Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مجرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۷۲۱ خودرو به گازسوز تبدیل شده‌است، اظهار داشت: مشخصات یک هزار و ۵۴ دستگاه خودرو عمومی نیز تایید شده که در انتظار تبدیل به سر می‌برند.

وی افزود: ۳۶۸ خودرو عمومی در سطح آذربایجان غربی نیز در سامانه ثبت نام کرده‌ که مالکان آنها در انتظار تأیید مشخصات و طی فرآیند نوبت‌دهی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه بیان کرد: با توجه به تداوم طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی، ضروری است مالکان خودروهای عمومی بار و مسافر هر چه سریع تر در سامانه gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده و تا زمان تبدیل به دوگانه سوز شدن از سهمیه اعتباری برخوردار شوند، در غیر اینصورت سهمیه اعتباری آنها کاسته شده و مانند خودروهای عادی از سهمیه سوخت برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه مصرف CNG در سبد سوخت حمل و نقل مرکز و شهرهای شمال آذربایجان غربی در تیرماه ۱۳۹۹ به ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب رسید، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشت.

مجرد با مطلوب ارزیابی کردن توسعه و تجهیز جایگاه‌های CNG و همچنین فرایند دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی به CNG در منطقه، اظهار داشت:  آذربایجان غربی به لحاظ مصرف CNG رتبه پنجم را پس از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان به خود اختصاص داده است.

وی از صرفه جویی بالغ بر ۲۸ میلیون لیتر بنزین در تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ استفاده مردم از سوخت پاک در منطقه ارومیه یکی از دلایل رشد مصرف CNG در منطقه است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه قیمت ارزان گاز نسبت به بنزین، توسعه و در دسترس بودن جایگاه‌های سی ان جی در سطح داخل شهرها و برون شهری، مقرون به صرف نبودن استفاده از بنزین در خودروهای عمومی را از دلایل مهم گرایش مردم به استفاده از خودروهای گازسوز دانست و بیان کرد: همه خودروهای عمومی می توانند در طرح رایگان کامل دوگانه سوز کردن خودروها ثبت نام کرده و از تسهیلات بلا عوض بهره مند شوند.

وی با اشاره به فعال بودن ۷۵ باب جایگاه سی ان جی تک منظوره و دومنظوره در سطح مرکز و شهرهای شمال آذربایجان‌غربی، افزود: حداث جایگاه سوخت نیازمند پروتکل‌های خاصی است که در همین راستا از بخش خصوصی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، ‌طرح تبدیل یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی از سال گذشته در وزارت نفت آغاز شد؛ این طرح قرار است در ۱۴ ماه عملیاتی شود.

با اجرای این طرح علاوه بر جایگزینی سوخت پاک گاز به جای سوخت مایع و حفظ محیط زیست، ‌ در مصرف بنزین نیز صرجویی شده و امکان افزایش صادرات آن فراهم می‌شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی ارومیه طرح تخصیص سهمیه سوخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه طرح تخصیص سهمیه سوخت آذربایجان غربی ارومیه طرح تخصیص سهمیه سوخت آذربایجان غربی خودروهای عمومی دوگانه سوز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است، گفت: آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، افزود: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که دو هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با جمهوری خودمختار نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

کد خبر 748507

دیگر خبرها

  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین