Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام افشون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح  « هر هیات مذهبی، آزادی یک زندانی»  انجام شد.

وی ادامه داد: ستاد دیه با همکاری برخی نهادها و تشکل‌ها آمادگی جذب کمک‌های خیران و هیات‌های مذهبی را برای آزادی زندانیان نیازمند مالی در ۱۰ شهرستان استان دارد .

همچنین مدیرعامل ستاد دیه یزد سوم شهریورماه جاری به ایرنا گفته بود: محسن بذرافشان خیر مروستی با حضور در ستاد دیه ۴۰۰ میلیون ریال هزینه ناهار ظهر عاشورا خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی اختصاص داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح هر هیات، آزادی یک زندانی از سوی ستاد دیه با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری یزد، اداره‌کل زندان‌ها و خانه صلح و اندیشه یزد برگزار می شود.

در سال‌جاری با برگزاری برنامه‌های مختلف و همراهی مردم زمینه آزادی ۱۱۳ زندانی در استان فراهم شد و در سال ۱۳۹۸ نیز برای آزادی ۲۶۰ محکوم مالی جرایم غیرعمدمالی  ۷۳ میلیارد ریال توسط خیران پرداخت شد.

 هم‌اکنون ۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان های استان بسر می برند که برای آزادی آنها  ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

استان یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه ها دوره محکومت خود را می گذرانند.

از مجموع یک هزار و ۴۸۰ هیات عزاداری استان،تاکنون ۷۰۰ هیات در بانک اطلاعات تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور ( طوبی) نام‌نویسی کرده‌اند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( سه شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر چهارم شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،  ۲ هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۵۹ نفر از آنها بستری شدند.

به گفته وی تاکنون ۳۱۳ هزار و ۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و  ۳۸۳ نفر از بیماران بدحال هم تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تا کنون سه میلیون و ۸۸ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، استان‌های با وضعیت قرمز شامل تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین است.

لاری استان‌های با وضعیت هشدار بیماری را شامل خوزستان، آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری و گلستان ذکر کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تداوم عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی به میزان ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک امری لازم و ضروری است و رعایت این اصول کمک زیادی به قطع زنجیره انتقال بیماری در کشور می‌کند.

لاری گفت: با عنایت به برپایی آیین‌های عزاداری در ایران، از تمامی عاشقان مکتب امام حسین (ع) می‌خواهیم تا کمک کنند که آیین‌های عزاداری امسال بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب انجام شود. از مردم می‌خواهیم به منظور پیشگیری از خطر انتقال بیماری از سفر در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی پرهیز کنند. امیدواریم با کمک و همراهی مردم شاهد برپایی محرمی سرشار از معنویت و آمیخته با شعور حسینی باشیم. 

برچسب‌ها یزد ماه محرم و کرونا سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد ماه محرم و کرونا سازمان زندان ها یزد ماه محرم و کرونا سازمان زندان ها آزادی زندانیان برای آزادی ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی خبر داد و ‌گفت که همزمان؛ برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز در آستانه آزادی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، 28 ‌تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند. 

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی