Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: یک وزیر ترکیه امروز سه‌شنبه گفت کشف ذخائر گاز توسط این کشور در دریای سیاه می‌تواند به همکاری جدید با روسیه و ایران منجر شود.

خبرگزاری رویترز نوشته «برات آلباریاک»، وزیر دارایی ترکیه سه‌شنبه گفته کشف این ذخائر، حتی در شرایطی که آنکارا می‌خواهد تولیدکننده گاز و نه صرفاً خریدار آن باشد به همکاری‌های جدید با روسیه و ایران منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون NTV گفت: «کشورهای که سال‌ها با آنها همکاری کرده‌ایم ایران و روسیه هستند. این دوران جدید برای ترکیه، ممکن است به همکاری‌های جدید با این کشورها منجر شود.»

آلباریاک اضافه کرد روسیه «در سخت‌ترین شرایط» ترکیه عرضه گاز خود به این کشور را قطع نکرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه جمعه گذشته گفت کشورش بزرگ‌ترین اکتشاف گازی در «تاریخ ترکیه» را در دریای سیاه انجام داده است.

او تصریح کرد این میدان گازی ۳۲۰ میلیارد متر مکعب وسعت داشته و هدف ترکیه این است که گاز طبیعی آن را تا سال ۲۰۲۳ آماده توزیع و فروش کند.

اردوغان اضافه کرد: «ما تا کنون منابع طبیعی را از دیگر کشورها وارد می‌کردیم و این یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود. به زودی اخبار مشابهی را از دریای مدیترانه نیز خواهید شنید».

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران