Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@22:42:47 GMT

سفر پمپئو به بحرین

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۳۴۶۱

سفر پمپئو به بحرین

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا وارد منامه، پایتخت بحرین شد.

بر این اساس، پمپئو در راستای سفر دوره‌ای به خاورمیانه، وارد بحرین شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیروز (سه‌شنبه) در دومین روز سفر‌های دوره‌ای خود به کشور‌های خاورمیانه، با اولین پرواز مستقیم از تل آویو عازم خارطوم، پایتخت سودان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در توئیتر خود نوشت: خوشحالم که در اولین پرواز رسمی مستقیم از اسرائیل به سودان هستم.

 وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره سفر‌های مایک پمپئو اعلام کرد او در سودان، با عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر و عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای مستقل دیدار کرد و در مورد ادامه حمایت آمریکا از دولت انتقالی به رهبری غیرنظامیان به رایزنی پرداخت و از تعمیق روابط سودان و اسرائیل حمایت کرد.

وزیر خارجه آمریکا این سفر‌های دوره‌ای را با محوریت گفتگو برای عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی آغاز کرده است. پمپئو صبح دوشنبه وارد اراضی اشغالی شد و با نخست وزیر، وزیر جنگ و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد. توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی از جمله مهمترین مسئله‌ای بوده که پمپئو درباره آن با طرف‌های صهیونیستی صحبت کرده است.

او گفت: نمی‌تواند نام کشور بعدی را که اقدام به عادی‌سازی روابط می‌کند، بگوید، اما ابراز امیدواری کرد که این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد برقراری ارتباط سایر کشور‌های عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی می‌تواند منجر به ثبات در منطقه غرب آسیا شود.

در حالی آمریکا برای عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که وزیر خارجه سودان در سخنانی گفت دولت به هیچ وجه بحثی در خصوص موضع گیری در قبال اسرائیل نداشته و وی بطور شخصی، هیچ دستوری در زمینه عادی سازی روابط با اسرائیل دریافت نکرده است و از زمانی که او تصدی وزارت خارجه را بر عهده داشته، اسرائیل تماسی با سودان نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا وزیر خارجه آمریکا عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی با بازنشر ویدئویی از خشونت پلیس آمریکا بر علیه دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، در این نوشته خود آورده است: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی#فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899868

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا