Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

امروز (چهارشنبه) دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال نود و سومین داربی پایتخت را در نیمه نهایی دوم جام حذفی برگزار می‌کنند تا حریف تراکتور در فینال این رقابت‌ها مشخص شود. دیدار دو تیم از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی با قضاوت پیام حیدری برگزار می‌شود.

این بازی که از پیش از آغاز شدنش حواشی مختلفی را همراه داشته، در حالی برگزار می‌شود که انتخاب داور این دیدار حاشیه ساز شده بود و با جابه‌جایی‌های فراوان و خط خوردن نام داورانی چون رضا کرمانشاهی و محمدحسین زاهدی‌فر، پیام حیدری قضاوت این بازی را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر حاشیه این دیدار برای سرخ‌ها به وجود آمد که یکی از رسانه‌ها خبر از توافق گل‌محمدی با سپاهان داد که سرمربی پرسپولیس خیلی زود آن را تکذیب کنید.

در حالی که چشمی، دانشگر و یزدانی سه غایب احتمالی استقلال خواهند بود و دست مجیدی در خط دفاعی بسته است، پرسپولیس محروم و مصدومی برای این دیدار ندارد. ویژگی مهم این دیدار تقابل قهرمان و نایب قهرمان لیگ نوزدهم است.

در ۳ تقابل قبلی دو بار پرسپولیس موفق به شکست استقلال شده و یک بار هم استقلال موفق به حذف رقیب سنتی خود شده است. تقابل نخست دو تیم در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۶۷ برگزار شد که ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم با تساوی بدون گل همراه شد و این پرسپولیس بود که با برتری ۴ بر ۲ در ضربات پنالتی موفق به حذف استقلال در یک چهارم نهایی جام حذفی شد.

نبرد بعدی دو تیم در جام حذفی در ۲۰ تیر سال ۷۸ بود که دو تیم در فینال به هم رسیدند و باز هم این پرسپولیس بود که توانست رقیب سنتی خود را شکست دهد. سرخ‌ها با دو گل مهدی هاشمی‌نسب از روی نقطه پنالتی و افشین پیروانی در برابر تک گل سهراب بختیاری‌زاده استقلال را شکست دادند و قهرمان جام حذفی شدند. ۱۲ سال بعد یعنی در تاریخ ۱۸ آذر سال ۹۰ استقلال و پرسپولیس باز هم در یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در ۹۰ دقیقه بی‌تاثیر بود تا بازی به وقت‌های اضافه برود. در وقت اضافه استقلال توانست با ۳ گل مجتبی جباری (دو گل) و اسماعیل شریفات، پرسپولیس را حذف کند و راهی مرحله بعد شود. این همان بازی معروفی بود که فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال، پس از گلزنی شریفات جوان به پرسپولیس بازوبند کاپیتانی را به شماره ۳۷ آن روزهای آبی‌ها داد.

در دیگر دیدار نیمه‌نهایی، دیشب تراکتور با یک گل نفت مسجدسلیمان را شکست داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پرسپولیس استقلال داربی فوتبال دو تیم جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد

به گزارش "ورزش سه" مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان با حضور 29 تیم در صربستان پیگیری می‌شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با هدایت آرش صادقیانی سرمربی تیم ملی زیر 17 سال کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرده است، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین‌تایپه رفت و با شکست حریف فینالیست شد.

تیم ایران در این دیدار سه بر دو به پیروزی رسید تا ششمین برد خود در این رقابت‌ها را به دست آورد و راهی دیدار نهایی شود. تیم ایران در ست‌های اول و دوم با امتیاز مشابه 26 بر 24 مغلوب حریف شد، اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 16 و 20 بر 18 به پیروزی رسید تا فینالیست شود.

سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران درباره عملکرد تیم کشورمان در این رقابت‌ها گفت: تیم ایران در گروه D با تیم‌های اوگاندا، آلمان و بلژیک همگروه بود که در سه مسابقه مرحله مقدماتی موفق به شکست حریفان با نتیجه دو بر صفر شد و به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود کرد.

آرش صادقیانی تصریح کرد: والیبالیست‌های کشورمان در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با هلند روبرو شدند و این تیم را نیز شکست دادند تا در مرحله یک چهارم نهایی با ایتالیا روبرو شوند و این تیم را نیز از پیش رو برداشتند.

وی با بیان این‌که از ساعت 10:30 امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) به وقت تهران و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین‌تایپه رفتیم، گفت: خوشبختانه با شکست این تیم راهی دیدار نهایی شدیم.

سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران با یادآوری حضور چهار تیم قدرتمند ترکیه، ایران، چین‌تایپه و آلمان در مرحله نیمه‌نهایی گفت: ایران با شکست چین تایپه به فینال صعود کرد و در طرف مقابل تیم آلمان هم موفق به شکست سه بر دو ترکیه شد و به دیدار نهایی صعود کرد تا حریف ایران در فینال شود.

وی در پایان گفت: تا کنون مسابقات به صورت دو برد از سه ست برگزار شده بود و در مرحله نیمه‌نهایی و دیدارهای رده‌بندی و فینال، رقابت‌ها به صورت سه برد از پنج ست برگزار می‌شود.

دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان ساعت 19 روز یکشنبه نهم اردیبهشت به وقت محلی (صربستان) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ناکام در صعود!
  • پرافتخارترین تیم های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند
  • پرافتخارترین تیم‌های جام حذفی به یک چهارم نهایی هم نرسیدند!
  • برندکاپ فینالیست‌های خود را شناخت
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • مدافع سابق استقلال غایب سپاهان برابر پرسپولیس/ یک خودی در ابهام
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد