Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ در پانزده سال گذشته، زندگی روزمره بسیار متفاوت بود: گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای که ما امروزه آنها را میشناسیم هنوز اختراع نشده بود، فیس‌بوک به تازگی تاسیس شده بود، و شرکت اکسان موبیل 10برابر اپل ارزش داشت. بیش از یک دهه بعد، ظهور شرکت‌های عظیم فناوری آمریکا به طور بنیادی این چشم‌انداز را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه‌ای از رشد استوار گروه GAFAM (پنج شرکت بزرگ فناوری آمریکایی)، ارزش بازار اپل در هفته گذشته برای نخستین بار از آستانه 2تریلیون دلار گذشت؛ یک رویداد مهم تاریخی که تنها شرکت عظیم نفتی سعودی آرامکو در دسامبر 2019 توانسته بود به آن دست یابد.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، در سال 2005، لیست با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان شامل چند شرکت بزرگ نفتی، شرکت‌های چند منظوره، شرکت‌های توزیع و همچنین شرکت‌های مالی و مراقبت‌های بهداشتی بود.

اما در حال حاضر، به استثنای سعودی آرامکو، شرکت‌های عظیم فناوری آمریکایی بر این رتبه‌بندی مسلط هستند و به دنبال آنها رقبای چینی، علی بابا و تنسنت قرار دارند.

در نمودار ارائه شده، با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان در سال‌های 2005 و 2020 را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین هوک: برجام حتی امضا هم ندارد ترامپ: ظرف ۳هفته با ایران توافق می‌کنم مشاور ارشد ترامپ استعفا داد ترامپ می‌داند راه حل توافق در کجاست استراتژی انتخاباتی دونالد ترامپ لو رفت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اپل فیس بوک مایکروسافت آمازون علی بابا شرکت های نفتی آرامکو غول های فن آوری غول فناوری ارزش بازار شرکت های فناوری تنسنت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در مدت ۲ سال اخیر، بیش از ۳۰۰ طرح ارتباطی در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند که با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود. محمود رادمنش تاکید کرد: افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری استان پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی و مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز گرفته شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود ظرفیت شبکه در استان ارتقا پیدا می‌کند، سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد. رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن طرح ها سخت، و هزینه‌های هر طرح چندین برابر و کمرشکن است.

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!