزیر ارشاد: بدون نگاه به مرزهای سیاسی، به اندیشمندان خود توجه می‌کنیم + فیلم

وی  همچنین در حاشیه برگزاری این مجمع با همتای آذربایجانی خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر فرهنگ در این دیدار بر تعاملات فرهنگی طرفین به‌ویژه در حوزه سینمایی تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان حضور یافت
  • دیدار وزیر فرهنگ در سفارت ایران در آذربایجان
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی