Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان از پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی تصفیه‌خانه دوم شهر رشت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدمحسن حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه احداث تصفیه‌خانه دوم شهر رشت در حال حاضر چیزی حدود 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه امکان جمع‌آوری 12 هزار و 500 متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه گوهررود فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان یکی از طرح‌های مهم این دستگاه را جمع‌آوری و اجرای طرح‌های ساماندهی فاضلاب اعلام کرد و بیان داشت: در گیلان 11 پروژه اجرایی فاضلاب داریم که عمدتاً در مراکز شهرستان‌ها در حال انجام هستند که پروژه فاضلاب شهری شهر رشت یکی از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

حسینی احداث تصفیه‌خانه‌ای به ظرفیت 63 هزار متر مکعب در رشت را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه این تصفیه‌خانه تا 90 هزار متر مکعب قابلیت ارتقاء دارد افزود: یک تصفیه‌خانه دیگر هم در جنوب رشت با ظرفیت 12 هزار و 500 متر مکعب در حال ساخت است که خطوط انتقال آن فاضلاب را جمع‌آوری و به سمت این تصفیه‌خانه هدایت می‌کنند.

تأکید استاندار گیلان بر پیگیری ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها؛ آلودگی «زرجوب» و «گوهررود» معضلی منطقه‌ای استگیلان| 9 پروژه گردشگری و صنعتی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شدتوسعه زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی استان گیلان در دستور کار سپاه است

وی با بیان اینکه در سایر مناطق شهر رشت و بر اساس طرح‌های تعریف شده پروژه‌ها در حال انجام بوده و مرحله به مرحله تکمیل می‌شوند تصریح کرد: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه شهر رشت راه‌اندازی شده تمام پروژه‌هایی که در چند ساله اخیر در بخش فاضلاب در شهر رشت انجام شده‌اند به سمت این تصفیه‌خانه هدایت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تکمیل ساخت و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه دوم شهر رشت را هدف دیگر این شرکت اعلام کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه امکان جمع‌آوری 12 هزار و 500 متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه گوهررود فراهم می‌شود که پس از تصفیه به سمت رودخانه زرجوب منتقل می‌شود.

حسینی پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه دوم شهر رشت را در مجموع 56 درصد ذکر کرد و با تأکید بر اینکه کارهای ساختمانی این طرح به پایان رسیده است اظهار داشت: خرید تجهیزات الکترومکال و برقی این تصفیه‌خانه باقی مانده و تمام تلاش ما این است که بتوانیم تا هفته دولت سال آینده این تصفیه‌خانه فاضلاب را در مدار قرار دهیم.

وی یکی از کارکردهای بسیار خوب پروژه تصفیه‌خانه دوم شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر این مطلب خاطرنشان کرد: با این پروژه با توجه به شهرک‌هایی که در اطراف رودخانه گوهررود قرار دارند نسبت به جمع‌آوری فاضلاب آن‌ها اقدام می‌شود و در پایان این کار رودخانه گوهر رود رشت از فاضلاب پاکسازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در مورد جمع‌آوری فاضلاب فاز دوم مسکن مهر شهر رشت نیز اطلاعاتی ارائه داد و با بیان اینکه انجان این کار به دو بخش تقسیم شده است گفت: فاز نخست این طرح به 5 هزار متر لوله‌گذاری نیاز داشت که 99 درصد آن انجام شده است و با پایان سایر کارهای تکمیلی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

حسینی با تأکید بر اینکه برای بخش دوم طرح جمع‌آوری فاضلاب فاز دوم مسکن مهر رشت هم شرکت آبفای برای آغاز عملیات اجرایی آن هم‌اینک در حال تأمین اعتبار است عنوان کرد: در هفته دولت امسال شرکت آب و فاضلاب گیلان در مجموع 32 پروژه عمرانی را آماده افتتاح دارد که پروژه بزرگ تصفیه‌خانه گیلان هم جزء همین‌ طرح‌ها است.

وی اعتبار ساخت و تکمیل این تعداد طرح و پروژه را 195 میلیارد تومان اعلام کرد و با بیان اینکه 168 میلیارد تومان از این اعتبار توسط بخش خصوصی و 27 میلیارد تومان هم در قالب اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی تأمین شده است گفت: در هفته دولت امسال 14 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان ارتقاء فاز نخست تصفیه‌خانه بزرگ گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این تصفیه‌خانه 68 درصد استان را تحت پوشش قرار می‌دهد افزود: در مجموع 7 تصفیه‌خانه آب در بخش شهری و 5 تصفیه‌خانه در بخش روستایی را با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال ارتقاء داده شد.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... تأکید استاندار گیلان بر پیگیری ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها؛ آلودگی «زرجوب» و «گوهررود» معضلی منطقه‌ای است بخش خصوصی برای ایجاد رونق تولید در گیلان حمایت می‌شود توسعه زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی استان گیلان در دستور کار سپاه است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تأکید استاندار گیلان بر پیگیری ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها؛ آلودگی «زرجوب» و «گوهررود» معضلی منطقه‌ای است بخش خصوصی برای ایجاد رونق تولید در گیلان حمایت می‌شود توسعه زیرساخت‌های صنعتی و کشاورزی استان گیلان در دستور کار سپاه است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند ۴ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در کاشان حضوری برگزار می‌شود ۵ وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست ۶ ۱۰۴۱ تن کالا از آذربایجان‌ غربی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد ۷ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود ۸ پای دلالان به بازار آلوچه قرمز مراغه باز شد؛ چانه‌زنی برای کاهش قیمت‌ها و نارضایتی کشاورزان مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست از دشمن را تشخیص دهند؟ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود پای دلالان به بازار آلوچه قرمز مراغه باز شد؛ چانه‌زنی برای کاهش قیمت‌ها و نارضایتی کشاورزان کلنگ‌‌زنی‌ بی‌ثمر وزیر نیرو در زنجان/ تامین آب شرب روستا‌های ایجرود از" سد بلوبین" در حد وعده‌ باقی ماند مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب الله جزئیات پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم از امروز/سقف خرید هر کد ملی ۵ میلیون تومان اعلام حالت فوق العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان رودخانه گوهررود تصفیه خانه پیشرفت فیزیکی استان گیلان بهره برداری شهر رشت جمع آوری متر مکعب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز