Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، هدف آمریکا را نابودی قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام دانست و گفت نشست امروز شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بیانیه روز سه‌شنبه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد افزوده شده است: امروز اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بار دیگر پذیرش نامه اخیر ایالات متحده مبنی بر ادعای آغاز روند بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت بر ایران را رد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: از طریق نامه‌های انفرادی یا مشترک به رئیس شورای امنیت، 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت شامل کشورهای باقی‌مانده در برجام به اضافه ایران، پیشتر با قدرت صلاحیت قانونی نامه آمریکا را رد کرده‌اند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: اعضای شورای امنیت روشن کرده‌اند که آمریکا پس از خروج آمریکا از برجام، عضو مشارکت‌کننده در برجام نیست و به همین دلیل حقی برای آغاز فرایند بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را ندارد که این حق فقط برای دولت‌های مشارکت‌کننده برجام محفوظ است.

بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اضافه می‌کند: آنها بر این باورند که آمریکا حق خود را برای شروع فرایند بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت بر ایران، سلب کرده است و بر این اساس، نامه آمریکا نمی‌تواند به عنوان ابلاغیه صلاحیت‌دار برای اهداف قطعنامه 2231 در نظر گرفته شود، بنابراین در حال حاضر و آینده فاقد هرگونه اثر حقوقی است.

این بیانیه با تاکید بر اینکه موضع ایران در قبال تلاش آمریکا همواره روشن است، می‌گوید: این نامه، شامل همه رفرنس‌هایی که در آن است، باطل و واهی، غیرقانونی و بی‌اثر و همچنین به طور کامل ناپذیرفتنی است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: استدلال‌های محکم حقوقی ما و جزئیات رفرنس‌های مورد حمایت، در نامه وزیر امور خارجه ما که به رئیس شورای امنیت ارسال و سند آن شورا شده، درج است.

در بیانیه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح شده است: حرکت امروز شورای امنیت بار دیگر نشان داد که آمریکا در برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت منزوی است. با توجه به اینکه هدف آمریکا نابودی قطعنامه 2231 و برجام است، ایران اطمینان دارد که اعضای شورای امنیت به جلوگیری از این کشور از تضعیف سازمان ملل متحد از جمله شورای امنیت، ادامه خواهند داد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید می‌کند: در زمینه اتهام بی‌اساس علیه ایران که آمریکا در شورای امنیت مطرح کرد، باید توجه کرد که تقریبا همه مشکلات خاورمیانه ناشی از تداوم اشغال فلسطین به وسیله رژیم اسرائیل و سیاست‌های توسعه‌طلبانه آن است که مورد حمایت آمریکا قرار دارد.

در این بیانیه افزوده شده است: همچنین سیاست‌های مداخله جویانه و بی‌ثبات‌کننده و اقدامات مخرب آمریکا نمی‌تواند با کارزار ننگین آن، پوشانده شود.

در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، روسیه و چین از رئیس شورای امنیت خواستند درباره نشست‌های دوجانبه‌ای که با اعضای شورای امنیت داشته است درباره نامه آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه اطلاع رسانی کند.

دیان دیجانی نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را هم برعهده دارد، در پاسخ گفت با توجه به مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با درخواست آمریکا، اقدام بیشتری نمی‌توان درباره این درخواست انجام داد.

به این ترتیب، آمریکا در ماه جاری برخلاف فشارهای زیاد نتوانسته است کاری از پیش ببرد و همچنان در این نهاد بین‌المللی منزوی است.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,95,1128/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب الله ۲ فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود ۳ گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-۱۹؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟ ۴ اعلام حالت فوق العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا ۵ واکنش پیونگ یانگ به خبرهای منتشر شده درباره به کُما رفتن کیم جونگ اون ۶ رئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهم ۷ ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد ۸ رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان: مقاومت ابهت اسرائیل را درهم شکست مهمترین اخبار بین الملل صالحی: فصل نوینی از همکاری‌های ایران و آژانس آغاز می‌شود/ گروسی: یکی از بزرگترین همکاری‌ها را در خصوص بازرسی‌ها با ایران داریم وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب الله اعلام حالت فوق العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب غزه مهمترین اخبار تسنیم جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب الله اعلام حالت فوق العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد اعضای شورای امنیت شورای امنیت علیه ایران رئیس شورای بار دیگر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد

فهرست «ایران متحد» برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس منتشر شد.

 به گزارش ایسنا، اسامی کاندیداهای این فهرست انتخاباتی به ترتیب زیر است:

۱. ابوالفضل ظهره‌وند
۲. عطا بهرامی
۳. حسن خجسته باقرزاده
۴. علی‌اصغر پور محمدی
۵. سمیه گل‌پور چمرکوهی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • اتحاد ملت‌ها، انزوای صهیونیسم
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد