Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:10:34 GMT

افتتاح ۴۰ پروژه در تخت جمشید و حرایم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۴۳۰۸

افتتاح ۴۰ پروژه در تخت جمشید و حرایم

ایسنا/فارس مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید گفت: به مناسبت هفته دولت و با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 40 پروژه در محدوده تخت‌جمشید و حرائم این مجموعه جهانی افتتاح خواهد شد.

حمید فدایی چهارشنبه 5 شهریور به خبرنگاران گفت: طرح‌های آماده افتتاح در مجموعه جهانی تخت‌جمشید مربوط به حوزه‌های حفاظت و مرمت، باستان‌شناسی، عمرانی، حقوقی، گردشگری، رفاهی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... است.

فدایی ادامه داد: آماده شدن این طرح‌ها که 2 سال قبل تعریف و اکنون آماده بهره‌برداری شده، نتیجه کار مداوم و تلاش مستمر مسئولان و کارشناسان این مجموعه با همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت:‌ ساماندهی و تهیه زیرساخت‌های لازم گردشگری در محوطه تخت جمشید شامل نورپردازی محوطه، نورپردازی عمومی و حفاظتی دیوار صفه و کاخ های تخت جمشید به همراه بهینه سازی و به روز رسانی ۹۲ خط نوری برای اجرای برنامه نور و صدا، سازه های نمایشگاهی مجموعه از اقدامات آماده بهره‌برداری است.

فدایی ادامه داد: ساماندهی مسیر دسترسی ورودی تخت جمشید از میدان ملل تا ورودی مجموعه، طراحی و بهسازی سرویس های بهداشتی، ساماندهی ورودی و محوطه نقش رستم، بهسازی و تجهیز اتاقک‌های میراث بانان یگان حفاظت هم بخشی از اقدامات عمرانی را شامل می‌شود.

مدیر پایگاه جهانی تخت‌جمشید گفت: علاوه بر این طرح‌ها، مستندنگاری نقش رستم و نقش رجب در رابطه با پرونده ثبت جهانی این آثار در یونسکو، تهیه نقشه باستان شناسی شهرستان مرودشت، حفاظت و مرمت کاخ های مختلف مجموعه جهانی تخت جمشید با همکاری موسسه مرمتگران بدون مرز ایتالیایی و پژوهشکده حفاظت و مرمت کشور، ساماندهی انبارهای تخت‌جمشید و تهیه شناسنامه سنگ های منقوش در آن، اقدامات حفاظت و مرمت نقش برجسته ها و کتیبه های غار حاجی آباد و طرح و اجرای محافظ‌های شیشه‌ای هم جزو همین طرح‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری پایگاه جهانی تخت جمشید هفته دولت جهانی تخت جمشید حفاظت و مرمت طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نوبخت شنبه شب در همایش تجلیل و تکریم شوراهای شهرستان ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید شهرستان ساری و تبریک روز ملی شوراها گفت: شوراهای اسلامی به عنوان بازوان دولت، با تکیه بر سه کلیدواژه توافق، عدالت و نظم اجتماعی نقش بسزایی در تصمیم گیری، تصمیم سازی، نظارت و هدایت بر قانون و در نتیجه تحقق گفتمان عمران در کرامت شهر دارند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی با رشد، توسعه، پیشرفت منافات ندارد و نگاه اعتقادی ما مبنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب، کارو تلاش جهادی بامکتب شهید سلیمانی است، افزود: شهرستان ساری دارای ۳هزارو ۲۴۸ کیلومتر مربع مساحت، ۵۰۴ هزار و ۲۹۸ نفر جمعیت ،۶ بخش، ۶ شهر، ۲۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتع، ۸۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۱۳ کیلومتر ساحل، ۴ شهرک و یک ناحیه صنعتی، بیش از ۹۰ هزار دانش آموز، ۱۷ مرکز دانشگاهی، ۶۲۱ مرکز آموزشی و ۴۷ هزار دانشجو است.

فرماندار شهرستان ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ۱۱۰۰ عضو شورای شهر و روستا به دنبال پیشرفت، آبادانی و توسعه مرکز استان هستند.

وی از افتتاح و بهره‌برداری ۲۷۰ پروژه به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته در مرکز استان خبر داد و افزود: ۸۰۰ پروژه به ارزش دو هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان در طول دوسال گذشته در مرکز استان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

محمدعلی نوبخت با تاکید بر اینکه مرکز استان مازندران به عنوان پیشانی استان نیازمند اعتبارات ملی جهت بالندگی است، گفت: ساری مرکز تحولات استان است؛ سال گذشته ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۹ پروژه و ۴۱ دستگاه اختصاص یافت و انتظارداریم در برنامه‌ریزی‌ها به مرکز استان توجه ویژه شود.

وی با اعلام اینکه کنار گذر شمالی، جاده ساری _تاکام و ساخت نیروگاه زباله سوز نیازمند اعتبارات کلان است، ادامه داد: اگر استانداری مازندران قیر رایگان به مرکز استان تخصیص دهد تا پایان سال در راستای نهضت آسفالت خدمات رسانی اقدامات شایسته ای به ثمر می‌رسد.

فرماندار مرکز استان به موضوع مولدسازی در مرکز استان اشاره کرد و افزود: ۲۷ پلاژ در شهرستان ساری وجود که اگر یکی از این پلاژها مولد سازی شود بخشی از پروژه‌های نیمه تمام به پایان می‌رسد.

کد خبر 6090501

دیگر خبرها

  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد