Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا بخشنده‌فر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، گفت: برای اجرای سیستم بومی کنترل هوشمند ترافیک شیار‌هایی در اطراف میادین و تقاطع‌های شهر ایجاد شده که با رصد تغییرات لحظه‌ای ترافیک طیف وسیعی از پارامتر‌ها را به صورت کاملا هوشمند و توسط شبکه‌های پیچیده عصبی داخلی خود کنترل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او، با اشاره به اینکه محاسبه تعداد فاز، طول سیکل و سیکل سبز به صورتی بهینه و آنلاین و به صورتی مجزا برای هر تقاطع صورت می‌گیرد افزود: بر این اساس، تخصیص سقف سرعت مجاز در هر دوره و ایجاد موج سبز در تقاطع‌های متوالی از جمله قابلیت‌های مهم این سیستم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان با تأکید بر اینکه این سیستم هوشمند آموزش پذیر از محیط نصب است گفت: این سیستم رخداد‌های خاص ترافیک را تشخیص داده و با شناخت سریع و هوشمندانه پدیده‌هایی، چون معابر دچار تصادف، گره‌های ترافیکی، کارناوال‌ها، کم ترافیک شدن موقت معابر اصلی، سد معبر و مسیر‌های مسدود شده، آن مشاهدات را در محاسبات ترافیکی از لحاظ می‌کند.

بخشنده‌فر، آماربرداری به منظور تنظیم پارامتر‌های الگوریتم‌های کنترلی یکی از گلوگاه‌های اثربخشی سیستم‌های کنترل هوشمند را مزیت سیستم کنترل هوشمند ترافیک اجرا شده در کاشان دانست و گفت: این سیستم با نوآوری ویژه خود بی‌نیاز از آماربرداری بوده و به کمک سنسور‌ها و الگوریتم تطبیقی خود فقط بر اساس رفتار ترافیکی راکبین به آموزش شبکه‌های عصبی داخلیش می‌پردازد.

به گفته او، این به معنای آن است که سیستم به‌کار رفته در کاشان، بی نیاز از تغییر و یا تنظیم مجدد الگوریتم‌ها به صورت دستی است و توانایی جمع‌آوری و ارائه آمار دقیقی از وضعیت ترافیک با هدف کمک به مدیران ترافیک شهر را در این وضعیت دارا است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان، نبود وجود یک سرور متمرکز برای عملیات پردازش را نکته قابل ذکر دیگر در مورد این سیستم عنوان کرد و گفت:به عبارت بهتر تمام تجهیزات و حتی سنسور‌ها نیز در این سیستم به عنوان یک جزء پردازشی ذخیره‌ای و تصمیم‌گیری محسوب می‌شوند به گونه‌ای که افزایش تراکم سیستم و توسعه‌های آینده، بر ترافیک محاسبات و در نتیجه پیش بینی زیرساخت‌های خاص، بی‌تأثیر خواهند بود.

بخشنده‌فر، درجه بالای امنیت این سیستم کنترل هوشمند را یادآور شد و افزود: تمامی زیرساخت‌ها با مسیر ارتباطی امن شده از طریق قفل‌های سخت افزاری به یکدیگر مرتبط شده‌اند.

او یادآور شد: این سیستم بر پایه دانش متخصصین بومی طراحی و راه‎اندازی گردیده و با توجه به حجم نوآوری‎ها به عنوان یکی از پروژه‌های موثر در اقتصاد مقاومتی شناخته شده است.

شایان ذکر است در حال حاضر این سیستم با حمایت شهرداری کاشان، توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک، به منظور کنترل هوشمند جریان ترافیک، در مجموعه‌ای شامل تعدادی از میادین و تقاطع‌های مرکزی شهر کاشان در حال اجراست.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل و ترافیک کنترل هوشمند ترافیک حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان کنترل هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد

میترا عقیلی مدیر کل استاندارد قزوین گفت: به منظور صدور گواهینامه تایید نوع خودرو، تولید کننده علاوه بر رعایت الزامات مربوط به تایید نوع محصول، ملزم به رعایت سیستم تطابق تولید بوده و بسته به نوع محصول تولیدی، متقاضی باید تایید نوع، روش و برنامه مناسب تطابق تولید را تهیه کند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بازرسی اداره استاندارد از برقراری سیستم اعمال کنترل‌های لازم و کافی به منظور تضمین تطابق تمامی محصولات با نوع تایید شده و اثر بخشی سیستم‌های مدیریت کیفیت در طول مدت اعتبار تاییدیه را نظارت خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد قزوین بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی استان قزوین پس از بررسی مدارک و مستندات و همچنین انجام آزمون‌های تایید نوع خودرو، در کمیته علایم نخستین تایید نوع استان برای شرکت بهمن دیزل و خودرو‌های کشنده صادر شد.

عقیلی یادآور شد: با توجه به ابلاغ دستورالعمل تایید نوع وسایل نقلیه، صدور تایید نوع از تاریخ یکم دی ماه ۱۴۰۲ به ادارات کل استان‌ها واگذار شده است.

هدف از تدوین این دستورالعمل تعیین رویه‌ای برای صدور گواهینامه تایید نوع و کنترل تطابق تولید وسایل نقلیه تولید داخل به منظور حصول اطمینان از تداوم تولید طبق شرایط و ویژگی‌های تایید شده براساس استاندارد ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان