Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده با بیان اینکه قریب به ۳ ماه از تشکیل مجلس جدید می‌گذرد اما متاسفانه هنوز کمیسیون قضایی مجلس تشکیل نشده، گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس با عناوینی نظیر حقوقدان و دادستان وارد مجلس شده‌اند اما متقاضی عضویت در این کمیسیون صرفاً ۸ نفر بوده است! - اخبار اجتماعی -

حجت‌الاسلام حسن نوروزی؛ نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تشکیل نشدن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم اظهار کرد: قریب به سه ماه از تشکیل یازدهمین دوره مجلس می‌گذرد اما متاسفانه هنوز کمیسیون قضایی مجلس تشکیل نشده است!

وی با بیان اینکه برخی خالی بودن 14 کُرسی مجلس یازدهم را دلیلی بر تشکیل نشدن کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس عنوان می‌کنند، متذکر شد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تنها فرصتی برای خدمات قضایی در حوزه قانونگذاری به مردم است که باید این کمیسیون هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس دهم تصریح کرد: در دوره مجلس دهم، 40 درصد اقدامات و فعالیت‌های مجلس به عهده کمیسیون قضایی و حقوقی بوده است اما متأسفانه در دوره یازدهم با وجود نواقص قانونی‌ای که در این حوزه وجود دارد، هنوز کمیسیون تخصصی آن تشکیل نشده است.

راهکار جدید نمایندگان برای تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلسجزئیات طرح جدید نمایندگان برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی مجلساولین اولویت کمیسیون قضایی مجلس پس از تشکیل اصلاح کدام قانون است؟

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: در ادوار گذشته مجلس و به‌خصوص دوره دهم، 70 درصد تنقیح قوانین به عهده کمیسیون قضایی و حقوقی بوده است که این نشان‌دهنده اهمیت این کمیسیون است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه کمیسیون قضایی و حقوقی در اسرع وقت تشکیل شود، افزود: در کشور ما  16 میلیون پرونده قضایی در دادگاه‌ها وجود دارد اما کمیسیون قضایی مجلس که می‌تواند گره‌ای از مشکلات کشور باز کند، هنوز تشکیل نشده است؛ بسیاری از نمایندگان مجلس با عناوینی نظیر حقوقدان و دادستان وارد مجلس شده‌اند اما متقاضی عضویت در این کمیسیون صرفاً 8 نفر بوده است!

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس اضافه کرد: طبق آمارها در کشورمان 40 میلیون نفر درگیر مسائل حقوقی و قضایی هستند اما کمیسیون قضایی که جامعه هدف گسترده‌‌ای نیز دارد، هنوز تشکیل نشده است.

حجت‌الاسلام نوروزی در پایان با اشاره به زمان تشکیل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: طبق وعده‌ای که آقای قاضی‌زاده‌هاشمی، نایب رئیس مجلس داده، قرار است کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس پس از 21 شهریور و تعیین تکلیف مرحله دوم انتخابات مجلس تشکیل شود زیرا هنوز 14 کُرسی مجلس یازدهم خالی است.

چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آذری: نمایندگان به کمیسیونی می روند که برای حوزه انتخابیه مفید باشندچرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ دشتی‌اردکانی: کمیسیون برنامه و بودجه هم حقوق‌دان می‌خواهدچرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آزاد: جای دیگری مؤثرتر هستم

انتهای پیام/

R1011202/P/S25,2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس بیشتر بخوانید... چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آذری: نمایندگان به کمیسیونی می روند که برای حوزه انتخابیه مفید باشند چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آزاد: جای دیگری مؤثرتر هستم جزئیات طرح جدید نمایندگان برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی مجلس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آذری: نمایندگان به کمیسیونی می روند که برای حوزه انتخابیه مفید باشند چرا حقوق‌دان‌ها به کمیسیون قضائی نمی‌روند؟ آزاد: جای دیگری مؤثرتر هستم جزئیات طرح جدید نمایندگان برای تعیین تکلیف کمیسیون قضایی مجلس واژه های کاربردی مرتبط مجلس پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از ۱۵ شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی ۲ یگان ویژه پلیس برای برخورد با اوباش وارد میدان می‌شود ۳ رئیس پلیس تهران: "کیوان امام‌وردی" دستگیر شد ۴ فیلم// هشدار صریح مقام معظم رهبری درباره "سقط جنین" ۵ داروی جدید درمان اعتیاد در کشور تولید شد ۶ نوشیدن "آب یخ" علاوه بر ضایعه کبدی باعث این ۲۰ عارضه جدی می‌شود! ۷ آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزینه اینترنت معلمان و دانش‌آموزان در "شاد" اعلام شد+جزئیات مهمترین اخبار اجتماعی اعلام اسامی و میزان محکومیت چند متهم اقتصادی/ خروج ۹۵هزار زندانی از زندان‌ها در موج دوم مرخصی‌ها آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته رابطه بین اختلاس و "بدحجابی" چیست؟! آغاز تدریس تصویری معلمان از ۱۵ مهر/ اضافه‌ شدن ۲۵ آیتم جدید به "شاد" مهمترین اخبار تسنیم جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه در محکومیت حملات اسرائیل و غارت نفت سوریه رئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس جدید نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس تشکیل نشده تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۰ در مورد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول بودجه) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شبنه یازدهم اردیبهشت ماه) قرار دارد.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 10- ج درباره اعتبارات استانی از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه با 154 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در جلسه علنی در توضیح بخش درآمدی جدول 10- ج لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن بالا و پایین نشده، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخشهای مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود 1500 میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استانها تقسیم می‌شود. هیچگونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط 4 ستون به آن اضافه شده، 4 مورد آن نیز در مورد مباحث استانی است.

در ادامه داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد در توضیح این جدول اظهار کرد: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال شده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یک جا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار کرد: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

همچنین در بخش دیگری از جلسه قالیباف در توضیح جدول مذکور بیان کرد: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کارهای زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: 1.5 همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس از روز گذشته وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول) شدند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد