Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@23:58:24 GMT

جزئیات پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۴۶۱۵

جزئیات پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم

رئیس کل سازمان خصوصی سازی جزئیات مربوط به پذیره نویسی واحدهای صندوق پالایش یکم را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، علیرضا صالح گفت: پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم که شامل باقی مانده سهام دولت در پالایشگاههای تهران، بندر عباس، اصفهان و تبریز است، امروز (5 شهریور) با تخفیف 20 درصدی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نگاه فعالان بخش خصوصی به آینده بورس

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر این اساس کلیه آحاد مردم بدون هیچ محدودیت سنی میتوانند واحدهای این صندوق را از طریق درگاه بانکی به صورت غیرحضوری و کارگزاری های به صورت حضوری خرید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شهروندان برای خرید واحدهای این صندوق تنها نیاز به کد ملی دارند و افرادی که کد معاملاتی دارند نیز از طریق کارگزاریها می توانند اقدام به خرید واحدهای صندوق پالایشی یکم کنند.

صالح ادامه داد: مدت زمان پذیره نویسی واحدهای صندوق پالایشی یکم که با نماد پالایش انجام می شود به مدت دو هفته یعنی تا پایان 19 شهریور خواهد بود و بر این اساس زمان مناسب و کافی برای پذیره نویسی این واحدها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: سقف خرید این واحدها 5 میلیون تومان است و افرادی که قبلا واحدهای دارا یکم را به میزان 2 میلیون تومان خرید کرده اند، برای این واحدها می توانند تا سقف 3 میلیون تومان خرید انجام دهند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که برای این واحدها تحفیف 20 درصدی در نظر گرفته شده است، افزود: مبنای قیمت سهام موجود در این صندوق قیمت پایانی سهام این 4 پالایشگاه در پایان معاملات سه شنبه با درنظر گرفتن تخفیف 20 درصدی است.

لازم به ذکر است پیش از این وزیر امور اقتصادی و دارایی وعده داده بود پذیره نویسی واحدهای صندوق پالایش یکم از اولین چهارشنبه شهریور ماه انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بورس بورس تهران بازار بورس فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا بازار سرمایه گذاری بازار سرمایه سهام صندوق سرمایه دارا دوم صندوق پالایشی یکم واحدهای صندوق پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی لطفی، مدیر مسابقات کوئرا با بیان اینکه هدف از برگزاری لیگ ملی برنامه نویسی کدکاپ ۸، ترویج برنامه نویسی در سراسر کشور است، اظهار داشت: در این مسابقه ضمن ترویج برنامه نویسی، بحث آموزش برنامه نویسی گنجانده شده است و افراد می توانند در هر سطحی که هستند، آموزش متناسب با خودشان را دریافت کنند.

وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقات توضیح داد: مسابقات انتخابی در لیگ ملی برنامه نویسی کدکاپ ۸ به صورت استانی است، به همین دلیل، دانشجویان همه استان ها خود را مخاطب این مسابقه می بینند و شانس خود را در آن کمرنگ نمی‌ببینند.

لطفی ادامه داد: این لیگ در شش دوره مسابقات انتخابی آنلاین برگزار می‌شود که تاکنون چهار دوره آن برگزارشده است، دور اول این مسابقات از اوایل اسفند ماه کلید خورد و هر سه هفته یک مسابقه انجام می شود که ان‌شاءالله دور پنجم مسابقات انتخابی ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهدشد.

به گفته او در این مسابقات انتخابی دانشجوی برتر هر استان، سهمیه رقابت فینال را به انضمام یک میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهدکرد. همچنین، بعد از هر مسابقه، جلسه آنلاین حل سوالات مسابقه توسط طراحان سوالات، برگزار می‌شود و از هر استان، به سه نفر از شرکت‌کنندگانی که در این جلسه حضور یافته‌اند، دوره آموزشی رایگان اهدا می شود که شامل ۲۰ دوره آموزش آنلاین برنامه‌نویسی به‌صورت تعاملی در سطوح مقدماتی و پیشرفته است و افراد می‌توانند به انتخاب خودشان یکی از دوره ها را به عنوان هدیه دریافت کنند.

مدیر مسابقات کوئرا افزود: گذراندن موفقیت‌آمیز این دوره ها بین یک تا سه ماه به صورت آنلاین طول می‌کشد، علاوه بر این به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان مسابقه تی شرت یادبود اهدا می شود و هر کس که در این مسابقه کد ارسال کرده باشد، شانس برخورداری از این جوایز را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فینال به صورت حضوری با دعوت از نفرات برتر در سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از نفر اول تا سی ام جایزه در فینال دریافت خواهند کرد. هم‌چنین در رتبه‌های بعد، به نفرات برتر هر استان جوایز اهدا می‌شود و مجموعا حدود ۲۰۰ میلیون تومان فقط در مرحله فینال به شرکت کنندگان جایزه اهدا خواهدشد.

لطفی همچنین، در خصوص چرایی عنوان « کدکاپ۸» توضیح داد: از سال ۹۵، مسابقات برنامه نویسی کشوری را با عنوان کدکاپ برگزار می کنیم که البته دوره های اول آن با همکاری دانشگاه صنعتی شریف بود و در ادامه این رویداد به صورت سالیانه برگزار شد و بزرگترین مسابقه برنامه نویسی کشور از نظر تعداد شرکت کنندگان شناخته می شود. امسال، هشتمین دوره برگزاری این مسابقات است که این دوره را با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و در قالب لیگ ملی برنامه نویسی دانشجویی برگزار می کنیم.

وی در ادامه مخاطب کدکاپ را دانشجویان دانست و گفت: کدکاپ در سال‌های مختلف به شیوه‌های گوناگونی برگزار شده‌ است. هر سال برخی شرکت‌ها با هدف جذب و استخدام حامی مسابقات می‌شدند، موضوعات مسابقات هم مطابق فناوری‌هایی بود که آنها نیاز داشتند اما امسال از آن جهت که هدف معاونت علمی، ترویج برنامه نویسی در سطح کشور بود، صرفا بحث الگوریتم و مبانی برنامه نویسی را موضوع مسابقات قرار دادیم و هر شش دوره انتخابی به انضمام فینال، حاوی سوالات الگوریتمی است.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://codecup.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 6097238

دیگر خبرها

  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • همه ارکان دولت درگیر طرح نهضت ملی مسکن/ جهادگران پای کارند
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات