Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقوی از بهبودیافتگان بیماری کرونا در مازندران خواست برای اهدای پلاسما پیشقدم شوند.

«ذوالفقار تقوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ساری، گفت: بیماران مبتلا به کرونا که یک ماه کامل از بهبودی آنها گذشته است، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان به‌منظور کمک به بهبود سایر بیماران کرونایی پلاسما اهدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون مازندران از راه‌اندازی پویش نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در مازندران خبر داد و بیان کرد: اهداکنندگان پیش از اهدای خون به دقت معاینه می‌شوند و همه فاکتورهای خطر احتمالی که ممکن است در فرد اهداکننده وجود داشته باشد، بررسی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و کمبود ذخایر خونی و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سازمان انتقال خون امسال به شکلی ویژه‌تر پویش نذر خون را اجرا می‌کند.

 

این مسئول در مورد وضعیت اهدای خون و  پلاسمای بهبود یافتگان کووید 19 در شرایط کرونایی اظهار کرد: تاکنون 354 واحد پلاسما توسط بهبود‌یافتگان کرونایی مازندران اهدا شد و در اختیار مراکز درمانی  استان قرار گرفته است.

 

تقوی با اشاره به اینکه در حال حاضر انتقال خون استان به همه گروه‌های خونی نیاز دارد، ادامه داد: امسال نیز نذر پلاسما را در کنار نذر خون داریم که ویژه بهبود یافتگان کرونا درنظر گرفته شده است.

 

وی به اهمیت امر اهدای خون در طول سال و نیاز همیشگی به اهدای خون بیان کرد: پویش نذر خون امسال با همکاری هیات‌های مذهبی استان انجام می‌شود تا افرادی که نذر کرده‌اند در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان خون اهدا کنند در طول ماه محرم و صفر این کار خیر و خداپسندانه را انجام دهند.

 

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود و مردم با خیال راحت می‌توانند برای اهدای خون اقدام کنند، تصریح کرد: باتوجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به فراورده‌های خونی، مردم استان در نذر خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

تقوی از فعالیت سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی برای تعیین نوبت با هدف رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده می‌ شود و داوطلبان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه اقدام به اهدای خون کنند.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای پلاسمای خون نذر خون حسینی اهدای خون مازندران انتقال خون اهدای خون نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز