Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:40:31 GMT

رشد ۲ برابری تولید آبزیان در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۳۸۲۵

رشد ۲ برابری تولید آبزیان در خراسان شمالی

محمدعلی مصباحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال ۹۲ در این استان تنها هزار و ۲۶ تن انواع ماهی از استخرها و مزارع تولید ماهی برداشت شده بود.

وی بیشترین ماهی تولید شده در این استان را گونه قزل آلا دانست و گفت: ذائقه مردم استان این نوع ماهی را بیشتر می پذیرد بنابر این بازار خوبی هم دارد و تولید کنندگان مشکلی برای فروش محصول خود ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباحی افزود: شمار مزارع پرورش ماهی گرمابی خراسان شمالی ۹۰ و مزارع سردابی ۹۷ فقره است که هم اکنون ۲۰۰ تولید کننده در حوزه آبزیان و شیلات این استان فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: از نظر تعداد مزارع پرورش ماهی در مقایسه با سال ۹۲ نیز استان حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی رشد تولید آبزیان در این استان را نتیجه افزایش بهره وری، توسعه ظرفیت ها و تولید ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: شیروان با ۲۶ استخر پرورش ماهیان سردابی و گرمابی و تولید ۳۵ درصد آبزیان استان، رتبه نخست خراسان شمالی در این بخش را دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، سرانه مصرف ماهی در این استان  را با احتساب مصرف تن ماهی ۷.۱ کیلوگرم دانست و گفت: میانگین مصرف ماهی در کشور ۹.۵ کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در توسعه شیلات، رشد خوبی داشته است، افزود: کمترین میزان تولید ماهی استان مربوط به شهرستان مرزی راز و جرگلان است و عمده ترین گونه ماهی تولیدی در این استان قزل آلای سردابی است.

مصباحی با اشاره به اینکه به ازای تولید هر ۳۰ هزار قطعه ماهی یک شغل ایجاد می‌شود، گفت: هم اکنون با استفاده از این فرصت در خراسان شمالی برای علاقه مندان در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

در استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ منبع آبی شامل رودخانه، چشمه، قنات و سد وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد پرورش ماهی رونق تولید خراسان شمالی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد پرورش ماهی رونق تولید خراسان شمالی کارآمدی دولت وزارت جهاد کشاورزی بجنورد پرورش ماهی رونق تولید خراسان شمالی کارآمدی دولت خراسان شمالی پرورش ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صاحب سینما می‌شود

تقی صادقی گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت مؤسسه سینما شهر با یک میلیارد تومان اعتبار خریداری و در ماه جاری در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان بعد از ۲۰ سال از شهرستان شدن از نعمت سینما برخوردار خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی صاحب هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • رشد ۱۴ برابری تسهیلات مکانیزاسیون باغبانی در همدان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد