Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حساس‌ترین بازی جام حذفی، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه‌نهایی و در غیاب تماشاگران به مصاف هم می‌روند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فوتبال ایران ساعت 19 امروز (چهارشنبه) شاهد یکی از حساس‌ترین بازی فصل خواهد بود، جایی که تیم‌های پرسپولیس و استقلال در دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف دومین تیم صعود کننده به فینال این رقابت‌ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس طبق قرعه میزبان بازی است. سرخ‌پوشان در مرحله یک شانزدهم نهایی، ماشین‌سازی را در تبریز با یک گل شکست دادند، سپس صنعت نفت آبادان را با همین نتیجه در تهران با شکست بدرقه کردند و در مرحله یک چهارم نهایی، شهرداری ماهشهر لیگ یکی را با 2 گل از پیش‌رو برداشتند.

قهرمان چهار دوره لیگ برتر در حالی گام به این بازی می‌گذارد که از انگیزه زیادی برای گرفتن دومین جام حذفی پیاپی برخوردار است. شاگردان یحیی گل‌محمدی کمترین نوسان را داشتند و قصد دارند قدرت خودشان را به رخ استقلال بکشند. قهرمانی در جام حذفی، آنها را به تیمی دست نیافتنی در تاریخ فوتبال ایران تبدیل می‌کند.

استقلال در مرحله یک شانزدهم و یک هشتم نهایی تیم‌های دسته اولی گل‌ریحان البرز و فجرسپاسی را به ترتیب 3 بر یک و 3 بر صفر را از پیش‌رو برداشت و در سومین گام سپاهان را با دو گل شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد. آبی‌پوشان قصد دارند از فرصت بدست آمده استفاده و یک جام به هوادارانشان هدیه کنند.

آبی‌پوشان برخلاف پرسپولیس، هفته پرتنشی را سپری کردند. سفر احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال به اروپا به قصد مذاکره با وینفرد شفر و استراماچونی به جهت آنچه برای شکایت این دو مربی گفته شد، باعث ایجاد حواشی زیادی شد، به طوری که وزارت ورزش و جوانان نیز به آن واکنش نشان داد. موضوع بعدی، مصدومیت سه بازیکن کلیدی استقلال است. روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر سه مدافع مرکزی استقلال مصدوم هستند و به گفته مجید نامجومطلق این سه بازیکن دربی را از دست داده‌اند. با این شرایط، مجیدی تنها عارف غلامی، شاهین طاهرخانی و عظیم کوگ را در لیست خود به عنوان مدافع دارد، اما در خط حمله شیخ دیاباته و مهدی قائدی حضور دارند به همراه ارسلان مطهری که در دربی برگشت لیگ نوزدهم، زننده دو گل بود؛ خط آتش خطرناکی را تشکیل داده‌اند. این بازی برای استقلال از اهمیت بالایی برخوردار است و قهرمانی در جام حذفی می‌تواند آنها را تا حدود زیادی به آرامش برساند و سرنوشت این تیم را تغییر دهد.

دربی امروز یک جنگ تمام عیار است، نبردی که باید یک برنده داشته باشد. مسابقه‌ای که پس از یک فصل فرسایشی به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم اصرار به تعویق بازی داشتند اما سازمان لیگ مخالفت کرد تا به اجبار امروز رودرروی هم قرار بگیرند. از طرفی، باید به داوری این دیدار اشاره کرد که پیام حیدری با حرف و حدیث‌های زیادی انتخاب شد و همین مسئله کار او را سخت خواهد کرد.

نبود تماشاگران هم برای دومین بار در تاریخ دربی اتفاق می‌افتد. اولی به دلیل رأی کمیته انضباطی بود، اما امروز ویروس کرونا مانع از حضور تماشاگران شده است.

آخرین بازی دو تیم در جام حذفی به سال 90 بازمی‌گردد که آبی‌پوشان در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافتند. پرسپولیس نیز در سال 78 در فینال استقلال را شکست داد.

گل‌محمدی: استقلال فقط دیاباته نیست، قائدی و مطهری هم خطرناک هستند/ باید مشخص شود چرا داور را از جایی دیگر مشخص کردندنامجومطلق: هر تیمی تمرکز داشته باشد، برنده دربی می‌شود/ زمان سفر سعادتمند به اروپا مناسب نبود

انتهای پیام/

R1015150/P/S3,27/CT7 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال استقلال پرسپولیس جام حذفی فوتبال ایران دربی پایتخت بیشتر بخوانید... اهدای جایزه بازی جوانمردانه در دربی جام حذفی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اهدای جایزه بازی جوانمردانه در دربی جام حذفی واژه های کاربردی مرتبط فوتبال استقلال پرسپولیس جام حذفی فوتبال ایران دربی پایتخت پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان شد + عکس ۲ ادعای نشریه آرژانتینی درباره آینده لیونل مسی ۳ جام حذفی فوتبال| تراکتور - نفت مسجدسلیمان؛ جدال بر سر سهمیه آسیا با نفتی‌های معترض ۴ کریم انصاری‌فرد رسماً به آاِک یونان پیوست + تصاویر ۵ تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰-۲۰۱۹ در قبضه بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن ۶ جام حذفی فوتبال| صعود تراکتورِ ۱۰ نفره به فینال پس از ۳ سال/ یک تیر و ۲ نشان شاگردان الهامی ۷ احمدی گزارشگر دربی شد ۸ پیرلو در اولین نشست خبری به‌عنوان سرمربی یوونتوس: می‌‌خواهم شور و هیجان را به یووه برگردانم/ مطمئنم تصمیم درستی گرفته‌ام مهمترین اخبار ورزشی استیلی: پرسپولیس باید با انگیزه در دربی حاضر شود/ تیم گل‌محمدی شایسته کسب دومین جام است گل‌محمدی: استقلال فقط دیاباته نیست، قائدی و مطهری هم خطرناک هستند/ باید مشخص شود چرا داور را از جایی دیگر مشخص کردند جام حذفی فوتبال| صعود تراکتورِ ۱۰ نفره به فینال پس از ۳ سال/ یک تیر و ۲ نشان شاگردان الهامی نامجومطلق: هر تیمی تمرکز داشته باشد، برنده دربی می‌شود/ زمان سفر سعادتمند به اروپا مناسب نبود مهمترین اخبار تسنیم روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه در محکومیت حملات اسرائیل و غارت نفت سوریه رئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهم رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان: مقاومت ابهت اسرائیل را درهم شکست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال استقلال پرسپولیس جام حذفی فوتبال ایران دربی پایتخت فوتبال استقلال پرسپولیس جام حذفی فوتبال ایران دربی پایتخت جام حذفی فوتبال فوتبال ایران مرحله یک ترین اخبار گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید، الگویی برای استقلال و پرسپولیس که جام می‌خواهند 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با وجود برتری آشکار بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید در شروع مسابقه،این رئالی‌ها بودند که با پاس فوق العاده آموزشی تونی کروس و ضربه ویسینیوس جونیور به گل رسیدند تا به خاطر همین گل در خانه حریف کاملاً به بازی برگشت و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا امیدوار شوند.

رئال مادرید را باید یک تیم کاملاً الگو در دنیا قلمداد کرد. تیمی که استاد ضد حمله زدن است و بیشتر از هر تیمی در دنیا قدر موقعیت‌ها را می‌داند. به جرات می‌توان گفت رئالی‌ها تا دقیقه ۳۵ به جز گلی که زدند هیچ موقعیت دیگری نداشتند و مالکیت توپ و میدان هم در دست بایرن مونیخ بود اما تیمی که گل اول را زد و امیدوارانه به رختکن رفت تیم آقای آنچلوتی بود.

مدل فوتبال رئال مادرید بدون شک الگوی بسیار خوبی برای پرسپولیس و استقلال است که جام می‌خواهند و هوادارانشان به کمتر از تصاحب یک جام در هر فصل راضی نیستند. استقلال در زمان ریکاردو ساپینتو موقعیت‌های گل زیادی به دست می‌آورد اما تقریباً همه بازی‌های مهم را می‌باخت چرا که خیلی قدر فرصت‌ها را نمی‌دانست. پرسپولیس یحیی گل‌محمدی نتیجه گراتر بود و پرسپولیس اوسمار ویرا هم با اینکه هجومی‌تر بازی می‌کند اما همچنان ضعف‌هایی دارد همان‌طور که استقلال جواد نکونام بدون ایراد نیست.

در رئال مادرید شاید بازیکنی مثل ویسینیوس جونیور خیلی گلزن نباشد اما مدل فوتبال رئال مادرید طوری است که هر لحظه امکان دارد این تیم توسط هافبک‌ها و مهاجمانش به گل برسد. خیلی‌ها تصور می‌کردند رئال مادرید بعد از رفتن فوق ستاره‌هایی مثل رونالدو و بنزما دچار افت شود و نتواند در اروپا و اسپانیا قدرت نمایی کند اما آنها به همه دنیا نشان دادند که یک تیم استاندارد به معنای واقعی کلمه هستند و فرقی هم نمی‌کند مورینیو روی نیمکت این تیم باشد یا زیدان و آنچلوتی.

با احترام به همه هواداران بارسلونا، بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن و سایر تیم‌های بزرگ دنیا باید قبول کرد که رئال مادرید بهترین، پرافتخارترین و حرفه‌ای‌ترین باشگاه و تیم فوتبال دنیاست. تیمی که چه به لحاظ ساختاری و چه به لحاظ فوتبالی و تنوع تاکتیکی می‌تواند برای تیم‌های فوتبال کشورمان از جمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور الگو باشد. شاید مقایسه تیم‌های ایرانی با رئال مادرید مقایسه چندان درستی نباشد اما می‌توان در مقیاسی کوچکتر از تیم‌های ایرانی انتظار داشت که حداقل کمی شبیه رئال مادرید بازی کنند و با حفظ شخصیت تیمی در آسیا هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • مورایس: تساوی با پرسپولیس فقط به نفع استقلال بود
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • حال و هوای خاص ورزشگاه آزادی پیش از بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس و سپاهان + ویدئو
  • رئال مادرید، الگویی برای استقلال و پرسپولیس که جام می‌خواهند 
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است
  • روز سرنوشت‌ساز؛ استقلال و پرسپولیس مقابل سرسخت‌ترین رقبا
  • مربی سابق استقلال: با این وضعیت شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است | تیم اوسمار به هر رقیبی حداقل ۲ گل می زند
  • باانگیزه‌ترین پرسپولیسی در تقابل با سپاهان