Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@04:57:50 GMT

فرانسه: لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۳۱۰۲

فرانسه: لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد

به گزارش ایرنا به نقل از دیلی استار لبنان، «ژان ایو لودریان»  سه‌شنبه شب اعلام کرد که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه به زودی دوباره به لبنان سفر کرده و بار دیگر بر ایجاد تغییر در آن کشور تاکید خواهد کرد.
وی افزود: فاجعه بیروت نباید بهانه‌ای برای کتمان این واقعیت شود که لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انفجار ۱۴ مرداد در بندر بیروت که در یک انبار حاوی ۲ هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم رخ داد، بیش از ۱۷۷ نفر کشته و هفت هزار نفر زخمی داشت و علاوه بر آن بسیاری از ساختمان‌های اطراف محل انفجار به طور کامل ویران شد.
این انفجار موجی از اعتراضات مردمی را به دنبال داشت که سبب شد تا «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان از سمت خود استعفا دهد.
«شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دوشنبه شب در نشست خبری به خبرنگاران گفت که بیروت درخواست هیچ کشوری را برای حضور در تحقیقات رد نکرده است.
وی افزود که پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) درخواست داد، رییس جمهوری و دولت مستعفی موافقت کردند؛ فرانسوی‌ها نیز پیش از آنها آمدند و شروع به تحقیق کردند. آلمانی‌ها نیز همین طور، ایتالیایی‌ها در حال تحقیق هستند و کانادایی‌ها هم درخواست حضور در تحقیقات کرده‌اند.

برچسب‌ها لبنان بیروت امانوئل مکرون ژان ایو لودریان پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان بیروت امانوئل مکرون ژان ایو لودریان لبنان بیروت امانوئل مکرون ژان ایو لودریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از ظهر دوشنبه به شهر مقدس قم سفر کرد و با حضور در دانشگاه قم در همایش گرامیداشت مقام استاد که در سالن مفید این دانشگاه برگزار شد حضور یافت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین سالن جلسات «حکمت» دانشگاه قم که از مجهزترین سالن ها با امکانات دیجیتال در بین دانشگاه های کشور است را افتتاح کرد.

زلفی‌گل در ادامه بلوار تازه تاسیس این دانشگاه که به نام «علامه مصباح یزدی» نامگذاری شده را نیز افتتاح کرد و سخنان کوتاهی با تشکر از تلاش های صورت گرفته در عرصه عمرانی دانشگاه قم گفت: این امر توفیقی است که دستندرکاران و مسوولان دانشگاه مسیر علم آموزی دانشجویان و فرزندان این سرزمین را هموار می کنند و امید است شاهد آثار پر خیر و برکت آن در جامعه اسلامی ایران باشد.

کد خبر 6098277

دیگر خبرها

  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود