Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- امارات در اعتراض به امتناع آمریکا از فروش جنگنده اف ۳۵ به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی از حضور در نشست سه جانبه فروش تسلیحات پیشنهادی خودداری کرد. تاریخ انتشار: 00:15 - 05 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۲۳۲ خبرگزاری میزان - «امارات» که پس از دو کشور «مصر» و «اردن»، عنوان سومین کشوری که روابطش با رژیم صهیونیستی را به صورت عادی برقرار کرد، تنها چند روز پس از امضای توافق متوجه شد که اولویتش از امضای این توافق یعنی دسترسی به جنگنده «اف – ۳۵» به دلیل مخالفت «تل آویو» محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «آکسیوس»، امارات در اعتراض به موضع «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر سر فروش جنگنده اف – ۳۵ آمریکا به این کشور، هفته گذشته از حضور در نشست سه جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات سرباز زد.   ماجرا از آن جایی شروع شد که یک مقام آمریکایی در پی امضای توافق امارات و رژیم صهیونیستی خبر از احتمال دستیابی به توافق با امارات برای فروش جنگنده‌های اف – ۳۵ در ۶ ماه آینده را داد.   آمریکا که این نوع جنگنده را تاکنون به طرف‎هایی مانند کره جنوبی، ژاپن و رژیم صهیونیستی فروخته است، براساس رویکرد «حفظ برتری نظامی» رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا از فروش این نوع جنگنده به کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خودداری می‌کرد. بیشتر بخوانید:  توافق امارات و رژیم صهیونیستی  عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی این خبر با واکنش مقام‌های صهیونیست مواجه شد و نتانیاهو مخالفت خود را با این اقدام واشنگتن اعلام کرده و تاکید کرد آمریکا باید به حفظ برتری نظامی اسرائیل در منطقه پایبند باشد.   در ادامه آمریکا نیز اعلام کرد که همچنان به تعهد خود مبنی بر حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه پایبند است.   امارات که دسترسی به این نوع جنگنده را و نه آن طور که اعلام کرده بود، ایجاد مانع در مسیر الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، اولویتی مهم در توافق با رژیم صهیونیستی می‌دانست، با عدم حضور در نشست سه جانبه در مورد فروش تسلیحات پیشنهادی واشنگتن به این کشور لغو کرد تا به زعم خود، اعتراضش را به توافق ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) نشان دهد.   امارات از سال ۲۰۱۱ و دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما» در تلاش بود تا به این نوع جنگنده دسترسی پیدا کند.   «اکسیوس» در بخش دیگری نوشت «آنها(اماراتی‎ها) به شدت عصبانی بودند؛ به ویژه از این که نتانیاهو به اعضای کابینه اش اعلام کرده بود که نگرانی اش را به اعضای کنگره آمریکا اعلام می‌کند.»   توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با واکنش‌های مخالف متعددی در منطقه و جهان مواجه شد تا جایی که در کشورهای مختلف تظاهرات ضد عادی سازی برگزار شد و همچنان ادامه دارد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تحولات بین الملل توافق امارات و اسرائیل امارات و رژیم صهیونیستی نوع جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس