Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:08:15 GMT

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در زنجان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۴۶۶۳

کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این استان به ۲ تا ۳ نفر کاهش پیدا کرده و سرعت روند کاهشی ابتلا به کرونا نیز کاهش یافته است.

پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۴ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته پایدار و در یک خط صاف قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد کاهش بسیار تدریجی و قطره‌چکانی مبتلایان به بیماری کرونا در این استان هستیم ولی همچنان در وضعیت قرمز قرار داریم و به وضعیت قبل از پیک کرونا (نیمه خرداد) باز نگشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با آخرین وضعیت استان از لحاظ بروز تعدیل شده بیماری کرونا، افزود: اکنون شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره و ابهر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خدابنده، ایجرود و ماه‌نشان در وضعیت زرد، شهرستان سلطانیه در وضعیت نارنجی و شهرستان طارم در وضعیت قرمز به لحاظ رنگ قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه در شهرستان‌ با رنگ سفید به دلیل سوء تعبیر توسط شهروندان، احتمال رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: تقسیم‌بندی انجام شده بر اساس شاخص‌های مختلفی است که روند بیماری را نشان می‌دهد ولی حضور و بروز بیماری را نشان نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در در رابطه با آخرین وضعیت استان زنجان از لحاظ بیماری کرونا، ادامه داد: در حال حاضر بیماران سرپایی روزانه به‌صورت متوسط به ۲۴۵ نفر رسیده و حدود ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی.سی.یو بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۰ درصد این بیماران وضعیت خوبی نداشته و بدحال‌اند.

قزلباش با بیان اینکه سرعت روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان زنجان کاهش پیدا کرده است، گفت: تعداد فوتی‌ها ناشی از بیماری کرونا با نوساناتی در این استان کاهش پیدا کرده و اکنون یک الی سه نفر روزانه بر اثر این بیماری جان خود را در استان از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به کل کشور همچنان برتری خود را حفظ کرده ولی اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خود استان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: در تاریخ ۷ الی ۱۵ مرداد (۸۵ درصد)، ۱۶ الی ۲۲ مرداد (۸۸ درصد) و در هفته آخر مردادماه نیز ۸۶ درصد پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان رعایت شده است.

این مسئول با اشاره به درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شاغلان صنوف استان زنجان، شاغلان ادارات و بانک‌های این استان و مردم در اماکن و مراکز شهر، افزود: در این استان نسبت به سه هفته گذشته در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد روند کاهشی هستیم که نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با مراکز و اماکنی که به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مراجع قضایی استان معرفی شده‌اند، تصریح کرد: ۵۱۰ مرکز تهیه، توزیع، طبخ، عرضه و فروش موادغذایی با ۴.۴۲ درصد به مراجع قضایی استان معرفی و ۴۸۹ مورد از این مراکز پلمب شده‌ و ۴.۱۷ درصد به خود اختصاص داده‌اند و ۳۴۷ اماکن عمومی با اختصاص ۴.۱۶ درصد به مراجع قضایی استان معرفی و ۳۴۸ مورد نیز پلمب شده‌اند.

قزلباش با اشاره به درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، طارم، ماه‌نشان و ایجرود، ادامه داد: در شهرستان زنجان ۴۸۲ مسجد و تکایا وجود دارد که تاکنون فقط  ۱۴۸ درخواست برای صدور مجوز داده شده که به ۱۲۲ مورد مجوز صادر شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو اولین استان‌هایی بود که در مرحله سوم غربالگری کرونا ۵۰ الی ۷۰ درصد مردم را در شهرستان‌ها غربالگری کرده است، خاطرنشان کرد: همه شهرستان‌های استان به‌خصوص شهرستان‌های ماه‌نشان و ایجرود در این خصوص عملکرد خوبی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان محرم 99 رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ بهرامی با اشاره به اهمیت رسیدگی به موقع به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت : متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی استان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ روز بود.

این مسوول همچنین از جمله اقدامات انجام شده برای کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را استفاده از سیستم‌های الکترونیکی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام و نوبت‌دهی به‌صورت الکترونیکی انجام، و کلیه مدارک و مستندات به‌صورت الکترونیکی تبادل می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسات کمیسیون به‌صورت منظم از آیتم‌های تاثیرگذار در روند رسیدگی به پرونده هاست که در این راستا تمامی جلسات به‌طور منظم و با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.

رئیس اداره کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بررسی پرونده‌ها با کاهش تشریفات اداری به حداقل رسیده است، از بیمه‌شدگان و کارفرمایان خواست، در صورت نیاز به طرح درخواست در کمیسیون پزشکی از طریق سامانه‌های الکترونیکی و یا مراجعه به کارگزاری تامین اجتماعی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • چرا بدن درد می‌گیریم؟
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟