Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:44:11 GMT

عزاداری های عاشورا باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۴۴۷۰

عزاداری های عاشورا باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت الله داودی سه شنبه شب در آئین رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت الله چگینی و مستندهای تعزیه قزوین، شبیه نامه «تعزیه»، خیابان «سپه» و قزوین نما و تجلیل از معماران قدیمی مسجد ساز و تجلیل از پیر غلامان حسینی که در حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین با محوریت ماه محرم توسط مجموعه مدیریت شهری در سطح شهر قزوین در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ابتدای شورای پنجم شهر قزوین، سیاست مجموعه مدیریت شهری بر این بود که هر ساله بر اساس مناسبت‌های خاص از فرهیختگان و علمای قزوین تقدیر کنیم.

داودی اضافه کرد: در اولین سال هفته فرهنگی قزوین از آیت الل محمدی تاکندی، در دومین سال از حجت الاسلام ابراهیمی و در سومین هفته فرهنگی قزوین نیز میزبان پیر غلامان حسینی و معماران قدیمی مسجد ساز، جهت تقدیر و تکریم از اقدامات ارزشمندشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در محضر پیرغلامان حسینی هستیم که عمری را در راستای زنده نگه داشتن نهضت عاشورای حسینی صرف کرده اند.

داودی در ادامه گفت: فرهنگ عظیم عاشورا نه تنها با گذشت زمان کهنه نمی‌شود و رنگ نمی بازد، بلکه هرسال این حماسه عظیم که نشأت گرفته از فطرت پاک و اهداف والای انسانی است، باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود.

وی افزود: واقعه کربلا از لحاظ زمانی هر چند کوتاه و در بازه زمانی صبح تا ظهر طول کشید؛ اما لحظه به لحظه آن به انسان درس آزادگی، ایثار و شهامت می‌دهد.

رئیس شورا اسلامی شهر قزوین بیان کرد: درواقع کربلا دانشگاهی است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفید، به بشریت درس آزادگی می‌آموزد.

وی در خاتمه گفت: به ناحق ریخته شدن خون مطهر امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش به اسلام حیاتی دوباره بخشید و حق و حقیقت را در جهان جاودانه ساخت.

کد خبر 5008668

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 99 شورای شهر قزوین محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم پیشکسوت فرهنگی استان قزوین در آستانه روز معلم

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در آستانه سالروز شهادت فیلسوف بزرگ، علامه مرتضی مطهری و روز معلم با حضور در منزل سید جعفر شهاب زاده از پیشکسوتان فرهنگی استان با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشت، استاندار قزوین از سال‌ها خدمت صادقانه و کوشش خالصانه این دبیر و مدیر آموزشی استان تجلیل کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • مسابقات فوتسال در شبانکاره برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور استقلال با تساوی به رختکن رفتند
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • تکریم پیشکسوت فرهنگی استان قزوین در آستانه روز معلم
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ