Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@08:04:14 GMT

تغییر صف بندی صادرکنندگان بزرگ نفت به چین+رتبه ایران

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۳۶۲۷

به گزارش ایسنا، آمار اداره کل گمرک چین نشان داد عربستان سعودی ۵.۳۶ میلیون تن معادل ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز نفت در ژوییه به چین صادر کرد که در مقایسه با ۸.۸۸ میلیون تن در ژوئن و ۶.۹۹ میلیون تن در ژوییه سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای نشان داد.

روسیه در ژوییه بزرگترین صادرکننده نفت به چین بود و ۷.۳۸ میلیون تن معادل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۴ میلیون بشکه در روز نفت به این کشور صادر کرد. عراق با صادرات ۵.۷۹ میلیون تن نفت به چین، در جایگاه دوم ایستاد.

عراق به تعهداتش برای کاهش تولید در ماه‌های مه و ژوئن در راستای توافق کاهش تولید اوپک پلاس عمل نکرده است اما قول داده که در اوت و سپتامبر علاوه بر ۸۵۰ هزار بشکه در روز سهمیه تولیدش، ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش تولید اضافی انجام خواهد داد.

برزیل با صادرات ۴.۵۹۴ میلیون تن نفت به چین در ژوییه که بر مبنای سالانه ۲۷.۴ درصد رشد داشت، در رتبه چهارم قرار گرفت.

واردات نفت چین از آمریکا در ژوییه ۱۳۹ درصد بر مبنای سالانه افزایش یافت و به ۳.۷ میلیون تن رسید. این افزایش نتیجه خرید ارزان چین پس از منفی شدن قیمتها در آوریل بود و آمریکا را در رتبه پنجمین صادرکننده بزرگ نفت به چین قرار داد.

پس از آمریکا، آنگولا با صادرات ۳.۶۰۲ میلیون تن نفت که ۷.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت، در رتبه ششم و عمان با صادرات ۳.۴۴۱ میلیون تن نفت که ۵۸.۹ درصد رشد سالانه داشت در رتبه هفتم قرار گرفت.

واردات نفت چین از ایران در ژوییه به ۴۹۸ هزار و ۲۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۲ درصد کاهش داشت و ایران را در جایگاه هشتم بزرگترین صادرکنندگان نفت به این کشور آسیایی قرار داد.

چین در ژوییه ۳۸۷ هزار و ۷۹۲ تن نفت از مالزی وارد کرد که ۷۱ درصد در مقایسه با یک ماه پیش کاهش داشت و این کشور را در رتبه نهم قرار داد.

بر اساس گزارش رویترز، چین ماه گذشته از ونزوئلا واردات نداشت.

منبع: الف

کلیدواژه: میلیون تن نفت بشکه در روز نفت به چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت

براساس تازه‌ترین رتبه‌بندی آسیایی تایمز، دانشگاه تبریز با صعود ۲۸ پله‌ای نسبت به سال ۲۰۲۳ در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی نظام رتبه بندی جهانی تایمز در خصوص رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی، دانشگاه تبریز با صعود کم سابقه ۲۸ پله ای در بین دانشگاه‌های آسیایی توانست جایگاه ۱۲۱ آسیا را کسب کند.

وی افزود: بر همین اساس، دانشگاه تبریز با صعود ۱۲ پله ای در بین دانشگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته، توانست جایگاه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را پس از دانشگاه تهران برای سال ۲۰۲۴ کسب نماید.

شیری گفت: همچنین در مقیاس "درهمکرد"، دانشگاه تبریز پس از دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و صنعتی شیراز در جایگاه ششم کشوری قرار گرفت.

*اعتبار بالای نظام رتبه بندی بین المللی تایمز

شیری با اشاره به اعتبار بالای نظام رتبه بندی تایمز اظهار داشت: نظام رتبه بندی بین المللی تایمز از جمله نظام های رتبه بندی معتبر است که با استفاده از شاخص های آموزش، کیفیت پژوهش، محیط پژوهشی، ارتباط با جامعه و صنعت، و فعالیت ها و همکاری های بین المللی اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها می نماید.

دانشگاه تبریز در سال ۲۰۲۴ صعود ۲۰۰ رتبه ای در بین دانشگاه های جهان در نظام رتبه‌بندی بین المللی شانگهای، و نیز صعود ۱۰۰ رتبه ای نظام رتبه‌بندی تایمز (در بین کل دانشگاه های جهان) را نیز تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش؛ در لیست ارائه شده  در رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴ ۷۵ دانشگاه  از جمهوری اسلامی ایران حضور داشته اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاه‌های ایران
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در میان دانشگاههای ایران
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • کسب رتبه پانزدهم دانشگاه امام خمینی (ره) در میان دانشگاه های کشور
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا